شیو چیست؟ و آشنایی با 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد
شیو چیست؟ و آشنایی با 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد

شیو چیست؟ و آشنایی با 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد

با سلام خدمت همراهان و دوستان عزیز مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم در مورد 10 اشتباه رایج در شیو نکات جذابی بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اصلاح موهای زائد بدن :

بارها برای ما اتفاق افتاده است که در هنگام شیو دچار بریدگی شویم و یا بعد از شیو پوست بدنمان ملتهب شود،آیا می دانستید که شیو کردن موهای بدن نیز اصول خاص خود را دارد؟از اشتباهات شیو اطلاع داشتید؟برای اطلاع از اشتباهات رایج در شیو و داشتن پوستی سفید و بدون التهاب با ما ههمراه باشید.

شیو چیست ؟

شیو به حذف موهای زائد(تراشیدن) با استفاده از ژیلت،تیغ و دستگاه موزر گفته می شود.همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد شیو کردن اصول و قواعد خاص خود را داردو اگر این قواعد را رعایت نکنید،در هنگام شیو دچار بریگی و بعد از اتمام شیو بدنی ملتهب خواهید داشت.و به مرور ممکن است پوستتان دچار لک و جای بریدگی شود.در ادامه مقاله 10 اشتباه رایج شیو را بیان می کنیم؛

شیو چیست؟ و آشنایی با 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد
10 اشتباه رایج در شیو

 

 معرفی 10 اشتباه رایج در شیو :

شیو موهای پا به محض ورود به حمام :

بسیاری از افراد عادت دارند به محض ورود به حمام شروع به شیو موهای زائد پا می کنند،در صورتیکه متخصصان پوست و مو با یان کاربسیار مخالفند و اعلام می کنند که برای شیو موهای زائد باید 15 دقیقه از زمان حضور شما در حمام بگذرد تا موهای زیر پوستی از زیر پوست به ظور کامل بیرون بیایند.و فولیکول های پوست به طور کامل باز شوند،تا از التهابات بعد از شیو جلوگیری شود و پوست دچار التهاب و بریدگی نشود.پس شیو موهای زائد باید در آخرین مرحله از حمام انجام شود.

اصلاح روزانه موهای زائد :

بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر موهایشان را هر روز اصلاح کنند پوستشان نرم تر می شود،در صورتیکه این تصور کاملا اشتباه است و برای اصلاح موهای زائد توصیه می شود این کار را در ساعات پایانی شب و قبل از خواب انجام دهید تا پوستی نرمتر و صاف تری داشته باشید.علت این توصیه پفی است که در شب پوست دارد و موجب می شود موها در داخل فولیکول های مو و بازسازی می شود در نتیجه پوست نرم تر و صاف تر می شود.

استفاده نکردن از ژل یا خمیر مخصوص و یا استفاده از صابون جامد :

بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها با آب و در زیر دوش می توانند موهای زائد را بدون استفاده از خمیر مخصوص و یا صابون جامد انجام دهند،از نظر متخصصان پوست و مو اصلاح خشک اصلا کار پسندیده ای نیست،چون موجب آسیب جدی به سلول های روی پوست می شود.دقت داشته باشید قبل از اصلاح حتما مقداری نرم کننده موی سر،ژل یا خمیر مخصوص و در صورت دسترس نبودن از صابون خشک استفاده نمایید.تا تیغ به راحتی روی پوست بدن سر بخورد و پوست دچار التهاب و بریدگی نشود.ولی توصیه ما این است که حتی الامکان از صابون برای شیو استفاده نکنید!علت آن؛چون باعث خشکی بیش از حد پوست می شود.

شیو چیست؟ و آشنایی با 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد
10 اشتباه رایج در شیو

استفاده از ژیلت های تک تیغ یکبار مصرف :

هنگام خرید ژیلت حتما دقت کنید و تیغ ها و ژیلت های تک تیغ را به هیچ عنوان خریداری ننمایید.و حتما ژیلت های 4 یا 5 تیغ خریداری کنید،چون عملکرد این ژیلت ها بر روی پوست بسیار راحت و روان است و نیازی نیست که روی پوست چند بار کشیده شود.ژیلت های تک تیغ اصولا کند هستند و فقط برای مواقع ضروری مانند بیمارستان و مسافرت استفاده می شود.و اگر دقت داشته باشید هنگام استفاده از ژیلت های تک تیغ مانند کسی هستید که می خواهد پوستش را به زور بتراشد.

ابتدا قسمت بالای پا را شیو می کنید سپس قسمت پایین پا :

همانطور که درچند جای مقاله بیان کردیم شیو کردن موها نیز اصول خاص خود را دارد.هنگام اصلاح موهای زائد پا ابتدا از قسمت پایین پا شروع کنید،مخصوصا اگر پوستی حساس دارید،در هنگام شیو کردن اصلا قسمت بالایی پاها راشیو نکنید،و برای شیو تیغه ژیلت در جهت رویش موها بکشید و اگر موهای ریزی داشتید که حذف نشده اند مجدد پوست را به کرم یا ژل شیو را روی محل مورد نظر زده و این بار برخلاف جهت رویش موها ژیلت را بکشید تا موهای ریز و زائد حذف شود.

استفاده از تیغ مردانه :

یکی از اشتباهات رایج در بین بانوان این است که تصور می کنند ژیلت ها و تیغ های مخصوص آقایان تیز تر است و موهای زائد را بهتر حذف می کند،این تصور کاملا غلط است و بانوان باید از ژیلت های مخصوص خودشان استفاده کنند چون این ژیلت ها مخصوص پوست بانوان طراحی شده و کارای منحصر به فرد خود را دارد.

شیو چیست؟ و آشنایی با 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد
10 اشتباه رایج در شیو

تعویض منظم تیغه ژیلت :

بسیاری ا زافراد مدتو تاریخ انقضاء ژیلت را نمی دانند و از تیغ ها و ژیلت های کهنه استفاده می کنند در نتیجه پوستشان دچار خراشیدگی و التهاب می شود،دقت داشته باشید که بهترین ژیلت نیزتاریخ انقضاء مربوط به خودش را دارد،پس زمانیکه احساس کردید ژیلت کند شده حتما آن را تعویض کنید ولی ژیلت ها بسته به نوع و مرغوبیتشان حدودا بعد از 5 تا 10 با راستفاده نیاز به تعویض دارند.

وارد کردن فشار بر روی تیغ اصلاح :

در هنگام اصلاح اصلا نباید فشار دست شما روی پوست حس شود ،چون اگر با فشار بخواهید موهای زائد را حذف کنید پوست دچار بریدگی،زخم و سوزش می شود.و امکان دارد مو در داخل پوست بشکند و به داخل بافت سلولی باز گردد و باعث ایجاد مشکل شود،توصیه می کنم برای حذف موهای زائد به هیچ عنوان عجله نداشته باشید و با آرامش این کارا را انجام دهید.و اصلا هنگام شیو فشار به ژیلت وتیغ وارد نکنید.

لایه برداری قبل از اصلاح موهای زائد :

قبل از شیو حتما پوست خود را لایه برداری کنید،به چند دلیل جذاب و عالی؛سلول های مرده از روی پوست حذف می شوند،موها در سطح پوست بعد از لایه برداری خودنمایی می کنند و به راحتی حذف می شوند.می توانید برای جلوگیری از قرمزی پوست بعد از شیو از لایه بردارها در هفته دوبار استفاده کنید.

شیو چیست؟ و آشنایی با 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد
10 اشتباه رایج در شیو

 

عدم رسیدگی به صدمات پوست :

ممکن است گاهی اوقات پوست بعد از اصلاح و شیو دچار قرمزی و التهاب شدید شود توصیه می کنم حتما از کمپرس گرم استفاده کنید،و بعد از شیو و دوش از انواع لوسیون های بدن برای نرم شدن بیشتر پوست استفاده کنید.می توان به جرات گفت یکی از بزرگترین اشتباهات در اصلاح موهای زائد، عدم رسیدگی به صدمات پوست است.

جمع بندی :

برای گرفتن نتیجه عالی از اصلاح و شیو موهای بدن، حتما پوست بدن خود را لایه برداری کنید و سپس تیغ را روی بدن بکشید،و حتما از ژل های مخصوص شیو استفاده کنید،و در هنگام اصلاح جهت تیغ هم جهت با رویش مو های بدن باشد.و بعد از اتمام اصلاح و شیو از انواع مرطوب کننده ها و لوسیون های مخصوص استفاده کنید تا دچار مشکلات التهاب و قرمزی پوست نشوید.برای تهیه لوازم بهداشتی مخصوص اصلاح می توانید به سایت ماه سرا مراجعه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *