دروغ و تاثیرات مخرب آن بر زندگی زناشویی و روابط عاطفی
دروغ و تاثیرات مخرب آن بر زندگی زناشویی و روابط عاطفی

دروغ و تاثیرات مخرب آن بر زندگی زناشویی و روابط عاطفی

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره دروغ و تاثیرات مخرب آن بر زندگی زناشویی و روابط عاطفی نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

دروغ:

دروغ کلمه ای که بارها و در طی روزمرگی شاید به دفعات فراوان شنیده ایم کلمه ای که از دورویی و نفاق می آید.و تاثیرات مخربی دارد. در این مقاله می خواهیم درباره تاثیرات مخرب دروغ بر زندگی زناشویی و روابط عاطفی با هم گفتگو کنیم .

بی اعتمادی:

اولین و مهمترین اثر مخرب دروغ بی اعتمادی بین طرفین است و ممکن است یک زوج سالیان سال در کنار هم زندگی کنند،ولی نسبت به یکدیگر بی اعتماد باشند.و زندگی مشترک را نابود کند.

عوارض مخرب دروغگویی:

ترس را می توان به عنوان اولین علت دروغگویی دانست و از دوران کودکی در افراد شروع به رشد می کند.ترس از والدین،ترس از تنهایی، نداشتن آرامش،ترس از طرد شدن همه این موارد برای اینکه فردی به دروغگویی روی بیاورد وجود دارد.

1.بی اعتمادی به یکدیگر:

دروغگویی به علت رفتارها و واکنش‌های همسررخ می دهد.و منجر به بی‌اعتمادی به یکدیگر می شود. از علل شایع بی اعتمادی ترس از بازگو کردن مسائل خصوصی با دیگران است.

2.مشکلات روانی:

فردی که شدیدا از قضاوت‌ها و نگاه دیگران واهمه دارد و عزت نفس بسیار پایینی دارد، به دروغگویی روی می آورد.دروغگو می‌خواهد با این کار اشتباهات، احساس گناه و ضعف‌های خود را بپوشاند.

3.توقعات همسران از یکدیگر:

زوج‌ها، برای جلب توجه همسرشان اقدام به دروغگویی می‌کنند.غافل از اینکه، زمانی که کسی به همسرش نگاه از بالا به پایین داشته و شخصیت اصلی او را نپذیرد و با توقعات نابجا او را راضی به بهتر شدن و یک فردی دیگر از او بخواهد بسازد،شرایط را برای دروغ‌گویی فراهم می‌کند.

4.دروغ کوچک دروغ بزرگ:

دروغ کوچک، زمینه ساز دروغ‌های بزرگتری است.چون فرد برای مخفی کردن یک دروغ کوچک، مجبوراست به دروغ‌های بزرگ تر متوسل شود تا اعتبارش خدشه دار نشود.و به مشکلی بسیار بزرگ در زندگی مشترک تبدیل شود.

5.طلاق عاطفی:

تلخ ترین پیامد دروغگویی طلاق عاطفی است. اتفاقی که به راحتی از آن  میتوان جلوگیری کردولی با دامن زدن به دروغ مشکل پیچیده تر شده و رابطه زوجین را سرد کرده و مثل دو غریبه در زیر یک سقف زندگی میکنند.

6.نداشتن آرامش:

کودکانی که والدین دروغگو دارند و در منزل آرامش ندارند، در آینده همین اتفاق ها را با همسر و فرزندان خود خواهند داشت.و به همین راحتی یک جامعه از داشتن آرامش محروم می شود.

7.طرد شدن:

فرد بادروغ گفتن افرادی را نزد خود نگه می دارد؛ ولی وقتی متوجه شخصیت او بشوند طردش خواهند کرد. مخصوصا از جانب همسر و فرزندان طرد می‌شود ممکن است محبوبیت خود را از دست بدهد.

راه های مبارزه با دروغگویی بین همسران:

1.نشانه خواستگار:

در دوران نامزدی نشانه های خواستگار را بشناسید.و به حرف های او بسیار توجه کنید و به امید اینکه او را بعد تغیی خواهید داداصلا تن به ازدواج ندهید.

2.مشاوره:

اگر بعد از ازدواج به بلای خانمانسوز دروغ پی بردید حتما با یک مشاور در تماس باشید و سعی کنید تا این مشکل را در کمال آرامش حل کنید.

3.هنگام رابطه زناشویی قول ندهید.

در هنگام رابطه زناشویی از یکدیگر قول نگیرید چون در این زمان همسران در حالت خلصه هستند و به راحتی دروغ می گویند تا دل همسر خود را به دست بیاورند.

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *