خواص شگفت انگیز گل قند برای سلامت و درمان بدن شما

خواص شگفت انگیز گل قند برای سلامت و درمان بدن شما

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص شگفت انگیز گل قند برای سلامت و درمان بدن شما آشنا کنیم.از همراهی شما تشکر می کنیم.

گل قند:

گل قند یک فرآورده طب ایرانی است.این فراورده از گلبرگ گل محمدی و عسل تشکیل می شود و مزاج گرمی دارد، از فواید جالب این معجون می توان به آرام‌بخشی، خواب‌آوری، تقویت مغز، معده، مقوی رحم و ملین بودن آن اشاره کرد.

طرز تهیه گل قند:

مقداری از گلبرگ های تازه گل سرخ به همراه مساوی وزن آن عسل اضافه میکنیم و ۴۰ روز در آفتاب قرارمی دهیم.اگر نیاز پیدا شد دوباره عسل اضافه می کنیم. نام این معجون گلنگبین است . شما می توانید به جای عسل از شکر قهوه ای یا نیشکر به همان میزان استفاده کنید. نام این ترکیب گل قند نام دارد. اگر شما از گل خشک استفاده می کنید، از گلاب هم کمک بگیرید.

گل قند و میگرن:

طی تحقیقات انجام شده بر روی بیماران با سردردهای میگرنی و دریافت کننده پروپرانول و پروفیلاکتیک به این نتیجه رسیدند، که استفاده از 10گرم گلقند شب‌ها و نیم ساعت قبل از خواب و 5 گرم ناشتا و به‌همراه آب ولرم موجب کاهش 20 درصد در تعداد سردردها نسبت به دوره قبل می شود.گل قند مکمل داروی رایج برای این بیماران توصیه شده است. خواص شگفت انگیز گلقند بسیار است.

فواید بیشتر گلقند:

متخصصین طب ایرانی به این نتیجه رسیدند که : بیشترین سود و بهره گل قند برای افرادی است که از یبوست و مشکلات معده رنج می برند. این معجون شگفت آور مقوی معده و رطوبت های زائد بدن را خشک می کند. اگر بعد از غذا این معجون میل شود ، از بالا رفتن بخارات نامناسب معده به طرف مغز جلوگیری می کند. گل قند مقوی مغز هم می باشد.

گل قند عسلی برای سردمزاجان، کهنسالان و کسانی که رطوبت مغزشان زیاد است. بسیار مفید است، و برای رفع نفخ و هضم غذا نیز استفاده می شود. خواص شگفت انگیز گل قند را در ادامه مقاله می خوانیم.

خواص شگفت انگیز گل قند برای سلامت و درمان بدن شما

گل قند در دوران بارداری:

متخصصین طب سنتی در ارتباط با دوران بارداری و مشکلات ناشی از آن اظهار داشتند، مادران باردار از مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی حتی‌الامکان خودداری کنند و حتماً با پزشک خود مشورت داشته باشند. ویار مادران باردار باعث کاهش تغذیه می شود. ویار بارداری می‌تواند سبب ضعیف شدن مادر و جنین شود. بنابراین مصرف معجون گل‌قند عسلی برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود.
مادران باردار با مصرف روزی 2 قاشق مرباخوری گل‌قند می‌توانند از بروز این مشکل جلوگیری کنند. همچنین مصرف این معجون زردی نوزاد هنگام تولد را کاهش می دهد. معجون گل‌قند در داروخانه‌های کشور نیز موجود است.

مصرف گل قند برای درمان یبوست بارداری:

در مقاله خواندیم که گلقند برای زنان باردار بسیار مفید است و علاوه بر رفع ویار بارداری به رفع یبوست در دوران بارداری نیز کمک می‌کند. جالب است بدانید، گلقند از دیدگاه طب سنتی از جنین محافظت می کند و مانع از سقط جنین می‌شود.
شما می توانید برگ‌های گل محمدی را آسیاب کنید، حواستان باشد کاسبرگ‌ها و پرچم را جدا کنید. در یک ظرف شیشه‌ای لایه لایه از گلها بریزید و کم کم عسل را اضافه کنید تا شیشه پر شود. با قاشق روی گل ها فشار دهید، عسل را باید به اندازه‌ای بریزید که فقط به جرم گل‌ها اضافه شود نه بیشتر. در ظرف را ببندید و شیشه را مقابل آفتاب قرار دهید، هفت تا هشت روز بعد در ظرف را باز کنید و کمی هم بزنید. اگر لازم شد، گل یا عسل دوباره اضافه کنید شیشه مواد شما باید پر باشد. دوباره در ظرف را ببندید. بعد ۱۴ روز آماده است. بعضی ها هم می گویند تا40 روز باید بماند.همان طور که در مقاله اشاره کردیم. خواص شگفت انگیز گل قند را دست کم نگیرید.

گل قند و جنین:

متخصصین طب سنتی می گویند:  فعالیت‌های بدنی زنان امروزه کاهش پیدا کرده، که این خود عاملی برای بروز بیماری‌های رحمی در آنان است و اینکه رطوبت رحم زنان بیش از حد باشد، جنین در معرض خطر سقط قرار می‌گیرد. جالب اینکه توجه داشت که بخشی از رطوبت‌های زائد بدن زنان به وسیله ویار حاملگی دفع خواهد شد.
جنین از خون مادر تغذیه می‌کند و اگر مادر غذای مناسب و مفیدی مصرف کند، که خون تمیز در بدنش تولید شود، جنینی سالم و قوی خواهد داشت. مادران باردار با مصرف این ویار از مسمومیت‌های دوران بارداری از جمله فشار خون حاملگی مصون خواهد ماند،گل‌قند عسلی به تقویت مغز، کبد و قلب مادر کمک می‌کند و اگر این اعضاء زن باردار به خوبی فعالیت کند، محافظی عالی برای جنین و رشد کافی آن خواهد بود.

احتیاط مصرف:

  1. برای بیماران مبتلا به تنگی و انسداد روده با احتیاط مصرف شود.
  2. دردهای ناشناخته شکمی
  3. جراحی های شکمی
  4. اطفال زیر دو سال

معجزه گل قند:

اثر بخشی مفید فرآورده در افراد سرد مزاج با سردی معده و کبد می‌باشد.
برای خانم‌های باردار و کودکان بالای ۲ سال به راحتی قابل استفاده است.
معجون در ظرف دربسته، دور از نور و در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.
معجون عسلی تا ۴ سال و نوع شکری تا ۲ سال خواص خود را حفظ می کند.
معجون شکری بیشتر مناسب جوانان و گرم مزاجان و بیماری هایی چون وسواس است.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

بارداری و زایمان :انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری : یکی از عوارض شایع در دوران بارداری خونریزی و لکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *