عذاب وجدان روابط جنسی

عذاب وجدان پس از رابطه جنسی

با سلام خدمت شما عزیزان.در این پست درباره عذاب وجدان پس از رابطه جنسی مطالبی را با شما به اشتراک میگذاریم.با ماه سرا همراه باشید

درگیری های ذهنی یا عذاب وجدان پس از راوابط جنسی احساس بسیار ناخوشایندی است که باعث میشود بر روی زندگی جنسی و روانی شما اثر گذار باشد و از طرف دیگر باعث اعتیاد به رابطه جنسی شود. رفع نیاز جنسی یک غریزه طبیعی است که باید همانند نیاز به غذا،بر طرف شود. اما بسیاری به دلیل ناتوانی در کنترل نیاز جنسی خود کارهایی انجام می دهند که درگیری های ذهنی بسیاری برای آنها به همراه دارد. امکان دارد عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی، سبب بروز مشکل در کارکرد جنسی افراد شود.

به چه دلیل عذاب وجدان پس  از رابطه جنسی سراغ‌ افراد می‌آید؟

بعضی از دلایلی که برای ایجاد عذاب وجدان میتوان بیان کرد عبارتند از:

1. احساس مسئولیت

افراد نسبت  به طرف مقابل خود که با او رابطه جنسی داشته اند،احساس مسئولیت و وظیفه میکنند و اگر نتوانند آن را ادا کنند، دچار عذاب وجدان خواهند شد. ذرگیری های ذهنی در پسران و در رابطه هایی که احساسات و علاقه در آن زیاد است، به شکل شدیدتری نمایان میشود.

2. اعتقادات مذهبی

بیشترین درگیری ذهنی پس از رابطه جنسی، مربوط به کسانی است که  اعتقادات دینی استواری دارند. در دین اسلام، رابطه با نامحرم به هر صورتی ممنوع و جزء گناهان کبیره حساب می‌شود. بنابراین دخترن یا پسرانی که  از روی کنجکاوی،رفع نیاز جنسی، علاقه و احساس و حتی از روی اجبار، رابطه جنسی برقرار می‌کنند، درگیری ذهنی شدیدی پیدا و میکنندو امکان دارد  هیچ وقت خود را نبخشند.

3.عزت نفس از بین رفته

بسیاری از افراد، رابطه جنسی را ضعف به شمار می‌آورند. آنان  پس از رابطه،احساس می‌کنند که عزت نفسشان از بین رفته است و نباید درمقابل حوس ها و جذابیت‌های رابطه تسلیم میشدند.این افراد تصور می‌کنند که دست دوم شده‌اند و با کسی که نباید،رابطه برقرار کرده اند.

درباره‌ی آرش

حتما ببینید

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *