خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان
خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان

خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان

باسلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

بادمجان:

بادمجان از جمله صیفی جاتی است که به لطف چهر فصل بودن کشورمان در طول سال این صیفی پر خاصیت و خوشمزه را می توانیم به راحتی تهیه کنیم.بی شک وقتی از خواص جالب بادنجان اطلاع پیدا کنید می دانید این خوشمزه سیاه یک معجزه از طبیعت است.در این مقاله خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان بیان می شود خالی از لطف نیست تا با ما همراه باشید.

خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان
خواص بادمجان

خواص باورنکردنی بادمجان:

درمان بی خوابی:

افرادی زیادی را در دوروبرمان می شناسیم که گله از بیخوابی و یا کم خوابی دارند و مدام می گویند،شب خوب نمی خوابند،بهترین توصیه برای افراد این است که به طور منظم هنگام غروب یک بادمجان خام میل نمایند،شب را به راحتی می خوابند.

پیشگیری از لخته شدن خون:

همانطور که می دانید ویتامین K از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند.به راحتی می توانید این ویتامین را در بادمجان بیابید.

کنترل دیابت:

افرادی که دیابت نوع 2 دارند باید در تمام وعده های غذایشان بادمجان اضافه کنند.بادمجان حاوی فیبر و کربوهیدرات عالی است و به راحتی می تواند گلوکز را جذب نماید.و با مصرف بیشتر بادمجان می توانند دیابت خود را کنترل می نمایند.

خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان
خواص بادمجان

سلامت پوست و مو:

برای داشتن پوست و مویی سالم و جذاب و بدون هیچ گونه نقصی بادمجان را در وعده های قضایی خود قرار دهید.تا خیالتان از پوست و موی خود راحت باشد و دیگر نگران سلامت پوست و موی خود نباشیدبهترین دارو برای رشد موهایتان مصرف بادمجان است.شما با مصرف روزانه بادمجان می توانید زگیل،لک های پوستی را درمان نمایید.

پیشگیری از سرطان:

با مصرف مدام بادمجان می توانید بیماری های سخت را درمان نمایید.به علت وجود پروتئاژ فراوان در بادمجان از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کنند.

استحکام استخوان ها:

پوکی استخوان یکی از بیماری های شایع است و علت این بیماری کمبود مس و ویتامین K  می باشد.بادمجان سرشار از این دو ویتامین است.شما به راحتی می توانید با مصرف بادمجان به استحکام استخوان های خود کمک کنید.

مناسب برای افراد سیگاری:

بسیاری از افراد می خواهند سیگار را ترک کنند و یا سیگار کمتر مصرف نمایند.افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند حتما بایددر وعده غذایی خود حتما بادمجان را بگنجانند.به طوری که به بادمجان معتاد شوند.

تعادل آهن:

بدن انسان به آهن نیاز دارد.تا بتواند انرژی خود را تامین کند.برای این کار استفاده از آهن در وعده غذایی است.بهترین کار استفاده از بادمجان است.وجود ناسونین در بادمجان  موجب تعادل آهن بدن می شود.با مصرف این ماده غذایی می توانید از خطرات ناشی از حملات قلبی در امان بمانید.

تقویت سیستم ایمنی:

بادمجان دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان فراوانی است.و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را دربدن از بین می برد.بادمجان یک ضد ویروس و ضد میکروب بسیار قوی است.

خواص بادمجان

 کاهش وزن:

بادمجان حاوی فیبر فراوانی است و افرادی که می خواهند چربی بدنشان را آب کنند و کاهش وزن داشته باشند حتما در وعده غذایی خود مخصوصا صبحانه و ناهار از بادمجان استفاده نمایید.فیبر موجود در بادمجان باعث می شود افراد احساس سیری در بدنشان کنند و کمتر میل به غذا خوردن دارند.

رسپی تهیه گراتن گوشت و بادمجان:

یکی از غذاهای خوشمزه که طرفداران زیادی دارد،گراتن گوشت و بادمجان است.در ادامه رسپی این غذا خوشمزه برایتان بیان می شود.

مواد لازم گوشتی:

گوشت چرخ کرده :  300 گرم

بادمجان : 3 عدد متوسط

پیازنگینی شده :   1 عدد متوسط

سیررنده شده :  2 حبه

رب گوجه  :1/5 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا  : 7-8 ورقه

قارچ اسلایس شده  :  5-6 عدد بزرگ

آبلیمو : 2 قاشق غذاخوری

نمک،فلفل،زردچوبه و آویشن : به میزان کافی

مواد لازم برای سس سفید گراتن:

آرد :2 قاشق سوپخوری

شیر :2 لیوان

کره :  20 گرم

نمک و فلفل :مقدار لازم

رسپی تهیه:

ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید به قطر 1/5 سانت و روی بادمجان ها را نمک بزنید.تا تلخی کمتری داشته باشد و روغن کمتری مصرف کند.بعد از نیم ساعت که بادمجان ها در نمک ماند ،بادمجان ها را بشویید و اجازه دهید خشک شود.

دریک ماهی تابه کمی روغن بریزید و بعد پیاز ها را سرخ کنیدتا طلایی شود.بعد از آن گوشت را اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت خوب سرخ شود.بعد از اینکه گوشت به طور کامل سرخ شد و تفت خورد.قارچ ها را به مواد اضافه کنید و حرارت را کم کنید.تا قارچ ها آب بیاندازد و پخته شود،سپس سیر رنده شده و بقیه مواد را به ترکیب گوشت چرخ شده و قارچ اضافه کنید و تفت دهید.

مراحل آماده سازی سس سفید گراتن:

یک قابلمه را روی حرارت کم گذاشته و کره را داخل قابلمه ذوب کنید.آرد را کم کم به کره اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود.بعد از آن قابلمه را از روی حرارت برداشته و شیر را کم کم به آرد اضافه کنید.نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت گذاشته و مدام هم بزنید تا سس به غلظت مناسب برسد.سپس بعد از آماده شدن سس آن را به 4 قسمت تقسیم کنید.

مراحل چیدمان در ظرف:

در یک ظرف نچسب بادمجان های سرخ شده را در کف ظرف گذاشته و سس را روی آن بریزید و سپس پنیر پیتزا را بریزید.در لایه بعدی مایه گوشتی که تهیه کرده اید را روی پنیر پیتزا بریزید.بعد روی مایه گوشتی سس را ریخته و مجددا پنیر پیتزا را روی سس بریزید.و همین روال را تا انتهای مواد ادامه دهید.

خواص باورنکردنی بادمجان و رسپی تهیه گراتن بادمجان
خواص بادمجان

حرارت فر:

مواد اماده شده را در فری که از قبل گرم کرده اید با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 1 ساعت قرار دهید تا طلایی شود.در انتها زمان پخت شعله گریل فر را روشن نمایید.تا سطح پنیر طلایی رنگ شود.

نکته هایی در مورد پخت گراتن گوشت و بادمجان که باید بدانید:

این غذا یک نوع پیش غذا محسوب می شود نه یک وعده غذایی اصلی

زمان آماده سازی وسایل این غذا 30 دقیقه

زمان پخت:1 ساعت

گراتن گوشت در وعده ناهار و شام باید سرو شود.

این رسپی تهیه غذا برای 4 نفر است.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی شد تا خواص باورنکردنی بادمجان را برایتان بیان شد.و رسپی گراتن بادمجان برایتان معرفی شد امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد و از طعم این غذا لذت ببرید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

برنج کته

دستور پخت برنج کته

مواد لازم جهت تهیه برنج کته  برنج 2 پیمانه  روغن 3 قاشق غذاخوری  نمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *