معرفی کاربرد مهارت هایی که باید در زندگی مشترک به آن ها توجه کرد
کاربرد مهارت هایی که باید در زندگی مشترک به آن ها توجه کرد

کاربرد مهارت هایی که باید در زندگی مشترک به آن ها توجه کرد

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب به کاربرد مهارت هایی که باید در زندگی مشترک به آن ها توجه کرد پرداخته ایم لطفا با ما همراه باشید

کاربرد مهارت هایی که باید در زندگی مشترک به آن ها توجه کرد

کاربرد مهارت هایی که باید در زندگی مشترک آن ها را انجام داد بسیار مهم است. یادگیری این مهارت‌ها باعث می شود شما از همسرتان شناخت کافی پیدا کنید. و از نیازهای او آگاه شوید.در اثر شناخت کافی شما رابطه بهتری با یکدیگر برقرار می‌کنید. و تاثیرآن را در افزایش همدلی، توجه به احساسات یکدیگر، توانایی حل مسئله و تصمیم گیری به منظور مدیریت بحران‌ها می بینید. یادگیری این مهارت‌ ها فقط برای زوج های جوان نیست و حتی زوج‌هایی که سال‌هاست در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند می توانند از این مهارت ها بهره مند شوند.

یادگیری کاربردهای مهارت های لازم برای ازدواج در زندگی

با یادگیری مهارت هایی که برای ازدواج مهم است، از مسائل مهمی از جمله بایدها و نبایدهای رابطه زناشویی آگاه می شوید. برای نمونه در رابطه با اینکه چه حرف‌هایی را نباید به همسر زد یا چگونه شوهر را کنترل کرد وتوجه نکردن به زن چه پیامدهای منفی را به جا می گذارد در رابطه زناشویی آشنا می شوید.

1-با همسرتان همدلی کنید

در واقع همدلی کردن به این صورت است که شما قادر باشید پاسخ عاطفی مناسب موقعیت به طرف مقابل بدهید. یعنی به مسائل از زاویه دید همسرتان نگاه کرده و احساسات او را درک کنید. پس برای اینکه با همسرتان همدلی کنید باید به صحبت های یکدیگر گوش دهید. تا از نگرانی‌ها و دغدغه‌های یکدیگر با خبر شوید. .

2- دقت لازم در گوش دادن به صحبت های طرف مقابل

به دقت به صحبت های طرف مقابل گوش دهید. برای این کار لازم است با تمام وجود این کار را انجام دهید. تا او یقین پیدا کند که به او گوش می‌دهید و برایش ارزش قائل هستید. علاوه براین تلاش کنید به همسرتان بازخورد دهید که او متوجه شود موضوعی که درباره‌اش صحبت می‌کند برایتان مهم است.

3- به احساسات طرف مقابل توجه کنید

از موارد بسیار مهم  ابراز احساسات و نشان دادن محبت به همسر است. که در نتیجه باعث رابطه‌ای سرشار از شادی و نشاط می‌شود. این موضوع زمانی نمایان می شود که چند سال از زندگی مشترک گذشته و می خواهید عشق را به رابطه خود برگردانید. توجه به این مسئله در مردان از اهمیت بالایی برخوردار است. چون تعدادی از مردان براین باورند که لازم نیست هیجانات یا عشق خود را ابراز کنند و تلاش آنها برای زندگی مشترک کافی است.

4- به ناسازگاری ها رسیدگی کنید تا بتوانید روابط خود را مدیریت کنید

بدون تردید هر زوجی در زندگی مشترک با مشکلات و اختلافاتی روبه رو می شوند. اما آنچه اهمیت دارد این است که بتوانند ناسازگاری های پیش آمده را به خوبی مدیریت نمایند.باید در رابطه با همه ی مشکلات موجود صحبت کنند ولی از فریاد زدن و پرخاشگری پرهیز کنند. این موضوع هم ارزش خود را دارد که در زمان مناسب به اختلاف خود و طرف مقابل رسیدگی کنند.عذرخواهی کردن هم یکی از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه داشت.هیچ شخصی بی عیب نیست؛ هر فردی در زندگی ایراداتی دارد و باید آنها را بپذیرد و در تلاش باشد که آنها را رفع کند تا بتواند روابط خود را مدیریت کند..

5- از طرف مقابل صادقانه تعریف کنید

در رابطه از طرف مقابل صادقانه تعریف کنید و به او ویژگی‌های مثبتش را متذکرشوید، این کار به افزایش حس همدلی کمک می کند. اما باید طوری تعریف کنید که دچار غلو و بزرگ نمایی نشوید. از همسرتان به خاطر تمام تلاش‌هایی که برای زندگی مشترک انجام می‌دهد، تشکر کنید .

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *