سردی رابطه زناشویی و علت یکنواختی رابطه همسران در زندگی زناشویی
سردی رابطه زناشویی و علت یکنواختی رابطه همسران در زندگی زناشویی

سردی رابطه زناشویی و علت یکنواختی رابطه همسران در زندگی زناشویی

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره سردی رابطه زناشویی و علت یکنواختی رابطه همسران در زندگی زناشویی نکاتی رابیان کنیم با ما همراه باشید.

سردی رابطه زناشویی:

در روزهای اول ازدواج سردی زناشویی وقتی که همه چیز هیجان برانگیزاست،غیر ممکن است. ولی امکان دارد زن و شوهر به مروردرگیر تکرار و روزمرگی شوند و سردی زناشویی به وجود آید.عشق و صمیمیت از زندگی رنگ می‌بازدو، احساس خستگی عمومی به وجود می آید.ودچار طلاق عاطفی می شوند.سردی رابطه زناشویی و علت آن مطلبی است که دانستن آن برای همه همسران ضروری است.

سردی زناشویی چیست؟

سردی زناشویی روندی است که ذره ذره و تدریجی وارد زندگی شده و می‌تواند زندگی را دچار تحول اساسی کند. سردی باعث می‌شود که زوج از رابطه احساس کسالت کند و حتی اشتیاقی برای حل مشکلات زندگی نداشته باشد. و دچار افسردگی شدید می شوند.نبود یک حامی عاطفی این مشکل را چند برابر جلوه می دهد.و فرد را در دنیای افسردگی شدید و تنهایی و پناه بردن به قرص و دارو ها و خیانت می کشاند.

چرا سردی رابطه زناشویی رخ می دهد؟

ازدواجی که با توقعات غیر منطقی شروع شود،بعد از مدتی زوجین به خاطر اجابت نشدن خواسته‌هایشان از یکدیگر سرد می‌شوند. سردی رابطه زناشویی و علت آن بسیار تاثیر گذار است،در این زمان ریزترین مسائل، ماننداژدهایی بزرگ به چشم می‌آید.و اگر زوجین  صداقت را پیشه نکنند بعد از مدتی با دنیایی از مشکلات مواجه می شوند.

علائم سردی رابطه زناشویی:

با بیان عبارات فوق هر همسر و زوجی به این فکر فرو می رود تا از این مشکلات پیشگیری کند و قبل از آنکه دچار مشکلات حاد تر شود به راه حل و پیشگیری فکر میکند.و به دنبال علائم ونشانه ها می گردد.و این علائم عبارت است از عاطفی،روانی،جسمی

1.عاطفی:

افسردگی عاطفی،نداشتن علاقه به یکدیگر،تکراری شدن روند زندگی از نظر فرد،کمال گرایی،نداشتن شورو شوق و هیجان،پناه بردن به جمع دوستان دوران مجردی،خوشگذرانی به تنهایی و بدون وجود همسر، دنبال یک مونس و هم صحبت جدید بودن،رفتن به مهمانی هایی که مختلط است و ارتباط برقرار کردن عاطفی با جنس مخالف.

2.روانی:

احساس تنفر از خود و همسر،تنوع طلبی،به زمین و زمان گیر دادن،فرار از مشکلات خانواده،منفی بافی،افسردگی شدید و احساس ناکامی از زندگی و این حس به وجود می آید که همسرشان آن فرد مورد علاقه اش نیست.زود عصبی و پرخاشگر می شود.عشق ورزیدن را کلا یک کار احمقانه می دانند و نوعی بی مزگی و لوس بودن تلقی می کنند.محبت وعشق را دل کشتن.

3.جسمی:

پرخوری،سردردهای مزمن،احساس دائم کسالت و بی حالی،بیماری های طولانی مدت،خوابیدن زیاد،خود را در منزل حبس کردن،و نداشتن رابطه زناشویی و فرار از آن به بهانه های مختلف،تنها گذاشتن همسر به مدت طولانی و بیخیالی نسبت به مسائل زندگی.

آیا سردی زناشویی با رابطه زناشویی ارتباط دارد؟

رابطه زناشویی بخش مهمی از زندگی هر زوج است. سرد شدن رابطه زناشویی علت سردی زناشویی است،و می تواند به رابطه زناشویی و زندگی آسیب فراوانی برساند.و زندگی زوجین را تا طلاق و از هم پاشیدن زندگی زناشویی پیش ببرد.پس وقتی همسران متوجه سردی در رابطه زناشویی شدند حتما به یک مشاور مراجعه کنند تا از هم پاشیدن زندگی خود جلوگیری کنند.دربعضی مواقع کودکان را منزل دوستان و یا مادر بزرگ ها بفرستید و خودتان با هم تنها باشید.بانوان بعد از زایمان پرتوقع تر می شوند و دچار نوعی افسردگی می شوند مواظبشان باشید،این افسردگی مخصوص بانوان به تنهایی نیست آقایان هم دچار نوعی افسردگی می شوند پس در این زمان بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشید.

راه حل مشکل چیست؟

اختلاف نظر طبیعی است وهنر زندگی این است که در اختلاف نظر و هم عقیده نبودن زندگی کردن شاهکار است.دعوا و خصومت را کنار بگذارید و مثل دو رفیق و دوست صمیمی با هم صحبیت کنید سعی کنید مشکلاتتان را خودتان حل کنید و به خانواده های خود ارجاع ندهید. از یکدیگر در جلوی جمع عیب جویی نکنید.و راز منزل برای منزلتان باشد.سطح توقعتان را پایین بیاورید.بیشتر اوقات با همسر خود در تنهایی باشید و باهم صحبت کنید فکر نکنید چون همسر من است باید بفهمد همسر شما علم غیب ندارد و از خواسته های شما هیچ اطلاعی ندارد.صادقانه خواسته هایتان را برایش بازگو کنید.بی مناسبت برای همدیگر هدیه بخرید یک شاخه گل عاشقانه ترین حس را برای همسر به وجود می آورد.

 اصل تمیزی:

به تمیزی خود و منزل اهمیت بدهید تمیزی فقط مختص بانوان نیست آقایان هم سعی کنند به تمیزی و نظافت خود اهمیت بدهند،هیچ بانویی دوست ندارد با یک دست زمخت و خشن نوازش شود و یا بوی عرق را حس کند ،شاید همسرتان از روی محبت به روی شما نیاورد ولی هیچ فردی از بوی عرق و… خوشش نمی آید.

اصل غافلگیری :

یکی از اساسی ترین و مهم ترین اصل ها در زندگی زناشویی اصل غافلگیری است .حتما همسر خود را غافلگیر کنید با غذای مورد علاقه اش،سفر غیر منتظره،خوشگذرانی های دو نفره،آماده کردن صبحانه،میل کردن صبحانه در اتاق خواب،یک خرید غیر منتظره،خرید چیزی که همسرتان به خرید آن علاقه داشته و بیان نکرده و هر آنچه که به ذهنتان می رسد و می دانید با انجام آن زندگی زیبا و قشنگ خود را از نابودی نجات می دهید،اتاق خوابتان را به بهترین شکل تزیین کنیدو در حین رابطه زناشویی یک موزیک آرام پخش شود.تا می توانید حرف های عاشقانه و کلمات زیبا برای همسر خود خرج کنید در عشق ورزیدن و لبخند زدن به تمام معنی ولخرج باشید.سعی کنید همیشه برای همسرتان مثل روز اول سرحال و پراز انرژی باشید.مشکلات وجود دارد ولی شما از مشکلات قوی تر باشید هیچ چیز به اندازه آرامش در یک خانه ارزش ندارد.عاشقانه زندگی کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *