معرفی چند نکته درباره پوست های حساس و دلایل ایجاد پوست حساس
چند نکته درباره پوست های حساس و دلایل ایجاد پوست حساس

چند نکته درباره پوست های حساس و دلایل ایجاد پوست حساس

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به چند نکته درباره پوست های حساس و دلایل ایجاد پوست حساس اشاره کرده ایم. لطفا با ما همراه باشید.

چند نکته درباره پوست های حساس و دلایل ایجاد پوست حساس

در این متن به چند نکته درباره پوست های حساس و دلایل ایجاد پوست حساس پرداخته ایم.

در سرتاسر جهان انسان های زیادی وجود دارند که دارای پوستی حساس هستند. مرجع آماری که منتشر شده است در آمریکا می گوید ۵۰ درصد بیمارانی که به پزشکان پوست مراجعه می‌کنند. پوستی حساس را دارا می باشند. اشخاصی که دارای پوست حساس می باشند دارای علائم مختلفی هستند. از جمله این علائم می توان به خارش، خشکی پوست، جوش های قرمز، آکنه و امراض پوستی واگیردار اشاره کرد. چیزی که در واکنش شما به درمان بسیار مهم است. این است که شما چگونه به صورت روزانه از پوست خود مراقبت می‌کنید. و از چه محصولاتی استفاده می‌کنید.  این موضوع را باید بدانید که پوست های حساس به مراقبت بسیار ویژه‌ای نیاز دارند. این موضوع که شما پوست خود را بشناسید و از محصولات مناسب استفاده کنید باعث تفاوت بین پوست سالم و ناسالم می شود.

 نکاتی که باید درباره پوست خود بدانید

از پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن یاد می‌شود. که مرئی ترین عضو است که کار کرد های بسیار زیادی دارد. از جمله کارکردهای بسیار فراوان پوست می توان به محافظت در برابر تغییرات دما و محافظت در برابر صدمات خارجی که بسیار مهم است و این نکته که ضدآب است اشاره کرد. با توجه به همه این موارد پوست نیز در برابر بسیاری از مواد قابل نفوذ پذیری است. که از جمله این موارد می‌توان به اسانس ها، رنگ ها، مواد شیمیایی موجود در لوسیون ها، و کرم ها، لباس ها و هر موضوع و چیزی که با پوست ما در تماس باشد اشاره کرد.پوست نیز دارای چندین لایه است.

ما لایه خارجی آن را می بینیم. به پوست بیرونی بشره نیز گفته می‌شود. یکی از چهار بافت اصلی بدن یعنی سلول های اپیتلیال این لایه را تشکیل می دهند.از دیگر نکات این بافت این است که لایه های آن دائماً در حال تعویض است. و جای خود را به بافت جدید می دهد. که با افزایش سن تعویض این لایه ها به کندی صورت می گیرد. وقتی شما از پوست خود مراقبت می‌کنید تعویض این لایه‌ها کندتر نیز صورت می‌گیرد. و در نتیجه همین امر باعث می‌شود که سلول‌های پوست مسدود بشود و  پوست شما دارای پیری زودرس بشود.  درونی ترین لایه پوست را نیز درمیس می گویند. این لایه باعث ایجاد محافظ ساختار، نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این لایه از پوست باعث ساخته شدن کلاژن و الاستین می شود. خونی که برای لایه خارجی پوست نیاز است از این بخش از پوست تهیه می شود.

 دلایلی که باعث میشود پوست شما حساس شود

چند مورد وجود دارد که باعث می شود به پوست که محافظ بدن است آسیب وارد شود. از جمله این موارد عوامل محرک است که باعث از دست رفتن آب بدن می شود. و در نتیجه امکان داشتن پوستی نرم و لطیف را از ما می گیرد.  از جمله این عوامل محرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محصولات پاک کننده پوست که حاوی سولفات لوریل سدیم هستند. افراطی از صابون های قوی استفاده کردن. ترکیبات محرکی که در محصولات روزانه مراقبت از پوست وجود دارد. که از جمله می‌توان به اسید سالیسیلیک اسانس و عصاره گیاهی یا روغن های اسنشیال اشاره کرد. مورد دیگر این است که پوست خود را به خوبی از سلول‌های مرده به طور کامل پاک نکرده ایم. مورد دیگر را می توان استفاده از محصولاتی از جمله پترولاتیوم عسل لانولین و روغن های اسنشیال گفت.

اگر شما به این موارد که گفته شد بی توجه باشید و به صورت طولانی از محصولات محرک استفاده کنید. این را باید به شما بگوییم که نتیجه ای جز اگزما، پسوریازیس، پوست کاملا خشک، پیری زودرس و دیگر علائم حساسیت های پوستی را نخواهید داشت. این را نیز باید به شما بگویم که در صورتی که به طور طولانی مدت از محصولات آرایشی و بهداشتی که حاوی مواد محرک پوست است استفاده کنید. باعث می شود که به سلول های شما آسیب اجتناب ناپذیر وارد شود. و این را نیز باید بدانید که هر چقدر که این محصولات دارای مواد تحریک کننده قوی تری نیز باشد. و به صورت مداوم از این محصول استفاده شود آسیب های جبران ناپذیر تری خواهد داشت.

مفیدترین مرطوب کننده برای پوست های حساس

افرادی که دارای پوست هایی حساس هستند به طور کلی رطوبت خود را به سرعت از دست می دهند. و برای جبران این رطوبت و آسیب‌های که از آن ناشی می‌شود باید از مرطوب کننده ها استفاده کنند. پس با توجه به این امر آبرسانی به پوست های حساس بسیار کار ضروری است. یک مرطوب کننده خوب باید دارای مواد آبرسانی در ترکیبات خود باشد. که شبیه این مواد به طور طبیعی در پوست موجود باشد. پس می توانید با آب رسانی به پوست از آسیب های پوستی جلوگیری کنید.و از پوست خود در برابر خشکی مراقبت کنید. چند ترکیب برای آبرسانی به پوست به ما کمک می کند. که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسید لاکتیک، اسید آلفا هیدروکسی، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *