روش های انتخاب لوازم آرایشی مرغوب و سالم در دوران بارداری
روش های انتخاب لوازم آرایشی مرغوب و سالم در دوران بارداری

روش های انتخاب لوازم آرایشی مرغوب و سالم در دوران بارداری

باسلام خدمت عزیزان ماه سرایی دراین مقاله می خواهیم درباره روش های انتخاب لوازم آرایشی مرغوب و سالم در دوران بارداری را بیان کنیم با ما همراه باشید.

بارداری و آرایش:

بانوان در هر دوره ای از زندگی به آرایش علاقه زیادی دارند،مخصوصا در دوران بارداری از این علاقه نمی توانند چشم پوشی کنند،پس باید از لوازم آرایشی ایمن و سالم استفاده کنند تا خطری جنین را تهدید نکند.

علت نیاز به آرایش در دوران بارداری:

در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی و تغییر در چهره ایجاد می شود؛بعضی از این تغییرات چهره عبارتند از:

ایجاد لک های قهوه ای،جوش های پوستی و زیر پوستی،تورم بینی و لب ها،تورم دست و پا و…که با بروز این علائم بانوان به فکر پوشاندن این علائم هستند و اصرار به آرایش دارند.

چه علائمی نیاز به لوازم آرایش ندارد؟

دوران بارداری با تغییرات هورمونی شدید می شوند و باعث لک ها و تیرگی هایی در صورت،کشاله ران و…دیده می شود،این علائم مختص بارداری است و بعد از ختم بارداری این لک ها بعد از مدتی محو می شود.پس برای محو این لک ها به سراغ لوازم آرایشی نروید.

روش های انتخاب لوازم کم خطر:

ضد آفتاب:

ضد آفتاب ها دارای دو نوع هستند،و بانوان باید از ضد آفتاب هایی استفاده کنند،که حاوی مواد شیمیایی کمتر ومواد ارگانیک بیشتر که حساسیت را در دوران بارداری کمتر و جذب کمتری روی پوست داشته باشد.در این دوران از ضد آفتاب های حاوی ویتامین A به هیچ عنوان استفاده نکنید،چون باعث آسیب های نخاعی می شود.و ضد آفتاب با SPFبالای 50%برای بانوان مناسب نیست.

ضد آفتاب مناسب زنان باردار:

کرم های ضد آفتاب که حاوی مینرال هستند مناسب بانوان باردار هستند.بهترین پیشنهاد و توصیه ضد آفتاب که مورد تایید متخصصین مامایی است ،ضد آفتاب الورا  می باشد برای تهیه این ضد آفتاب می توانید به سایت ماه سرا مراجعه نمایید.

خصوصیات ضد آفتاب دوران بارداری:

کرم های ضد آفتاب باید حاوی UVBوUVA باشند، اکسی بنزون نداشته باشد.حاوی مواد معدنی باشند.SPF30 تا50بهترین محافظ برای پوست زنان باردار می باشد.و در سایت ماه سرا ضد آفتاب الورا موجود می باشد.

رژ لب:

رژلب یکی از لوازم آرایشی است که هیچ بانویی نمی تواند از آن بگذرد.پس برای تهیه و خرید رژ لب حتما چند نکته را درنظر بگیرید،تا خطر کمتری جنین را تهدید کند.

خصوصیات یک رژ لب مناسب:

برای دوران بارداری باید از رژ لبی استفاده کردکه حاوی سرب و پارابن نباشد.این دو ترکیب حاوی سم بوده و باعث فشار خون در بانوان و آسیب جدی به کلیه و مغز جنین می شود.

بهترین برند رژ لب می توانید از رژلب کالیستا که فاقد پارابن وسرب است استفاده نمایید

تشخیص سرب رژلب:

برای تشخیص رژ لب حاوی سرب می توانید از یک قطعه طلا استفاده کنید،برای این منظور مقداری رژ روی دست خود زده و با یک تکه طلا روی رژ بکشید اگر رژ لب تغییر رنگ داد این رژ حاوی سرب است و استفاده نکنید.

رنگ مو:

رنگ مو یکی از مهمترین عوامل در زیبایی بانوان است،ولی در دوران بارداری باید با احتیاط بیشتری در استفاده رنگ مو برخورد کرد مخصوصا در سه ماهه اول دوران بارداری چون اعضای جنین در این دوره به سرعت رشد می کند،و رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است که از راه پوست جذب شده و خطرات و آسیب های جبران ناپذیری برای جنین ایجاد می کند.

مناسب ترین رنگ مو در دوران بارداری:

رنگ مو گیاهی بهترین توصیه برای بانوان بارداری است.اگر باردار هستید و به دنبال بهترین گزینه برای رنگ مو هستید رنگ موی مارال بهترین پیشنهاد و گزینه است.چون فاقد آمونیاک،پارابن و قطران و مواد شیمیایی است.و جذب مواد شیمیایی از طریق منافذ پوست خیلی کمتر است و بر پایه مواد گیاهی است.

کرم پودر:

کرم پودر پایه مهم و اصلی در آرایش بانوان است،در این دوران هم بانوان می توانندبا رعایت چند نکته از کرم پودر مناسب این دوران استفاده کنند.

خصوصیات یک کرم پودر مناسب:

کرم پودری که سبک ،حاوی آبرسان و روغن های گیاهی و مرطوب کننده باشد بهترین کرم پودر برای زنان باردار در این دوران است.کرم پودری که متناسب این دوران است کرم پودر کالیستا می باشد.که با مراجعه با سایت ماه سرا می توانید آن را تهیه کنید.

کرم ضد جوش:

در دوران بارداری به علت برهم ریختن هورمون ها جوش ها در صورت و قسمت های مختلفی از بدن خودی نشان می دهند وباعث ناراحتی و آشفتگی بانوان می شوند.بانوان برای محو این جوش ها به ضد جوش های شیمیایی موجود در بازار پناه می برند که حاوی تتراسیکلین و ترتینوئین است،و برای جنین بسیار خطرناک است تنها ضدجوشی که می توانید در این دوران استفاده کنید ضد جوش الورا می باشد.که در محصولات ماه سرا موجود می باشد.

عطر:

بعد از تکمیل لیست لوازم آرایشی، نوبت به خوشبو کننده ها و عطرها می رسد که هیچ بانویی را نمی توانید پیدا کنید که به عطر علاقه ای نداشته باشد.و تنهادسوالاتی که برای همه بانوان باردار و اطرافیانشان پیش می آید این است که آیا عطر و اسپری برای مادر و جنین مضر است یاخیر؟

خصوصیات عطر مناسب دوران بارداری:

عطر و اسپری در دوران بارداری خطر جدی برای مادر و کودک ندارد،مگر اینکه عطرهای تند وتیز باعث ایجاد سرگیجه،حالت تهوع و تنگی نفس را برای مادر باردار در بر دارد.بهترین پیشنهاد برای عطر و اسپری در دوران بارداری در سه ماهه اول حمام روزانه و تعویض مرتب لباس هاست.و در ماه های بعد می توانید از عطرهای گیاهی و یا اسپری ایروشه استفاده کنید که نمونه یک عطر طبیعی است و فاقد مواد شیمیایی.

انواع لاک:

لاک تنها گزینه از لوازم آرایشی است که در دوران بارداری منعی برای استفاده از آن وجود ندارد و تنها مانع آن خوردن لاک است و این فقط مخصوص بانوانی است که به جویدن ناخن علاقه دارند.موادخطرناک در لاک عبارتند از کافور،فرمالدئید و…که باعث ایجاد حساسیت و آلرژی در بانوان باردار می شود برای جلوگیری از این مشکلات می توانید از انواع رنگ های طبیعی مانند حنا استفاده کنید.

ایده آل ترین لوازم آرایشی در دوران بارداری:

بهترین و ایده آل ترین لوازم آرایشی در دوران بارداری لوازمی است که برپایه طبیعی و گیاهی باشند.در هنگام خرید لوازم آرایشی دقت کنید از لوازم آرایشی فاقد پارابن و چربی باشد،و به توصیه های مجله ماه سرا  در روش های انتخاب لوازم آرایش در دوران بارداری دقت کنید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *