اگزما و درمان فوری و بدون دردسر آن با گیاهان دارویی
اگزما و درمان فوری و بدون دردسر آن با گیاهان دارویی

اگزما و درمان فوری و بدون دردسر آن با گیاهان دارویی

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره اگزما و درمان فوری و بدون دردسر آن با گیاهان دارویی نکات جذابی رابیان کنیم با ما همراه باشید.

اگزما یکی از مشکلات جدی است که در هر سن و سالی گریبان گیر افراد می شود،بعضی از افراد با مصرف داروهای خوراکی و بعضی از افراد با درمان های موضعی به درمان می پردازند.در اینجا گیاهان خوراکی معرفی می شود که بهترین راه برای  اگزما و درمان فوری و بدون دردسر آن است.

گل ختمی:

گل ختمی یکی از گل های بسیار معروف و از قدیم الایام در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است و به عنوان یک نرم کننده قوی مورد تایید تمام پزشکان است.مخصوصا ریشه گل ختمی و گل های آن برای التهاب و خشکی پوست بسیار مفید و موثر است.

زردچوبه:

زردچوبه جزء ادویه هایی است که غیر از مصارف خوراکی در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و یک ضد التهاب بسیار قوی و نرم کننده و آنتی اکسیدانی عمل می کند.از خواص معجزه آسای زردچوبه می توان به کاهش قرمزی،التهاب،خارش را می توان نام برد و حتی می توانید زردچوبه را با ماست و روغن نارگیل ترکیب کرده و در محل اگزما ماساژ دهید.

شیرین بیان:

شیرین بیان حاوی مواد غنی از آنتی اکسیدان است که می توان به دو ماده مهم در شیرین بیان اسید گلیسیرینتیک و لیکوالکالون را نام برد که در تسکین دهندگی شیرین بیان نقش بسیار مهمی را بازی می کنند.کافی است چند برش از شیرین بیان را به چای اضافه کرده و میل کنید.و یا به عنوان یک ژل موضعی روی محل اگزما و درماتیت گذاشته تا درمان کامل شود و اثری از اگزما روی پوست باقی نماند.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل یکی از روغن هایی است که هم به عنوان خوراکی و هم موضعی می توان مصرف کردو آثار معجزه آسای آن را مشاهده کرد.روغن  نارگیل را با بنماری گرم نموده و روی محل اگزما بمالید و اجازه ندهید روی محل اگزما خشک شود و همیشه مرطوب باشد تا نتیجه بهبودی را مشاهده کنید.

صمغ :

شاید باورتان نشود ولی از صمغ هم به عنوان یک نرم کننده روی اگزما استفاده می شود.می توانید صمغ را با کمی آب ترکیب کرده و روی محل اگزما بگذارید.

کتیرا :

کتیرا از گیاهان معجزه آسای است که مصارف زیادی دارد از جمله می توان به درمان ورم لثه،رفع بوی بد دهان ،درمان اگزما و.. نام برد.برای درمان اگزما می توان کتیرا در آب جوش حل کرده و اجازه دهید تا به حالت ژل مانندی در آید سپس این ژل را روی پوست و محل اگزما بمالید این ترکیب را تا بهبودی کامل استفاده کنید.

گل همیشه بهار:

گل همیشه بهار یکی از گیاهان آرامبخش و تسکین دهنده پوست و روح است.مخصوصا برای پوست فواید زیادی دارد،گل های نارنجی رنگ همیشه بهار حاوی کاروتنوئیدها ،ویتامین A هستند که باعث تسکین و کاهش التهاب پوست می شود.ویتامین A جهت حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.گل همیشه بهار حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها می باشد که کمک فراوانی در بهبود عوارض و ناراحتی های پوستی از جمله اگزما،آرتریت و آفتاب سوختگی دارد.

بابونه شیرازی:

بابونه شیرازی که حاوی مقادیر زیادی هیدروکورتیزون می باشد،یک گیاه ضد التهاب و ضد باکتری است.و به تسکین سوزش های ناشی از اگزما کمک فراوانی می کند.بابونه جزء دسته خانواده راگ است و در بیشتر مناطق ایران خصوصا در کنار رودخانه می روید.اگر به گیاهان حساسیت دارید حتما قبل از مصرف آن را روی بازو تست کنید تا دچار عوارض ناشی از حساسیت به گیاهان نشوید.

بلغور جو:

بلغور جو که بیشتر جنبه غذایی دارد و کمتر شخصی از خواص داروی آن مخصوصا برای درمان  اگزما آگاه است .بلغور جو که به نام های جو دو سرنیز در ایران شناخته شده است دارای خواص فراوان و حاوی ترکیبات پلی فنولیک،آوانترامید است که خاصیت ضد التهابی و محافظت پوست در برابر اشعه خورشید را دارد.گلوکان های بتا موجود در جو دوسر تسکین دهنده خارش های پوستی  و کلاژن ساز هستند.گلوکان بتا به وفور در جو دوسر یافت می شود.و یکی از داروهای گیاهی برای کاهش التهاب،قرمزی،خارش پوست و دیگر ناراحتی های پوستی که می تواند به کمک علم پزشکی بیاید جو دوسر است.

رسپی پماد مسکن اگزما:

یکی از روش ها و پمادمخصوص اگزما و درمان فوری و بدون دردسر آن دستور این پماد است که به راحتی می توانید تهیه و استفاده نمایید.

مواد اولیه:

روغن نارگیل:5 قاشق غذاخوری

گل بابونه:2 قاشق چایخوری

مخمر:1/2 قاشق غذاخوری

بابونه شیرازی:2 قاشق چایخوری

ویتامین E:1 قاشق چایخوری

عسل: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ایتدا روغن نارگیل را با تمام برگ های خشک مخلوط کرده و به حالت بنماری کمی گرم می کنیم،و مدام هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.بعد از چند لحظه از روی بخار بردداشته و اجازه دهید تا خنک شود سپس این ترکیب را از صافی رد کرده و ویتامین E و عسل را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط کنید و در یک شیشه در بسته در یخچال نگهداری کنید و در مواقع مبتلا شدن پوست به اگزما از این ترکیب استفاده کنید.این ترکیب تا یکسال قابلیت ماندگاری دارد و در مواقع استفاده هیچگاه  با دست مرطوب از شیشه ترکیب را برندارید.تا کپک نزند.

خواص پماد گیاهی اگزما:

این پماد را با نوک انگشتان و به آرامی روی محل اگزما گذاشته و به آرامی ماساژ دهید تا مواد این پماد جذب پوست شود و التهاب و قرمزی پوست رفع شود این پماد را 1 الی 2 هفته بطور مستمر استفاده کنید تا نتایج اعجاب انگیز آن را به چشم ببینید.

نکته مهم پایانی:

برای درمان اگزما از روغن گلیسیرین نیز می توانید استفاده کنید با استفاده از این روغن التهاب و قرمزی پوست کاهش یافته و پوستی نرم و لطیف را به شما هدیه می دهد.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *