اشتباهات فاجعه آمیز آرایشی که ندانسته انجام می دهید!
اشتباهات فاجعه آمیز آرایشی که ندانسته انجام می دهید!

اشتباهات فاجعه آمیز آرایشی که ندانسته انجام می دهید!

با سلام خدمت عزیزان ماه  سرایی در این مقاله می خواهیم درباره اشتباهات فاجعه آمیز آرایشی که ندانسته انجام می دهید! نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

آرایش و زنان:

اولین تجربه آرایش برای هر بانویی از 18 سالگی شروع می شود،جلو آینه رفتن و آرایش مناسب سن و محیط تحصیل را انجام می دهد.و در انتها باز هم از این آرایش راضی نیست و وقتی با یک سرچ کوچک در اینترنت متوجه می شود،که در اینترنت ایده های زیادی وجود دارد،ولی بازهم نمیدانید کدام تکنیک و ایده برای شما مناسب است.

اشتباهات فاجعه آمیز آرایشی:

شستشوی بیش از حد صورت:

تمیز بودن صورت جزء مهمترین اصول پاکیزگی است.پوست افراد با یکدیگر تفاوت دارد،و با گذر زمان افراد حالتها ی متفاوتی را در پوست صورت حس میکنند،ایده آل ترین حالت شستشو برای پوست صورت دو بار در روز است صبح و قبل از خواب شبانه.برای داشتن پوستی با کیفیت عالی سعی کنید روزی دو بار پوست صورت خود را بشویید و در بقیه ساعات روز از روغن های طبیعی و پاک کننده های ملایم استفاده کنید.از صابون کمتر استفاده کنید.

آرایش روی پوست خشک:

یکی از اشتباهات فاجعه آمیز آرایشی که یک بانو می تواند انجام دهد آرایش روی صورت خشک است،حتما قبل از آرایش پوست خود را با یک مرطوب کننده عالی  به خوبی آبرسانی کرده،و بعد آرایش را انجام دهید تا پوست صورتتون تیره و خسته به نظر نیاید.

آرایش با نور نامناسب:

حتما برای انتخاب لوازم آرایشی در نور طبیعی انتخاب کنید ،چون نور مصنوعی باعث می شود ،آرایشی که مد نظرتان است درست از آب درنیاید.و سعی کنید در نور عالی و با کیفیت آرایش کنید.

به کار بردن تکنیک های اشتباه:

آرایش طبیعی نچرال فقط زدن رژ گونه و سایه چشم نیست،هنر آرایش در این است که سایه ها محو شوند و مرزی بین آنها وجود نداشته باشد.برای داشتن یک آرایش زیبا و خارق اعلده می توانید از فیلم های آموزشی کمک بگیرید و یا در کلاس های خود آرایی ثبت نام کنید.

استفاده اشتباه از کانسیلر:

بحثی که بین بیشتر هنرمندان آرایشگر وجود دارد این است که آیا قبل از کانسیلر زدن پوست زیر سازی شده باشد یا خیر؟ بهترین تکنیک این است که آرایش روی سطح زیر سازی شده انجام شود،نکته بعد اینکه در هنگام استفاده از کانسیلر لایه های ضخیم روی پوست خود ایجاد نکنید.

تکنیک های استفاده از کانسیلر:

در نواحی تیره به مقدار خیلی کم از کانسیلر نارنجی استفاده کرده و اجازه دهید که کانسیلر خشک شود.و بعد ادامه آرایش را انجام دهید .برای بهتر شدن کانسیلر می توانید از پودر فیکس کننده استفاده کنید. انواع کانسیلرها وجود دارد و سعی کنید با انواع کانسیلرها و کاربردهای آن آشنا باشید.

زیر سازی اشتباه:

زیر سازی در حد و اندازه خودش بسیار عالی است یعنی اگر زیر سازی زیاد باشد بنا نیست یک آریش عالی را به شما تحویل دهد.استفاده مناسب از کرم پودر در جای خودش بسیار عالی است.

کرم پودر همه کاره:

یکی دیگر از اشتباهات فاجعه آمیز آرایشی این است که بعضی از بانوان از کرم پودر به عنوان همه کاره در آرایش استفاده می کنند،برای پوشش کک و مک و جای جوش باید از کانسیلر متناسب با نوع خودش استفاده کنید.هرگز از کرم پودر روشن تر از رنگ پوستتان استفاده نکنید.و حتما ناحیه گردن و گوش ها را کرم پودر بزنید،در غیر این صورت همه متوجه آرایش شما می شوند.

ابروی های بد منظره:

ابروها سلطان صورت است،زیبایی ابروها زیبایی درون را نشان می دهد.و هرچه ابروها زیباتر باشد چشم ها زیباتر نشان می دهد.ابروهای نامرتب،کوتاه ،باریک و ناهماهنگی ابرو با چشم ها ظاهری نازیبا می دهد.

ابرو متناسب:

پس سعی کنید برای داشتن صورتی زیبا با یک متخصص زیبایی مشورت و بهترین و زیباترین مدل ابرو که با صورت و چشمانتان متناسب باشد انتخاب  کنید.با گذشت زمان و افزایش سن ابرو ها کم پشت و امکان ریزش وجود دارد،بروز برخی بیماری ها نیز در ریزش ابرو دخیل هستند،برای درمان این مشکل اصلا استرس نداشته باشید.با استفاده از یک مداد ابرو و سایه ابرو و براش زاویه دار می توانید ابروهایتان را آرایش کنیدو به زیبایی دوچندان صورت خود بیفزاید.

استفاده از زرق و برق بیش ازحد:

سایه بخش اصلی میکاپ چشم است.مخصوصا سایه های براق ولی باید به اندازه و درجای مناسب خود استفاده شوند،استفاده از سایه های براق روی تمام پلک کاری اشتباه است.جای استفاده از سایه های براق در نیمه داخلی پلک ،و نیمه بیرونی یک سایه مات استفاده بسیار هوشمندانه و ایده آلی است.برای یک میکاپ ایده آل برای چشم ها می توانیداز یک سایه رنگ خنثی،و یا 1 درجه تیره تر از سایه براق استفاده کنید.

خط چشم نامناسب:

انتخاب رنگ خط چشم بسیار مهم است،بطور مثال بانوانی که پوست سفید دارند استفاده از خط چشم سیاه باعث می شود ظاهر مهربانشان را خشن نشان دهد،پس ایده آل ترین کار استفاده از خط چشم قهوه ای است.موهای بلوند و چشم آبی خط چشم مشکی اصلا توصیه نمی شود.چند نکته طلایی برای استفاده از خط چشم؛هرگز از خط چشم مایع استفاده نکنید،فقط روی سه چهارم پلک بالایی خط چشم بکشید.برای خط چشم پایینی از یک خط چشم روشن تر از رنگ پلک بالایی استفاده کنید.

استفاده از ریمل نامناسب:

رنگ ریمل همیشه باید 2 درجه از ابروها تیره تر باشد و بیشتر از دوبار یک مژه را ریمل نزنید ،چون باعث ضخامت بیش از حد مژه و بهم چسبیدن آنها می شود.ریمل ها را هر 5 ماه یکبار تعویض کنید.

مضرات ریمل ضد آب:

از ریمل ضد آب فقط در تابستان و در حد خیلی کم استفاده کنید ،چون آسیب جدی به ابروها میزندو موقع پاک کردن ریمل امکان دارد،مژه ها کنده شود.برای ریمل زدن به مژ های پلک پایینی،فرچه ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و ریمل بزنید.

برنزه کردن بیش از حد:

وسواس برنزه کردن ایده خوبی نیست،برنزه کردن صورت ایده جالبی است ،فقط در صورتیکه جاهای طبیعی صورت  که در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرد.باشد مثل گونه ها،پیشانی و استخوان های فک،اگر تکنیک برنزه را به طور صحیح انجام دهید باید روی صورت شما عدد 3 نقش ببندد.

اشکالات کسیدن خط لب:

فاجعه ترین کار در میکاپ لب این است که دور لب ها را باخط لب نازک و پررنگ بکشید،و یا از خط لب پررنگ تر از رنگ رژ استفاده کنید.کار خط لب جلوگیری از پخش شدن رژ لب است،پس بهترین تکنیک برای کشیدن خط لب عالی و ایده آل این است که ابتدا خط لب را بکشید سپسهمه قسمت های لب را خط لب مدادی پرکنید و سپس یک رژ مناسب و همرنگ خط لب بکشید.

استفاده نادرست از رژ لب:

رژ لب یکی از ارکان اصلی میکاپ صورت است،سعس کنید از رنگ نچرال و رنگ هایی که بارنگ پوست همخوانی دارند استفاده کنید،هرگز از رنگ های تیره استفاده نکنید چون سن شما را بالاتر نشان می دهد،مگر در یک مورد استثنایی و آن هم هنگامی است که بقیه آرایش شما تیره باشد.پس در انتخاب رژ لب و نحوه زدن آن دقت کنید.

استفاده نادرست از کرم پودر:

کرم پودر بهترین گزینه برای یکدست شدن آرایش صورت است.در عین حال می تواند باعث پیر تر شدن چهره شما شود.چون باعصث ایجاد چین و چروک می شود،سعی کنید قبل از زدن کرم پودر حتما پوست صورت خود را با یک مرطوب کننده عالی زیر سازی کنید.و با افزایش سن استفاده از کرم پودر را به کل کنار بگذارید.

استفاده از رژ گونه نامناسب:

رژگونه،ازجمله لوازم آرایشی است که در صورت استفاده نامناسب می تواند ظاهر شما را بد جلوه دهد.برای داشتن یک رژ گونه عالی ابتدا کمی رژ گونه زده و سپس مقداری کرم پودر زده تا گونه های برجسته و متناسبی داشته باشید.برای بهتر شدن رژ گونه هنگام زدن ابتدا برس را روی رژ گونه کشیده و به آرامی تکان دهید،با این کار رژ گونه کمتری به برس می چسبد و گونه ای شما رنگی نمی شود.

تکنیک نامناسب هایلایت:

برای سایه های پلک از یک رنگ تک استفاده نکنید ،سعی کنید از یک رنگ روشن تر برای زیر استخوان ابرو استفاده کنید،رنگ طلایی و نقره ای هماهنگی بسیاری با هم دارند و یک هایلایت عالی را به چشمان شما هدیه می کنند.

اندازه و رنگ لاک نامناسب:

همیشه سعی کنید ناخن های کوتاه و مرتبی داشته باشید،ناخن های بیش از اندازه بلند ،حس زنانه ای ندارد و بیشتر انگشتان را شبیه جادوگران می کند.از رنگ های اکلیلی در رنگ لاک ها به اندازه استفاده کنید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *