ناخن های زیبا و جذاب
ناخن های زیبا و جذاب

راه حل های خوب برای برای داشتن ناخن های زیبا و محکم

داشتن ناخن های زیبا و محکم برای خانم ها خیلی مهم است زیرا زیبایی دست ها را چند برابر میکنند، اگر ناخن های زیبایی ندارید و راه های مراقبت از آن ها را نمیدانید در ادامه نکات داشتن ناخن های زیبا و محکم را به شما میگوییم.

ناخن زیبا

شکنندگی ناخن

1-ناخن ها را نجوید:

اولین و مهمترین قدم برای داشتن ناخن هایی زیبا و مقاوم ترک عادت جویدن است علاوه بر این باید توجه کنید که ناخن ها می توانند انواع باکتری ها را در خود جای داده و با این عمل وارد بدن شما شده و ایجاد بیماری کنند.
2-به اندازه ناخن ها را کوتاه کنید:

داشتن ناخن های بلند زیبا و جذاب است اما این اندازه ناخن ها مهم است که نه زیاد بلند باشد که به هر چیزی برخورد و بشکند و نه این که زیاد کوتاه باشد که از زیبایی ناخن هایتان بکاهد.

ناخن های محکم و زیبا

3-سوهان کشیدن ناخن ها

بعد از کوتاه کردن ناخن ها حتما آنها را سوهان بزنید چرا که بعد از استفاده از ناخن گیر گوشه ها و لبه های ناخن ها خشن می شوند و با برخورد به هر جایی می شکنند.

4-مرطوب نگه داشتن ناخن ها

هر روز مدت کوتاهی را به مرطوب کردن ناخن هایتان اختصاص دهید به این صورت که در یک ظرف حاوی آب گرم ناخن ها را به صورت عمودی قرار دهید تا بافتی نرم پیدا کرده و از خشکی و به دنبال آن شکنندگی به دور باشند.

5- برق نگه داشتن ناخن ها

استفاده از برق ناخن باعث شفافیت و براقی ناخن ها می شوند که اگر روشی طبیعی را ترجیح می دهید روغن زیتون برای براقیت ناخن هایتان استفاده کنید.

برق ناخن

7-پوشیدن دستکش

در هنگام انجام کارهای خانه مثل شستن ظرف‌ها و یا کار با مواد شیمیایی دستکش بپوشید. بیشتر کارهای خانه از باغبانی تا تمیز کردن حمام و شستن ظرف ها قاتل دست‌ها و ناخن‌های شما هستند. برای محافظت از دستان خود در هنگام کارهای خانه، مخصوصا هنگام استفاده از مواد شیمیایی و پاک کننده‌ها از دستکش‌های مناسب استفاده کنید.

8-از لاک ناخن استفاده کنید

برای مراقبت از ناخن‌ها همیشه از لاک استفاده کنید. ناخن‌ها‌ی بدون لاک، نازک‌تر و شکننده‌تر هستند. آنها به اندازه کافی مقاوم نیستند و همانطور که می‌دانید راز داشتن ناخ‌های بلند به استحکام آنهاست. شما می‌توانید از لاک های شفاف یا رنگی استفاده کنید. به جز لاک‌های شفاف یا رنگی، پولیش‌های دیگری برای مراقبت از ناخن‌ها وجود دارند. به عنوان مثال تقویت‌کننده های مختلف غنی شده با انواع ویتامین‌ها و روغن‌های لازم برای مقاوم نگه داشتن ناخن‌ها با انواع مختلف مارک‌ها وجود دارند. شما می توانید یک لایه محافظتی از این تقویت‌کننده ها به اضافه هر لاکی که دوست دارید برای مراقبت از ناخن‌ها ‌یتان استفاده کنید.

درباره‌ی آزاده

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *