کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک
کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک

کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک نکات جالب و جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

کبک:

کبک یکی از پرندگان وحشی است که در کوه یافت می شود.این پرنده زیبا و جذاب که رنگ پرهایش به رنگ خاک است و بین شکارچیان به پرنده کویر معروف است.دارای گوشتی بسیار لذیذ و پرخاصیت می باشد.در این مقاله به کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک می پردازیم خالی از لطف نیست که تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک
کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک

خواص کبک برای سلامتی بدن:

کاهش تب:

گوشت کبک یکی از گوشت های مقوی و موثر برای درمان تب می باشد و با مصرف آن تب به سرعت فروکش می کند.

درمان مشکلات عصبی:

گوشت کبک برای افرادی که دارای بیماری  های عصبی و ضعف اعصاب هستند بسیار مفید است.گوشت کبک مناسب برای افرادی است که دارای بی خوابی ناشی از ضعف اعصاب هستند می باشد.

تقویت نیروی جنسی:

گوشت کبک علاوه بر تقویت نیروی جسمانی بدن و مقاومت در برابر بیماری ها برای تقویت نیروی جنسی گزینه بسیار موثری است.

سلامت قلب:

گوشت قلب سراشار از پتاسیم است و دارای چربی کمی است و مناسب برای افرادی است که مشکلات قلبی و عروقی دارندبسیار مناسب و مفید است.مخصوا افرادی که دارای فشار خون بالا هستند.

درمان بیمارهای عفونی:

گوشت کبک به علت خاصیت طبیعی و ارگانیک بودن آن بسیاری از بیماری های عفونی را درمان می کند مخصوصا عفونت های هاد تنفسی با مصرف کبک به راحتی درمان می شود.

کمک به عملکرد کلیه:

پتاسیم موجود در گوشت کبک باعث کاهش تولید اسید اوریک در بدن می شود و به راحتی باعث دفع سموم از بدن توسط کلیه ها می شود.پس به راحتی و با جرات می توان گفت یکی از درمان های موثر کم کاری کلیه مصرف گوشت کبک است.

درمان ضعف عمومی بدن:

مصرف گوشت کبک باعث درمان ضعف عمومی بدن است مخصوصا به افرادی که در دوره نقاهت و بعد از عمل جراحی هستند مصرف گوشت کبک توصیه می شود.گوشت کبک باعث تقویت حافظه نیز می شود.

عوارض مصرف گوشت کبک:

مصرف گوشت کبک برای افرادی که دارای مزاج گرم و ساکن در مناطق گرمسیری هستند کمتر توصیه می شود.

مصلح گوشت کبک:

در صورت مصرف گوشت کبک و برای پیشگیری از عوارض آن می توانید شربت سکنجبین و ترشی میل نمایید.

کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک
کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک

رسپی تهیه کباب کبک:

مواد لازم:

گوشت کبک:1200 گرم

پیاز خام ریز شده: 3 عدد

فلفل:به میزان لازم

آب لیمو:نصف فنجان

روغن زیتون مقداری

جعفری خرد شده :1 قاشق غذاخوری

نمک :1 پنس

رسپی:

ابتدا کبک را تمیز شسته و خشک می کنیم سپس به قطعات کوچکتر مانند جوجه کباب قطعه قطعه می کنیم.ودر آبلیمو و روغن زیتون می خوابانیم با دست ترکیب روغن زیتون و آبلیمو را به تمام قطعات آغشته کرده و اجازه می دهیم حدود 30 دقیقه گوشت کبک در ترکیب آبلیمو  و روغن زیتون بماند.بعد از نیم ساعت نمک+پیاز و فلفل را به ترکیب اضافه می کنیم.چون گوشت کبک گرم است بهتر است زعفران اضافه نشود.به مدت 1 ساعت گوشت کبک در این ترکیب بماند.

طریقه برشته کردن گوشت کبک :

قطعه های خرد شده گوشت کبک را به سیخ کشیده،سعی کنید قسمت ران و سینه از هم جدا باشد و ابتدا قسمت های ران را برشته کرده و بعد گوشت های قسمت سینه را با حرارت ملایم طبخ می کنیم سعی کنید زود به زود سیخ ها را برگردانید تا کباب شما نسوزد.از ترکیب سس روغن زیتون +آبلیمو برای ترد تر شدن کباب با قلمو به گوشت بزنید تا گوشت برشته و مغز پخت شود.

کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک
کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک

رسپی تهیه کباب کبک درسته:

مواد لازم:

کبک درسته :4 عدد

آبلیمو:1 فنجان

زعفران:1 قاشق مرباخوری

روغن زیتونی:1 فنجان

کره :100 گرم

فلفل:به میزان لازم

نمک: 1 پنس

رسپی:

بعد از تمیز کردن و شستن گوشت کبک آن را خشک کرده و زعفرانی را که حل شده است را با روغن زیتون،نمک و فلفل مخلوط کرده و حدود یک شب گ.شت کبک را در این مواد می خوابانیم.بعد از یک شب می توانید کبک ها را درسته به سیخ زده و روی حرارت ملایم طبخ می کنیم دقت داشته باشید در هنگام طبخ هر چند دقیقه یکبار از سسی که کبک را در آن خوابانیده اید روی کبک ها بزنید تا مغز آن خشک نشود و پخته شود.

کبک درسته در فر:

می توانید بعد از اینکه از یخچال در آوردید می توایند در فر گذاشته و با حرارت 450درجه فارنهایت به مدت 35 دقیقه نکته مهم در پخت کبک در فر این است که باید هر 10 دقیقه یکبار کبک ها را در فر بچرخانید،می توانید از جوجه گردان فرهم استفاده کنید و حتما هر چند وقت یکبار سس را روی کبک ها بریزید تا مغز پخت شود و نسوزد.

گفتار پایانی:

در این مقاله سعی شد از کبک و خواص آن و آموزش کباب کبک به شیوه ای مجلسی و شیک نکات جالب و جذابی را برایتان بازگو کنیم تا با استفاده از این مقاله بتوانید یک غذای خوشمزه و لذیذ در کنار عزیزانتان تهیه کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

برنج کته

دستور پخت برنج کته

مواد لازم جهت تهیه برنج کته  برنج 2 پیمانه  روغن 3 قاشق غذاخوری  نمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *