معرفی آشنایی با چند ماسک مو برای رهایی از شر سختی مو
آشنایی با چند ماسک مو برای رهایی از شر سختی مو

آشنایی با چند ماسک مو برای رهایی از شر سختی مو

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به آشنایی با چند ماسک مو برای رهایی از شر سختی مو پرداخته ایم.لطفا با ما در ادامه همراه باشید.

آشنایی با چند ماسک مو برای رهایی از شر سختی مو

ما در این متن سعی کرده ایم به آشنایی با چند ماسک مو برای رهایی از شر سختی مو بپردازیم. فصل تابستان ممکن است فصل بسیار سخت برای موهای سر شما باشد. که از جمله عواملی که باعث این سختی می شود می توان به باد و آلودگی اشاره کرد. در ادامه این عوامل پرتوهای uv می توانند باعث شوند که موها ظاهری بسیار زشت و خشک پیدا بکند. اما لازم نیست که نگرانی به دل خود را بدهید. برای اینکه ما می خواهیم به شما چند  ماسک خانگی را معرفی بکنیم. که باعث می شود که موهای شما ظاهر زیبای خود را حفظ کند. و یا این که دوباره به دست بیاورد. با توجه به این امر که ماسک مو مبلغ بسیار زیادی ندارد ولی سعی کنید با استفاده از مواد عالی و طبیعی در خانه خود ماسک‌مو برای خود تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا از یک سری از ماسک های خانگی اطلاعاتی کسب کنید.

  1. ماسک آواکادو برای موی سر

  2. یکی از موادی که در اکثر محصولات زیبایی به کار گرفته می‌شود آووکادو است. از جمله بهترین ماسک ها برای موی سر می توان به ماسک آووکادو اشاره کرد. از ماسک آووکادو به عنوان بهترین ماسک برای موهای خشک یاد می‌شود. مزایایی که این ماسک به موهای شما می دهد باعث می شود که موهای شما صاف و نرم و ضخیم شود. روش استفاده از این ماسک به این صورت است. که در ابتدا مقداری آووکادو رسیده را با نصف فنجان شیر و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و یا روغن بادام مخلوط کنید. و این مخلوط را بر روی موی سر خود بمالید. و بگذارید ۱۵ دقیقه در همین حالت بماند سپس سر خود را با آب شستشو دهید.
  3. ماسک موی تخم مرغ

  4. از جمله ماسک هایی که باعث طراوت بخشیدن و نرم کنندگی موی سر که بسیار هم آسان درست می شود. می توان به ماسک تخم مرغ اشاره کرد. روش تهیه این ماسک به این گونه است. که باید در ابتدا زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون و فنجان شیر و مقداری آبلیمو ترکیب کنید. حال مخلوط به دست آمده را بر روی موهای خود اعمال کنید. و بگذارید که به این حال ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند. پس از گذری شدن زمان گفته شده موهای خود را با آب سرد شستشو دهید. تخم مرغ به علت اینکه مقادیر بسیاری از پروتئین را دارا می باشد می تواند تغذیه ریشه مو را باعث شود. و همچنین پتاسیمی که در تخم مرغ وجود دارد می تواند به موهای آسیب دیده کمک کند. همچنین ویتامین های a و ویتامین b۱۲ می‌توانند موخوره را کاهش دهند و همچنین باعث این شوند که موهای جدید رشد کند.
  5. ماسک درخشان کننده موی ماست

  6. ممکن است شما به دلیل استفاده کردن از حالت دهنده های مختلف و یا همچنین آلودگی هوا از ظاهر کدر و خسته کننده موی خود خسته شده باشید. اگر می خواهید موهای شما دوباره درخشندگی خود را به دست بیاورد حتماً ماسک ماست را امتحان کنید. برای به دست آوردن این ماسک کافی است در ابتدا متناسب با موی خود اگر موی کوتاهی دارید نصف فنجان ماست. و اگر موی بلند دارید بیشتر از این مقدار استفاده کنید. و آن را بر روی موی سر خود بمالید. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سر خود را با ماست ماساژ دهید. و پس از آن سر خود را بشویید. اگر می خواهید موهای خود را کاملاً تمیز کنید پس از استفاده از ماسک ماست سر خود را کاملا با شامپو بشویید.
  7. ماسک موز برای کاهش موخوره

  8. از جمله ویژگی‌های موز می توان به مقادیر بسیار زیادی از ویتامین a و c و پتاسیم ای اشاره کرد. این ویژگی ها باعث می شود که چربی سر تنظیم شود و به سالم نگه داشتن آن کمک بسیاری بشود. روش استفاده از این ماسک به این صورت است که در ابتدا یک دانه موز رسیده را با یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل و روغن زیتون و عسل ترکیب کنید. آن مخلوط بدست آمده را بر روی سر خود اعمال کنید و بگذارید که ۵ دقیقه در همین حالت بماند. سپس سر خود را با آب گرم و سرد بشویید. پس از استفاده از این ماسک مو های سر شما همیشه درخشان و صاف می ماند.
  9. ماسک روغن نارگیل

  10. از جمله ماسک هایی که برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است ماسک روغن نارگیل است. برای استفاده از این ماسک در ابتدا دو قسمت روغن نارگیل را با یک قسمت روغن زیتون ترکیب کنید. و آنها را بر روی موهای خود اعمال کنید. و تا زمانی که راه دارد بگذارید که بر روی سر شما باقی بماند. پس از انجام این کار سر خود را با شامپو شستشو دهید.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *