تناسب اندام و زیبایی و انواع ورزش های مناسب با بارداری
تناسب اندام و زیبایی و انواع ورزش های مناسب با بارداری

تناسب اندام و زیبایی و انواع ورزش های مناسب با بارداری

با سلام خدمت همراهان همیشگی ماه سرا در این مقاله می خواهیم در مورد تناسب اندام و زیبایی و انواع ورزش های مناسب با بارداری نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

 تعریف بارداری:

بارداری به زمانی گفته می‌شود که زن در رحم خود دارای جنین باشد. این زمان ۹ ماه به طول می‌کشد. بارداری می‌تواندبه یکی از بهترین دوره های زندگی هر بانویی تبدیل شود اگر به نکات و توصیه های پزشکی توجه کنند.و به حفظ سلامت و تناسب اندام خود اهمیت بدهد و از چاقی در دوران بارداری به دور هستند. و روزهای پرنشاطی را تجربه می کند.در این مقاله انوا ع ورزش های متناسب با دوران بارداری معرفی می شود.

راهای جلوگیری از چاقی در دوران بارداری:

بهترین و امن ترین راه برای جلوگیری از چاقی در دوران بارداری

*پیاده روی و انجام حرکات منظم و آرام ورزشی است.

*خواب منظم و کافی

*مصرف لبنیات و سبزیجات کافی

برنامه ورزشی بانوان باردار چیست؟

این برنامه ورزشی شامل حرکاتی جهت تقویت ماهیچه‌ های آنها می باشد. در هر ورزشی ابتدا بدن خود را 5 دقیقه گرم کنید چه در زمان بارداری و چه غیر از آن، حرکات کششی به مدت 5دقیقه انجام دهید. و 10دقیقه فعالیت ریلکسیشن داشته باشید.  حواستان به ضربان قلب خود در اوج فعالیت اندازه‌گیری کنید.انجام حرکات ایروبیک در آی،پیاده روی،شنا به توصیه پزشک(آب درمانی) و ورزش یوگا از مهمترین ورزش ها در دوران بارداری است که نسبیت به اندام و وضعیت جنین به مادران توصیه می شود.

بهترین ورزش در دوران بارداری:

شاخ گاو:

انجام ورزش شاخ گاو به بیشتر مادران توصیه می شود؛دلیل آن هم این است که این ورزش فاصله معده تا رحم را افزایش می دهد شود و از برگشت غذا به مری و سوزش سر دل در بارداری جلوگیری می کند.

اهمیت ورزش برای جنین:

همانطور که مادر و بدنش احتیاج به اکسیژن و انرژی است بدن نوزاد به این موارد نیاز چند برابری دارد.و انجام حرکات ورزشی باعث رشد اندام های داخلی کودک،گرفتن وزن،و سلامت قلب و ریه و مغز کودک می شود و می دانید یکی از خطراتی که جنین را تهدید می کند کمبود اکسیژن است و ورزش می تواند تهدید را جنین دور کند.ورزش از مفصل های کودک مواظبت می کند.و به رشد ماهیچه ها و سلول های بنیادی کودک کمک فراوانی می کند.

ورزش های بی خطر در دوران بارداری چیست؟

تناسب اندام و زیبایی و ورزش برای بانوان در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است. بیشتر ورزش ها برای دوران بارداری مناسب است؛ به شرطی که زیاده‌ روی نشود و مراقبت از خود را افزایش دهید.

سالم ترین  ورزش ها:

و سالم ترین  ورزش های مخصوص این دوران شنا، پیاده روی، حرکات دوچرخه،دویدن باید به طور آهسته و آرام و در جای صاف که توسط یک پزشک مجرب توصیه شود مفید است.

ورزش های ممنوع در دوران بارداری:

تناسب اندام و زیبایی و ورزش برای بانوان در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است. از تمام فعالیت های که به حفظ تعادل زیاد دارد در این دوران باید از انجامش خودداری کرد.مانند تنیس،والیبال،فوتبال،ورزش های سنگین با وزنه،پرش،سوارکاری،بدمینتون ؛چون تمام این ورزش ها در یک لحظه دچار تغییر حالت می شوید و برای سلامتی خودتان و جنین مضر است.و از انجامش باید دوری کرد مخصوصا در ماه های آخر بارداری.

چه موقع ورزش خطرناک است؟

میتلابودن به بیماری های خاصی مانند آسم، بیماری قلبی و دیابت ورزش به شما توصیه نمی شود.و یا احساس درد در قفسه سینه،  لگن درد و انقباض ها،کاهش حرکت جنین،احسا لرز،خونریزی،تپش قلب و ضربان نامنظم،ورم دست و پا،نداشتن تعادل در هنگام راه رفتن در صورت بروز مشاهده هر کدام از این موارد فورا با پزشک خود تماس بگیرید و به توصیه هایش گوش کنید.

لباس های مناسب ورزش بانوان باردار:

استفاده از لباس های نسبتاً گشاد که در آن احساس راحتی کنید.

کفش مخصوص دوران بارداری و پیاده روی که بتواند آسیب به ستون مهره های شما را به حدا اقل برساند،پوشیدن کفش های پاشنه بلند مطلقا ممنوع است.
انجام ورزش در یک سطح صاف و محیط سرسبز و بدور از آلودگی

در هنگام ورزش آب میل نکنید.

قبل از ورزش غذا نخورده باشید حدااقل یک ساعت قبل از ورزش غذا بخورید.

هنگام ورزش خود را خسته نکنید.

چه زمان های ورزش برای بانوان باردار ممنوع است؟

*فشار خون بالا

*پاره شدن کیسه آب

*تنگی نفس

*سابقه سقط جنین

*زایمان زودرس

*سابقه بیماری قلبی

پایان گفتار:

 یک برنامه ورزشی منظم در دوران بارداری به سلامت مادر و جنین کمک می‌ کند. ورزش منظم در دوران بارداری می تواند به تناسب اندام شما کمک کند و ناراحتی های مانند کمر درد و خستگی را در  حد چشمگیری کاهش دهد.داشتن فعالیت فیزیکی در این دوران از دیابت بارداری جلوگیری می کند و به کاهش استرس در زمان بارداری و هنگام زایمان کمک کند.
پیاده‌ روی می‌ تواند برای این دوران مناسب باشد.پزشکان توصیه می کنند 30 دقیقه یا مقدار بیشتری ورزش در طول روز های هفته می‌ تواند سختی های  بارداری و درد های هنگام زایمان را  تا حد بسیار زیادی کم کند‌.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن

زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن

علت خیانت در رابطه زناشویی : از آسیب زا ترین و پیچیده ترین موارد در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *