معرفی انواع صابون های گیاهی و خواص و مزایای آن برای زیبایی پوست
معرفی انواع صابون های گیاهی و خواص و مزایای آن برای زیبایی پوست

معرفی انواع صابون های گیاهی و خواص و مزایای آن برای زیبایی پوست

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره معرفی انواع صابون های گیاهی و خواص و مزایای آن برای زیبایی پوست نکات جالب و جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

صابون و زیبایی:

از قدیم الایام افراد در جوامع مختلف برای تمیزی و زیبایی خود اهمیت زیادی قائل بودند و از انواع روش ها برای تمیز کردن پوست خود استفاده میکرده اند،یکی از این راه ها استفاده از صابون های گیاهی است.در این مقاله به معرفی انواع صابون های گیاهی و خواص و مزایای آن برای زیبایی پوست می پردازیم با ما همراه باشید.

معرفی انواع صابون

معرفی انواع صابون های گیاهی مناسب مو:

صابون گل محمدی:

صابون گل محمدی یکی از انواع صابون هایی است که از تفاله گل محمدی درست می شود و حاوی عطر بسیار ملایمی از گل محمدی می باشد و از ریزش مو و شوره زدن موها جلوگیری می کند.تقویت کننده مو و جلوگیری از خشکی مو

صابون مورد:

صابون مورد یا همان سدر یکی از صابونی ها است که دارای خواص خنک کننده و نرم کننده سدر را در ترکیبات خود دارد و باعث از بین بردن قارچ های کف سر و ضد عفونی کننده قوی می باشد.با استفاده از صابون مورد موها زیبایی و درخشندگی خاصی پیدا می کنند.

صابون اکلیل کوهی:

صابون اکلیل کوهی یا همان رزماری معروف یکی از صابون هایی است که به علت دارا بون خواص رزماری در ترکیباتش از ریزش مو جلوگیری می کند،موجب تحریک ریشه مو و رفع خارش مو می شود،یک تقویت کننده عالی برای موها و همچنین کمک به ضخیم شدن تارهای مو می کند.

صابون کتیرا:

همانطور که همه اطلاع دارید کتیرا به عنوان یک حالت دهنده مو مورد استقبال افراد قرار گرفته است،و جدای از این خاصیت حالت دهندگی می توان ضد شوره ، تقویت کننده مو و رفع موخوره را به دیگر مزایای صابون کتیرا اضافه کرد.

صابون حنا:

همانطور که میدانید زنان ایرانی و مصری و کلا زنان در خاورمیانه از حنا به عنوان یک رنگ مو استفاده می کنند ولی در چندین دهه اخیر صابون حنا تولید شده که همان خواص حنا را در ترکیبات خود دارد فقط تنها تفاوتش این است که موها را رنگ نمی کند،خواص حنا،ضد قارچ،ضد شوره نرم کننده مو  و ضد باکتری قوی می باشدو با استفاده از صابون حنا موها تقویت می شوند.

صابون 40 گیاه:

صابون 40 گیاه یکی از صابون های پر طرفدار در بین آقایان است ،چون آقایان بیشتر در معرض ریزش مو و طاسی قرار می گیرند،این صابون که حاوی خواص 40 گیاه مناسب رشد موها را در ترکیبات خود دارد،برای رفع شوره،جلوگیری از ریزش مو،رفع چربی و موخوره و تقویت پیاز مو بسیار مناسب است.

صابون پرتقال:

صابون پرتقال یکی از صابون هایی است که حلاوی عصاره پرتقال و مرکبات است و حاوی ویتامین ث که موجب رشد و درخشانی موها می شود،وجود ویتامین ث در ترکیبات صابون پرتقال موجب رفع شوره،جلوگیری از ریزش مو و نرمی موها می شود.

معرفی انواع صابون های مناسب پوست صورت:

صابون اسطوخدوس:

صابون اسطوخدوس یک آرامبخش فوق العاده برای پوست صورت است و جوش های ناشی از غرور جوانی را حذف میکند.

صابون جوانه گندم:

صابون جوانه گندم به علت وجود ویتامین ها در ترکیبات خود حالت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و با استفاده از این صابون پوست صورت کلاژن سازی بیشتری انجام می دهد و پوست صورت جوانتر باقی می ماند.با استفاده از این صابون چربی های اضافی چوست حذف و یک ضد لک قوی محسوب می شود.

صابون جوانه ماش:

صابون جوانه ماش به علت خواص فراوان  ماش در ترکیباتش از پوست در برابر لک های سر سیاه و سرسفید محافظت می کند با استفاده از این صابون پوست صورت شفاف تر و نرمتر می شود.

صابون زیتون:

خواص فوق العاده و جذاب زیتون از چشم همگان پوشیده نیست،از صابون زیتون برای شستشوی پوست های آسیب دیده از آفتاب و پوست های حساس مورد استفاده قرار می گیرد،و برای موها به عنوان یک نرم کننده عالی مورد استفاده قرار می گیرد.

صابون گل ختمی:

صابون گل ختمی هم مانند گل ختمی دارای خواص فراوانی است ، از خواص این صابون می توان به عنوان یک نرم کننده قوی،ضد حساسیت و درمان خارش های پوستی می توان ام برد.صابون ختمی در درمان کک و مک و خشکی پوست ناشی از هوای سرد بسیار موثر است.

صابون بابونه:

بابونه به غیر از خواص دارویی که دارد،در درمان جوش های زیر پوستی،ضد عفونی کننده عالی و همینطور رفع التهاب پوست بسیار موثر است.صابون بابونه یک ضد خارش عالی برای پوست محسوب می شود.

معرفی انواع صابون

صابون بادام:

بادام از قدیم الایام به عنوان یک نرم کننده محسوب مشده و از روغن بادام به عنوان یک نرم کننده استفاده می شود،اما صابون بادام هم مانند خواص روغن بادام خاصیت نرم کنندگی دارد و برای درمان جوش های سر یاه و همینطور درمان لک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.صابون بادام حاوی ویتامین های A و B می باشد و بعد از استفاده نرمی و لطافت خاصی به پوست می بخشد.

صابون رازیانه:

صابون رازیانه مانند،گیاه رازیانه دارای خواص فراوانی است ،رازیانه برای شفافیت پوست بسیار مفید است و بعد از استفاده از صابون رازیانه به مرور لک های صورت از بین می رود.

صابون زرد آلو:

صابون زرد آلو به عنوان یک شفاف کننده و براق کننده پوست در بین افراد شناخته شده است،با استفاده از این صابون پوست صورت شفاف و جوش ها حذف و لک و کک و مک از بین می رود.

صابون آلوئه ورا:

آلوئه ورا خاصیت نرم کنندگی و ترمیم و التیام پوست و مو را برعهده دارد با استفاده از صابون آلوئه ورا پوست صورت براق و درخشان می شود و التهابات ناشی از آفتاب سوختگی کاهش پیدا می کند.

صابون دریایی:

صابون های دریایی که بیشتر به رنگ دریا موجود می باشند،حاوی مواد معدنی و املاح دریا می باشند و حکم یک لایه بردار را برای پوست دارند.با استفاده از این صابون ها آلودگی و سلول های مرده روی پوست حذف می شوند.و از پیری زود رس جلوگیری می شود.

صابون گلیسیرینه:

صابون گلیسیرینه متناسب پوست های خشک و ترک خورده است ،این صابون حاوی مواد نرم کننده است و به عنوان یک نرم کننده و رفع ترک می توان برای درمان پوست های ترک خورده و آسیب دیده استفاده کرد.

صابون نارگیل:

همانطور که همه می دانند،روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده،درخشان کننده پوست و از بین برنده لک ها و کک و مک پوست مورد استفاده قرار می گیرد،صابون نارگیل حاوی روغن نارگیل و خواص فوق العاده آن است با استفاده از صابون نارگیل پوست شفاف ،درخشان و تمام لک ها به مرور زمان از بین می رود.

معرفی انواع صابون

معرفی انواع صابون ها متناسب با نوع پوست:

پوست خشک:

افرادی که پوستشان خشک است توصیه می شود از صابون های آبرسان و حاوی مواد نرم کننده استفاده کنند ،صابون های پیشنهادی مانند؛گلیسیرین،صابون زیتون،گل ختمی استفاده نمایند، این افراد بهتر است از صابون های حاوی مواد شیمیایی استفاده نکنند.

پوست چرب:

افرادی که پوستشان چرب است،خود به خود پوستشان چربی طبیعی دارد،این افراد پوستشان بیشتر مستعد جوش است. به این افراد توصیه می شود از صابون های که در ترکیباتشان مواد چرب کمتری استفاده شده است استفاده نمایند،صابون پرتقال بهترین گزینه است.

پوست حاوی آکنه :

صابون های ضد آکنه برای افرادی که پوستشان حاوی جوش های سر سیاه و آکنه دار است بسیار مفید است.پوست این افراد مانند افرادی که پوستشان را لیزر کرده اند بسیار حساس است،توصیه می شود از صابون هایی که مواد عطری کمتری دارند استفاده نمایند.صابون نارگیل بهترین توصیه برای این افراد است.

گفتار پایانی:

در این مقاله به معرفی انواع صابون های متناسب با پوست و مو اشاره شد و امیدواریم بتوانید بهترین نتیجه را از این مقاله بگیرید،تمامی مندرجات این مقاله تحت نظر متخصصین پوست تهیه شده است اما برای توصیه می شود قبل از استفاده  از هرگونه لوازم آرایشی و بهذاشتی با متخصص پوست مشورت نمایید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *