معرفی چند راهکار مناسب برای از بین بردن لکه های سیاه روی پوست
چند راهکار مناسب برای از بین بردن لکه های سیاه روی پوست

چند راهکار مناسب برای از بین بردن لکه های سیاه روی پوست

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به چند راهکار مناسب برای از بین بردن لکه های سیاه روی پوست پرداخته ایم.لطفا با ما همراه باشید.

چند راهکار مناسب برای از بین بردن لکه های سیاه روی پوست

ما در این متن به چند راهکار مناسب برای از بین بردن لکه های سیاه روی پوست پرداخته ایم. در اکثر موارد ایجاد شده می‌توان به راحتی لکه های سیاه ایجاد شده بر روی پوست را از بین برد و یا آنهارا روشن تر کرد. علت ایجاد شدن این لکه ها بر روی پوست را می توان ترشح بیش از حد ملانین در پوست دانست. از جمله موارد دیگری که می‌توان به عنوان علت هایی برای ایجاد این لکه ها نام برد می‌توان به قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عدم تعادل هورمون ها، بارداری، برخی از داروهای خاص، کمبود ویتامین ها، کمبود خواب و استرس زیاد اشاره کرد. اکثر افراد از ایجاد شدن این لکه ها بر روی پوستشان رنج می برند. اما موضوعی که باعث دلگرمی می شود این است که درمان هایی نیز برای این امر وجود دارد. از درمان خانگی به عنوان بهترین روش یاد می‌شود.

ما در ادامه شما را با چند مورد از درمان های خانگی که در رفع لکه های سیاه بر روی پوست به کمک می کند آشنا می کنیم.

  1. آب لیموی تازه:

  2. یکی از روش‌هایی که می تواند در سریع ترین زمان و به بهترین شکل و آسان ترین روش به ما کمک بکند. استفاده از آب لیموی تازه است. به این علت که لیمو حاوی ویتامین سی است که می تواند لکه های سیاه را روشن تر کند. روش استفاده از آن به این گونه است که در ابتدا یک لیموی تازه را بردارید و آب آن را بگیرید. پس از آن یک پارچه نخی تمیز را بردارید و با آبلیمو آغشته کنید. حالا پارچه آغشته را به صورت مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید. بگذارید آب لیمو خشک شود و پس از انجام این کار صورت خود را بشویید. اگر می خواهید از شر این لک ها خلاص شوید این کار را حداقل دو بار در هفته بر روی پوست خود انجام دهید.
  3. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر پوستی حساس و نازک دارید این امکان برای شما وجود دارد. که آبلیمو را با آب معمولی، گلاب و عسل مخلوط کنید.
  4. باتر میلک:

  5. مورد مشابهی که به مانند آبلیمو باعث از بین رفتن لکه ها و روشن شدن پوست می شود باترمیلک است. این ماده بسیار عالی به شما کمک می کند که از شر لکه های سیاه پوست خلاص شوید. ولی با این تفاوت که باترمیلک باعث سوزش پوست های حساس نمی شود. برای استفاده از باترمیلک باید ابتدا ۴ قاشق چای خوری باترمیلک را بردارید. و سپس به آن ۲ قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی تازه را اضافه کنید. حال آن دو را با هم به خوبی مخلوط کنید. و بر روی صورت خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب بشویید. حتی شما می توانید اگر باترمیلک در اختیار ندارید به علت لاکتیک اسید ای که در شیر موجود است. که به کاهش تدریجی لکه های موجود در پوست کمک می کند یک پارچه نخی را بردارید. و به شیر آغشته کنید و بر روی لکه های خود بگذارید.
  6. استفاده از این روش را روزانه تکرار کنید. مورد دیگر برای این روش این است که حتی می توانید شیر را با عسل ترکیب کنید. و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی پوست خود قرار دهید.
  7. جوی دوسر:

  8. از جمله مزایای که برای پودر جو دوسر یاد می شود لایه برداری پوست است. می توانید به کمک جوی دوسر یک ماسکی تهیه کنید و آن را بر روی پوست صورت خود بگذارید. در ابتدا باید یک نصف پیمانه جو دوسر را آسیاب کنید. حالا باید ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه به آن اضافه کنید. تا به یک خمیر یکدست دست پیدا کنید. پس از انجام این کار آن را بر روی پوست خود بگذارید و بعد از آن با آب گرم بشویید. زمانی که صورت خود را میشوید اگر نتوانستید جو را از پوست صورت خود پاک کنید از یک پارچه تمیز کمک بگیرید. و آن را در آب فرو ببرید و سپس بر روی پوست خود به آرامی بکشید. سعی کنید این کار را یک الی دو بار در طول هفته انجام دهید.
  9. بادام:

  10. روشی که برای این مورد بیان می شود به این صورت است که ۸ تا ۱۰ دانه بادام را در شیر خیس کنید. و بگذارید که یک شبانه روز در همه حالت بماند حالا پوست بادام ها را بکنید و آنها را آسیاب کنید. در این مرحله باید یک قاشق چایخوری از پودر چوب صندل و نصف قاشق چای‌خوری از عسل را با بادام ها مخلوط کنید. و سعی کنید که آنها را به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست  آید. سپس آن را بر روی پوست خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *