آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی
آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی

آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی نکات جالب و جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

شیرینی :

شیرینی یکی از ارکان مهم در هر در هر مهمانی و پذیرایی ودر هر خانه است.و بعضی اوقات افراد یا فر در منزل ندارند و یا اینکه می خواهند سریع یک شیرینی تهیه کنند در این مقاله می خواهیم آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی را معرفی کنیم،خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی

شیرینی رینگی آجیلی:

مواد لازم ؛

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی

آرد :125 گرم

شیر خشک :100 گرم

روغن جامد (کره):75 گرم

زرده تخم مرغ:1 عدد

پودر قند:45 گرم

وانیل :یک پنس

مواد لازم برای رویه شیرینی:

کره:15 گرم

شکر :1 قاشق غذاخوری

شیر عسل:80 گرم

انواع مغزها به دلخواه: نصف پیمانه

ابتدا آرد +شیر خشک را الک کرده و با کره (روغن)ترکیب کرده و به آرامی با نوک انگشت ورز دهید.بعد از اینکه روغن جذب آرد شد زرده تخم مرغ+وانیل +پودر شکر را به ترکیب اضافه کرده و ورز دهید به مدت ده دقیقه و بعد خمیر را به مدت 1 ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر عمل بیاید.سپس خمیر را روی یک کاغذ روغنی یا سینی آرد پاشی شده گذاشته و با وردنه صاف کنید.با استفاده از یک قالب گرد استفاده کرده و خمیر را به صورت گرد قالب زده و وسط خمیر را را با یک قالب کوچکتر به صورت گرد قالب بزنید،این شیرینی به شکل رینگ (حلقه )است.

سپس می توانید این رینگ ها را داخل روغن سرخ کنید و یا در ماهیتابه بر روی شعله کم قرار دهید.تا بپزد.

رسپی تهیه مواد روی شیرینی :

در یک ظرف کره را حل کنید،سپس شیر عسل و مغز تست شده پسته یا هر مغز دیگری که به آن علاقه دارید را در مخلوط کاراملی ریخته و کمی هم بزنید و بعد روی شیرینی هایی که در ماهیتابه قرار دارد بریزید بعد از 5 دقیقه شیرینی شما آماده است.

کاکائو:

در صورت تمایل می توانید شیرینی را بعد از آماده شدن در شکلات کاکائو یی بن ماری شده بغلتانید.و سپس آجیل ها را روی آن بریزید.

رسپی بیسکویت وانیلی:

مواد لازم:

کره :150 گرم

تخم مرغ:1 عدد

وانیل:1/4 قاشق چایخوری

پودر قند:3/4 پیمانه

رسپی:

ابتدا کره ،وانیل و پودر قند را با هم ترکیب کرده و آنقدر میزنیم تا رنگش کرمی شود.سپس تخم مرغ را به ترکیب اضافه کرده و هم می زنیم بعد از آن آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم.و ورز می دهیم تا یک خمیر یکدست و لطیفی به دست آید.بعد از اینکه خمیر به دست نچسبید به مدت 10 دقیقه ورز دهید سپس خمیر را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند. بعد از 30 دقیقه خمیر را از یخچال بیرون آورده و بین دو نایلون گذاشته و با وردنه صاف کنید به قطر خیلی کم حدودا 3 میلی شود سپس با قالبی که مد نظرتان است قالب زده و در ماهی تابه ای که از قبل گرم کرده اید به مدت 25 دقیقه با شعله کم و شعله پخش کن اجازه دهید پخته شود.و دقت کنید شیرینی ها نسوزد و طلایی رنگ باشد.

پودینگ شکلاتی:

مواد لازم:

پودر کاکائو: 1/4 لیوان

شیر:5 لیوان

کره :60 گرم

نشاسته :1/4 لیوان

شکلات تخته ای:120 گرم

خامه صبحانه:2 لیوان

پودر ژلاتین:4 قاشق سوپخوری

رسپی :

ابتدا پودر ژلاتین را با 1 لیوان شیر مخلوط کرده  و روی بخار کتری به صورت بن ماری ذوب کنید.شکلات را هم همینطور ذوب کنید و یا در مایکروفر این کار را انجام دهید.

باقی مانده شیر +شکر+نشاسته+پودر کاکائو را در ظرفی ترکیب کرده و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود.سپس روی حرارت گذاشته و هم بزنید تا شیر به نقطه جوش برسد.در همین حین شکلات ذوب شده را اضافه کنید.و بعد زیر حرارت را خاموش کنید.وکمی که مواد شیر سرد شد ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید.و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شود.سپس در قالب گذاشته و اجازه دهید 24 ساعت داخل یخچال بماند تا خودش را بگیرد و به راحتی از قالب جدا شود.

آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی

‌شیرینی نخوچی:

مواد لازم:

آرد نخوچی: 1 لیوان

پودرقند:1 لیوان

پودر هل:1 قاشق چایخوری

کره :200 گرم

ایتدا آرد نخوچی را در ظرفی ریخته و با حرارت ملایم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.بعد از سرد شدن آرد به آن پودر قند و پودر هل را به مواد اضافه کرده و سپس کره ذوب شده را به ترکیب اضافه میکنیم و با دست مواد را خوب ورز می دهیم خمیری یکدست و نرم درست شود.سپس خمیر را با وردنه صاف کرده و قالب می زینم می توانید این شیرینی را به مدت 10 دقیقه روی حرارت کم در ماهیتابه بگذارید.و بعد با پودر پسته تزیین نمایید.

آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی

شیرینی پشته ای شکلاتی:

مواد لازم

شکلات سفید تخته ای:50 گرم

شیر عسل :100 گرم

پودر قند:50 گرم

پودر پسته :130 گرم

پودر هل:1/4 قاشق چایخوری

شکلات تلخ:150 گرم

رسپی:

ابتدا شکلات سفید را خرد کرده و در شیر ریخته و به روش بن ماری ذوب می کنیم.بعد از ذوب شدن شکلات  شیر را از روی حرارت برداشته پودرقند+پودر هل را به مواد اضافه میکنیم.تا خمیر یکدستی درست شود.خمیرا را داخل کیسه فریزر ریخته و به مدت 20 دقیقه داخل فریزر سپس به مدت 3 ساعت داخل یخچال بگذاریدتا مواد خودش را به اصطلاح بگیرد.سپس از یخچال در آورده و به شکل دلخواه قالب می زنیم.شیرینی های قالب زده را در شکلات تلخ ذوب شده زده و به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد.

آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ و راحت بدون فر و یخچالی

شیرینی عسلی:

مواد لازم

پودر هل:1 قاشق چایخوری

آرد برنج :1 پیمانه

پودر قند:3 قاشق سوپ خوری

کره :50گرم

زعفران حل شده :1 قاشق سوپخوری

پودر گردو:1/2 پیمانه

عسل:به میزان کافی

رسپی:

ایتدا آرد،پودر هل،پودر قند را با هم ترکیب می کنیم.سپس زعفران+کره ذوب شده را به مخلوط اضافه می کنیم.در انتها عسل را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا مواد به صورت خمیری نرم و لطیفی در بیاید.خمیرا به مدت 15 دقیقه ورز می دهیم سپس در کیسه فریزر گذاشته و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم.سپس خمیر را از یخچال بیرون آورده و بین دو کیسه فریزر گذاشته و با وردنه صاف می کنیم قطر خمیر باید 1 سانت باشد.سپس خمیر را قالب زده وبا پودر پسته تزیین می کنیم این شیرینی نیاز به هیچ گونه فر و حرارت ندارد،و به راحتی می توانید این شیرینی را تهیه کنید.

گفتار پایانی:

در این مقاله سعی شد آموزش چند نوع شیرینی بدن نیاز به فر برایتان آموزش و معرفی شود،تا به راحتی در منزل بتوانید تهیه و کام خود و اطرافیانتان را شیرین کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

برنج کته

دستور پخت برنج کته

مواد لازم جهت تهیه برنج کته  برنج 2 پیمانه  روغن 3 قاشق غذاخوری  نمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *