تکنیک های تشخیص رژلب بدون سرب
تکنیک های تشخیص رژلب بدون سرب

معرفی رژ لب بدون سرب و تکنیک های تشخیص رژ لب بدون سرب

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله معرفی رژ لب بدون سرب مورد بررسی قرار میگیرد خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رژ لب بدون سرب :

رژ لب یکی از لوازم آرایش لب محسوب می شود، و نقش مهمی در زیبایی لب ها محسوب می شود،و یکی از لوازم جذاب در دنیای آرایش است که تمام بانوان و حتی دختر بچه های کم سن و سال اشق آن هستند،رژ لب تاثیر زیادی در زیبایی چهره و صورت دارد،ولی باید مراقب باشیم تا این وسیله آرایشی به لب ها آسیبی وارد نکند،نکته مهمی که باید درباره انواع رژ لب ها بدانید،ماده مضر سرب است که در ساخت رژ لب مورد استفاده قرار می گیرد،در این مقاله رژ لب بدون سرب مورد بررسی قرار می گیرد با ما همراه باشید.

تشخیص سرب در رژ لب :

یکی  از لوازم مورد علاقه تمام خانم ها و دختران جوان رژ لب است و قطعا هر بانویی در کیف لوازم آرایش خود یک رژ لب را دارد.بیشترین تولیدات کمپای های آرایشی رژ لب است،و در انواع رنگ ها و با برندهای مختلف در ابزار موجود است، اما نمی توان به تمام آنها اعتماد کرد.

سرب یکی از مواد مضر و خطرناکی است که در ساخت رژ لب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد این ماده شیمیایی برای سلامتی بسیار خطرناک است و ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

یکی از راه های تشخیص وجود سرب در رژ لب استفاده از ترفند رایج طلا می باشد،بدین صورت مقداری از رژ لب را روی دستتان بکشید،و حلقه از جنس طلا را روی دستتان بکشید،اگر بعد از کشیدن حلقه طلا،سیاهی روی دست و رژ باقی ماند این رژ حاوی سرب است.از خریدش صرفنظر کنید.البته قابل ذکر است این روش زیاد قابل اطمینان نیست، و بهترین راه تشخیص استفاده از آزمایشگاه های مجهز است.

تکنیک های تشخیص رژلب بدون سرب
معرفی رژ لب بدون سرب

روش تشخیص سرب بر روی پوست لب :

یکی از راه های تشخیص سرب واکنش پوست لب بعد از استفاده از رژ لب است،اگر پوست لب بعد از استفاده از رژ لب دچار کشیدگی و خشکی و پوسته پوسته شد،این رژ لب حاوی سرب است.

علت استفاده کارخانه ها از سرب در رژلب چیست ؟

شاید برایتان سوال باشد،چرا با وجود خطرات سرب باز هم شرکت ها از این ماده در ساخت رژ لب استفاده می کنند؟ پاسخش بسیار ساده است سرب به عنوان یک آلاینده در رنگدانه های رژ لب استفاده می شود،و شما سرب را به عنوان ماده اصلی در برچسب روی جلد رژ مشاهده نمی کنید.و کمپانی های تولید کننده رژ لب از روی عمد و دشمنیاز سرب در ساخت رژ لب استفاده نمی کنند،بلکه یکی از ارکان مهم ساخت رژ لب استفاده از سرب است و بدون استفاده از سربساخت رژ لب بسیار مشکل است،مخصوصا رژ لب های قرمز بدون سرب اصلا قابل تولید نیست، و یکی از دلایل ماندگاری رژ لب وجود سرب در ترکیبات آن است.پس دو نکته مهم و قابل تاکید در رژ این است که ماندگاری و رنگدار شدن رژ لب نیاز به سرب دارد،البته در حد استاندارد جهانی،البته برندهای تولید کننده رژ لب های بدون سرب بسیار محدود و تنوع رنگی این رژ لب ها نیز محدود است.

بهترین برندهای رژ لب بدون سرب :

بعد از آشنایی با تکنیک های تشخیص رژ لب بدون سرب به معرفی چند برند معروف رژ لب بدون سرب می پردازیم،با ما همراه باشید؛

  • رژلب Gabriel cosmetics:

در تر کیبات این رژ لب از انواع روغن های طبیعی مانند آلوئه ورا ،بیزابولول و جوجوبا استفاده شده است و برای لب بسیار مفید و خاصیت براق کنندگی دارد.

  • رژ لب Zuzu Luxe:

در ترکیبات این رژ لب از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده شده است،و هیچگونه سربی استفاده نشده است،رژ لب های این برند دارای ماندگاری بالا و  لب ها را نرم و صاف می کند.

  • رژلب بدون سرب 100% Pure:

این برندیکی از برندهای تولید کننده لوازم آرایشی گیاهی است، و در ترکیبات رژ لب مواد غیرسمی و سالم استفاده می شود.

  • رژ لب ارگانیک LIVING NATURE:

در ترکیبات اصلی رژ لب این برند از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک و نارگیل استفاده شده و یکی از معروف ترین برندهای رژ لب بدون سرب است.

تکنیک های تشخیص رژلب بدون سرب
معرفی رژ لب بدون سرب

تشخیص رژ لب بدون سرب با طلا درست یا غلط :

در بالای همین مطلب اولین و رایج ترین راه تشخیص رژلب را استفاده از حلقه طلا معرفی کردیم،اما می خواهیم به بررسی این مطلب بپردازیم آیا واقعا به جای ماندن سیاهی نشان از وجود سرب است؟

در پاسخ باید بیان کنیم در ترکیبات رژ لب از مواد حساسی مانند موم زنبور عسل استفاده می شود و بر اثر اصطکاک سیاه می شود، پس وجود این نکته ربطی به وجود سرب ندارد.و سیاه شدن یا نشدن رژ لب روش صحیحی برای تشخیص وجود سرب نیست.و تنها راه صحیحتشخیص رژ لب آزمایشگاه های مجهز است.

مضرات رژ در رژ لب چیست؟

همانطور که می دانید وارد شدن بیش از حد سرب به بدن موجب آسیب جدی به سلول های مغزی و بافت های نرم و موجب از کار افتادن کلیه ها و صدمات مغزی می شود،وجود سرب در بدن موجب افزایش فشار خون می شود،و موجب آسیب های مانند؛ مسمومیت های حاد،بیمارهای قلبی و عروقی،کلیه و سرطان استخوان و تغییر در پاتولوژی اندام ها می شود.البته اگر سرب موجود در رژ لب اگر در حد استاندارد باشد ،مشکلی ایجاد نمی کند.

آیا سرب موجود در رژ لب سرطان زا است؟

تا به اینجای مطلب در مورد روش های تشخیص رژ لب بدون سرب و مضرات آن برای سلامتی بدن نکات جالبی گفتیم،و نکته مهم این است که چون مقداری از رژ لب از طریق پوست و یا لیس زدن جذب بدن می شود،پس باید دقت زیادی در سرب موجود در رژ لب باشید.سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) میزان استاندارد سرب موجود در رژ لب را ۱۰ ppm اعلام و بیشتر از این میزان را مضر اعلام کرده است، و اگر میزان سرب ناچیز باشد خطری برای سلامتی شما نخواهد داشت.

سازمان غذا و دارو آمریکا در سال 2011 اعلام کرد؛اگر میزان سرب به کار رفته در رژ لب ناچیز و کم باشد،موجب تحریک سلول های سرطانی نمی شود،اما توصیه می شود برای خرید رژ لب های مرغوب و معتبر به فروش گاههای شناخته شده مراجعه از برندهای معتبر را خریداری نمایید.

آیا رژ لب های ۲۴ ساعته و ماندگار حاوی سرب هستند؟ 

یکی از پرطرفدارترین رژها،رژهای 24 است،و یکی از علت های مهم آن عدم وجود نگرانی بابت پاک شدن آن است،چون این رژها نیازی به تمدید ندارد،این رژها مخصوص افرادی است که می خواهند در مهمانی های مهم ظاهری مرتب داشته باشند،نکته مهم در این رژ لب ها وجود مواد خطرناک و سمی در این محصول است،پارابن،سرب و روغن های معدنی تصفیه نشده و… عامل مهمی در غلظت و همچنین ماندگاری طولانی مدت این رژها می باشد.

علاوه براین خصوصیات این رژها هستند بانوانی که هیچ علاقه ای به استفاده از این رژ لب نیستند،و علت آن هم وجود سرب برای ماندگاری طولانی مدت این رژ لب ها می باشد،البته بعضی از افراد وجود سرب در این رژ لب ها را منطقی می دانند و اعلام می کنند،ماندگاری رژ لب بسته به میزان سرب آن است، ولی هستند بعضی از بانوان  ترجیح می دهند رژ خود را تمدید کنند ولی از رژ 24 ساعته استفاده نکنند.

تکنیک های تشخیص رژلب بدون سرب
معرفی رژ لب بدون سرب

 

معرفی رژ لب بدون سرب :

در ادامه مطلب به معرفی رژ لب بدون سرب و گیاهی می پردازیم، شما می توانید رژ لب های فاقد سرب را از فروشگاه های معتبر به صورت آنلاین سفارش دهید.

  • رژ لب مایع مات جوئل:

رژ لب مایع مات جوئل محصول کشاور فرانسه و در ترکیبات اصلی این رژ از مواد گیاهی استفاده شده است.این رژ لب علاوه بر ماندگاری طولانی مدت خاصیت ضد حساسیت دارد.و جلوه نهایی این رژ لب مات است.

  • رژ لب پیررنه مدل Royal Mat:

این رژ لب حاوی رنگدانه های غنی و بر پایه گیاهان است.این رژ خاصیت مرطوب کنندگی دارد و جلوه نهایی آن مات است.

  • رژ لب جیوردانی گلد Jewel اوریفلیم:

رژلب جیوردانی به علت وجود مواد عالی خاصیت آبرسانی به پوست لب را دارد و موجب نرمی و لطافت و شادابی لب ها می شود.

  • رژ لب جامد شون مدل Aqua Charming:

همانطور که می دانید برند پایه تمام محصولاتش  مواد گیاهی است و از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی کند.

  • رژ لب مایع مای سری بلک دایموند:

رژلب های برند مای دارای پوشانندگی بالا و بسیار سبک است و در ترکیبات اصلی آن از مواد گیاهی استفاده شده است.

جمع بندی :

نکته مهمی که در مورد سرب باید بدانید این است که سرب ماده مضر و خطرناکی است که برای ماندگاری و رنگ بهتر در انواع رژ لب ها استفاده می شود،البته اگر مقدار سرب در رژ لب به مقدار کمی باشد،برای انسان بی ضرر است.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *