خود ارضایی وعوارض آن بر بدن و راه های درمان و موانع آن
خود ارضایی وعوارض آن بر بدن و راه های درمان و موانع آن

خود ارضایی وعوارض آن بر بدن و راه های درمان و موانع آن

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره خود ارضایی وعوارض آن بر بدن و راه های درمان و موانع آن  نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

خود ارضایی:

خود ارضایی یا استمناء در مردان و استشهاء در زنان نامیده می شود.و از روش های ارضاء میل جنسی است.و این کار ممکن است با دست و یا اسباب بازی باشد که خود ارضایی های شایعی هستند.و توسط خود فرد بیشتر انجام می شود.و در مردان شایع تر از زنان است.

تاریخچه خود ارضایی:

خودارضایی از دوران ماقبل تاریخ در هنرهای گوناگون به آن اشاره شده است . در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی پزشکان، خودارضایی را زشت می‌دانستند، وضعیت خودارضایی در طول تاریخ متفاوت است و خودارضایی در بیشتر کشورها غیرقانونی است.

عوارض خود ارضایی:

در خودارضایی چون فرد بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریک می کند. تحریک اعصاب به صورت متعادل صورت نمی گیرد و باعث عوارض جسمی می گردد. لرزش اندام ها، عدم تمرکز حواس، کم شدن قدرت حافظه ،وزوز گوش،کمر درد،سردرد های مزمن،خواب های آشفته ،استرس و افسردگی ،داشتن اندامی نامتقارن و نامتناسب و…

راه های درمان خود ارضایی:

خود رضایی حتی در کودکان هم مشاهده می شود! بله تعجب نکنید این یک عادت غلط است که میتواند زندگی شخصی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.دراین مقاله راه های درمان خود ارضایی بیان می شود.

1.مشاوره:

برای درمان خود ارضایی خجالت نکشید.ممکن است نتوانید در مقابل میل به خود ارضایی مقاومت کنید. مشاوران وروانشناسان،شما می‌توانید به آنها مراجعه کنید و مشکل خود را حل کنید.

2.تمرکز زیاد:

روش مناسبی برای تخلیه هیجانات خود پیدا کنید. فعالیت‌هایی که جذاب و هیجانی است را انجام دهید و باخود ارضایی خود مبارزه کنید.

3.هنر:

انرژی خود را برای تولید یک خلاقیت مصرف کنید. نویسندگی، نواختن موسیقی یا هر کاری که به شما را از این وسوسه دور کند.خود ارضایی وعوارض آن بر سلامت بدن خطرات جدی و غیر قابل جبرانی دارد.

4.تحرک:

داشتن تحرک استرس را کم می کند و احساس سرزندگی به انسان دست می دهد.ورزش تنش‌های شما را کاهش داده و به شما احساس خوشحالی و سرزندگی می‌دهد. ورزش‌های گروهی می‌تواند در ایجاد حس‌های سرشار از انرژی کمک کند. و یوگا برای آرامش و رفع احساس‌هامناسب است.

5.تغذیه:

سبزیجات و غذاهای سرشار از فیبر می‌توانند انرژی بدنتان را تامین کنند و احساس بی حوصلگی را از بین ببرد.و شما را از کارهایی مثل خود ارضایی که به جسمتان آسیب می‌زند، دور می کند.

6.دوری از تنهایی:

افرادی که به خود ارضایی روی می آورند احتمالا تنها هستند. این افراد باید خود را در کارهای جمعی و شلوغ مشارکت داده تا به خود ارضایی روی نیاورند.

7.خواب منظم:

بله تعجب نکنید خواب به طور کلی با سلامت سیستم بدن هماهنگ است و بیشتر مواقع خود ارضای در نیمه شب به سراغ افراد می آید و اگر در این مواقع فرد خواب باشد سراغ این مورد هم نمی رود.پس افراد سعی کنند خوابی منظم داشته باشند تا سالم بمانند.

8.خستگی:

افرادی که قبل از رفتن به رختخواب خسته باشند و فکری جز خوابیدن نداشته باشند،به راحتی خوابشان می برد.

9.دوش آب سرد:

هنگام استحمام آب سرد استفاده کنید. و در هنگام خواب لباس‌های بیشتری بپوشید.

10.فیلم پورن ممنوع:

فیلم‌های پورن را تماشا نکنید. تنها با اراده خودتان قابل انجام است. سعی کنیدبرای مقابله با وسوسه به تماشای فیلم های پورن خلاقیت به خرج بدهید تا تماشا نکنید.

10.پاداش:

ود ارضایی یک اعتیاد است و در یک ثانیه برطرف نمی شود. برای خود هدف‌های کوتاه مدت تعیین و پس از رسیدن به آن‌ هدف ها به خود هدیه بدهید.صبور و مقاوم باشید.

موانع خود ارضایی:

به بیشتر روش های درمان خود ارضایی اشاره شد ولی مهمترین موانع ترک خود ارضایی که باید بیشتر به آن دقت کرد و سعی شود این مواردرا رفع کرد.

انزوا، تنهایی ،افسردگی،سرد مزاجی همسران،داشتن رابطه زناشویی پرهیجان و خلاق،تماشای فیلم های پورن،خواب نامنظم و بیداری های شبانه،آگاهی نداشتن از عوارض خود ارضایی

نکته پایانی:

خود ارضایی تنها در جایی که جزء لذت های سالم است در خلوت خصوصی و با همسر یک عمل طبیعی و لذت بخش است و در دیگر مواقع ممنوع و نکوهش شده است.خود ارضایی وعوارض آن بر بدن جبران ناپذیر است.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

علت سردشدن رابطه عاشقانه : تعداد زیادی از زوج ها از یکنواختی و سرد شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *