نامزدی و عقد : آشنایی با تکنیک های نزدیکی در دوران عقد
نامزدی و عقد : آشنایی با تکنیک های نزدیکی در دوران عقد

نامزدی و عقد : آشنایی با تکنیک های نزدیکی در دوران عقد

روش های نزدیکی در عقد:

دوران شیرین نامزدی و عقد، دورانی است قبل از رفتن زیر یک سقف مشترک،و دختر و پسر در این دوران به صورت شرعی و قانونی عقد و به یکدیگر محرم می شوند. در این مطلب،به بررسی روش های نزدیکی در عقد پرداخته می شود با ما همراه باشید.

روش های نزدیکی در عقد:

دوران نامزدی و عقد دوره ای است که هرچند زوجین زن و شوهر رسمی، قانونی محسوب می شوند، ولی هنوز با یکدیگر زیر یک سقف مشترک زندگی نمی کنند و محدودیت های خاص خود را دارند.در ادامه مطلب، درباره روش های نزدیکی در عقد، مطالب جالبی به شما ارائه می‌شود.با ما همراه باشید.
عموما  ازدواج هایی که در ایران رواج دارد، دوران نامزدی و عقد، دورانی قبل از رفتن زیر یک سقف مشترک است، و دختر و پسر در آن به صورت شرعی و قانونی عقد و با هم محرم هستند. در این دوران، رابطه دختر و پسر بسیار آزادتر و بیشتر از زمان قبل از عقد ولی کمی محدودتر از دوران ازدواج و رفتن زیر یک سقف مشترک است. ناگفته نماند این محدودیت با توجه به خانواده های و اصول حاکم در هر خانواده متفاوت است. عموما دوران شناخت همان دوران عقد دوران عقد نامیده می شود. و این دوره طلایی موجب می شود که دختر و پسر بیشتر و بهتر با روحیه و خواسته های یکدیگر آشنا شوند و شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا کنند.
در این دوره مهم ترین شناخت بعد از دیگر شناخت ها که بیشترخود نمایی می کند،شناخت جنسی دو طرف از یکدیگر است،چون یکی از مهم ترین ویژگی‌های ازدواج جدای از داشتن رابطه‌ای محبت آمیز و دوستانه ، داشتن یک رابطه‌ جنسی است. رابطه‌ جنسی،باعث می شود تا همسران بی‌درنگ در کنار هم قرار بگیرند.
نامزدی و عقد : آشنایی با تکنیک های نزدیکی در دوران عقد
روش های نزدیکی در عقد

قابل ذکر است و اصلا نباید فراموش کنید، که دختر و پسر در این دوره، کاملاً به هم حلال هستند و رابطه جنسی  با یکدیگر نه تنها نادرست و اشتباه نیست، بلکه قطعا یک رابطه درست و بجا است و اسلام نیز به این رابطه سفارش کرده است. ولی باید به زوج  آموزش داده شود که دوره عقد(نامزدی) محدودیت هایی خاص خودش را دارد و همه زوجها ملزم به رعایت این محدودیت ها هستند.

دوران عقد از طرفی که برای زوج ها بسیار شیرین است، اما برای بعضی از زوج ها دوران بسیار سختی است. چون در این دوره که عموما زن وشوهر گاهی اوقات با هم خلوت می کنند، کنترل غریزه جنسی بسیار سخت و مشکل است و همین مورد باعث سخت شدن این دوره می شود نیازهای جنسی و خواسته های همسران ، از مهم ترین مسائل و گاهی اوقات به وجود آورنده مشکل در دوران عقد است. در دوره عقد،پسر و دختر از لحاظ  شرعی و قانونی زن و شوهرند و قادرند نزدیک ترین رابطه  زناشویی را با یکدیگر داشته باشند، اما محدودیت هایی که خانواده و جامعه برای این دوره قرار داده اند، موجب می‌شود که ایجاد رابطه  آزادانه جنسی در این دوره مهیا نباشد.
البته رابطه جنسی دوره عقد، تعریف خاصی دارد و این تعریف بسته به خانواده های زوجین، مخصوصاً خانواده دختر متفاوت است. ولی حقیقتا تکلیف دختر و پسر در این دوره چیست؟ و زوجین چگونه می توانند در این دوره همدیگر را از نظر جنسی ارضا کنند؟ تعداد زیادی از همسران با توجه به برداشت های متفاوت خانواده های خود در این مورد و گسترش و کم کردن دایره  محدودیت به مشکلات زیادی برمی‌خوردند.تعداد زیادی از همسران در این دوره بیش از حد محدودیت ها رعایت می کنند و به عبارتی در جای نادرستی از حیا استفاده می‌کنند.
در این دوره نیز، هر همسران به نوبه خود وظایفی دارند، و باید به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول و با رعایت محدودیت ها پاسخگو باشد. همسران می توانند با یکدیگر بیرون بروند، دستان همدیگر را بگیرند و شور و علاقه خود را با لمس بدن یکدیگر افزایش دهند،ولی باید دقت  داشته باشند که با توجه به سخت‌گیری های خانوداه ها مخصوصا خانواده دختر به علت جلوگیری از بارداری دختر در این دوره، همسر در این دوران در حد رابطه کامل جنسی نرود.
نامزدی و عقد : آشنایی با تکنیک های نزدیکی در دوران عقد
روش های نزدیکی در عقد

رابطه دوران عقد، به نیازهای یکدیگر توجه کنیم یا نه؟
تعدادی از دختران در این دوره، از برآورده کردن نیازهای ابتدایی همسران‌شان خودداری می کنند، و این موضوع را نادرست می دانند.حتی خواسته های کوچک همسر را به زمان رفتن زیر یک سقف مشترک موکول می کنند و اطلاع ندارند که این موکول کردن تا چه حد به ضرر رابطه سالم  زندگی است.باید دقت داشته باشید تنها راه ارضاء کردن غریزه جنسی مردان در اسلام و ازدواج است ،و قطعا یکی از نیت های پسر از  ازدواج برآورده کردن این نیازش است.  واگر احتمالا این نیاز ابتدایی توسط دختر برآورده نشود، ممکن است پسر از همسر خود دلسرد شده و به رابطه های غیر از ازدواج روی بیاورد،پس چه بهتر که همسرش این نیازش را در این دوران محقق کند.

البته زوج نیز باید دقت داشته باشد که برای نیازها و خواسته هایش محدودیت های قائل شود و همسرش را دچار سختی و مشقت نکند.همانطور که می دانید برطرف کردن بیشتر نیازهای جسمی و روحی افراد با ازدواج محقق می شود و شخصی که را ه ازدواج را انتخاب کرده بهترین راه را انتخاب کرده، پس کار بسیار اشتباهی است که بعد از عقد او را در انتظار خواسته ها و نیازهایش بگذارند، چون اگر این انتظار طولانی شود فرد از ازدواج پشیمان می شود.بهترین کار آموزش صحیح زوجین برای برآورده کردن نازهایشان است. تا دوران عقد به شیرین ترین دوران تبدیل شود.
در دوره عقد روابط عاطفی بین همسران شکل می‌گیرد و به  نهایت اوج می‌رسد. دراین دوره همسران با یکدیگر انس می‌گیرند، همدیگر را می شناسند و با قلق ها و خلق و خوی یکدیگر تا حد زیادی آشنا می شوند.در دوره عقد،در واقع دوره ای است که همسران به لطف نزدیک تر شدن بیشتر به یکدیگر، شناخت کافی به دست می آورند،که امکان دارد، هیچ شخص دیگری نتواند تا این حد فرد را بشناسد و  البته  این شناخت صرف نظر از لذتی است که از با یکدیگر بودن نصیبشان می شود.
در دوره عقد،احساسات عاطفی به شکل چشمگیر و زیادی شکل می‌گیرد و اگر رابطه جنسی کمی کنترل شده و خفیف باشد می‌تواند،باعث ظهور و شکل‌گیری این احساسات تا حد زیادی کمک کند. با همه این حرف ها، تنها هدف ازدواج رابطه جنسی  نیست و ازدواجی که بر پایه این رابطه تشکیل شود، به هیچ عنوان پایدار و استوار نمی‌ماند.

افراط و تفریط در رابطه دوران عقد ممنوع !:

تعدادی از همسران در این دوره محدویت ها را بیش از حد رعایت میکنند و از حیا در جای نادرست خود استفاده می‌کنند. در این دوره، همسران وظیفه دارند که خواسته‌ها و نیاز و خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول برآورده کند. همسران می‌توانند با یکدیگر بیرون بروند، و با لمس بدن همدیگر علاقه شان راه به یکدیگر نشان دهند.ولی باید دقت داشته باشند که با توجه به سخت‌گیری ها و ممنوعیت های خانواده‌ها  مخصوصا خانوداه دختر در پیشگیری  از بارداری همسر در این دوره، زوجین باید رابطه را به طور کامل انجام ندهند.

نامزدی و عقد : آشنایی با تکنیک های نزدیکی در دوران عقد
روش های نزدیکی در عقد

احتمال بارداری ناخواسته در رابطه دوران عقد را جدی بگیرید :

آیا می‌دانستید که هیچ کدام از روش های پیشگیری از بارداری 100% تضمین شده نیست؟
به عنوان نمونه استفاده از کاندوم، احتمال بارداری  را تا حدود 85% کاهش می دهد ولی 15% احتمال بارداری وجود دارد. پس اگر آمادگی بارداری در دوره عقد را ندارید، توصیه می کنم، از نزدیکی در دوران عقد خودداری و رابطه کامل زناشویی را تا  زمان رفتن به زیر یک سقف مشترک تعویق بیندازید.

نامزدی و عقد : آشنایی با تکنیک های نزدیکی در دوران عقد
روش های نزدیکی در عقد

 

رابطه دوران عقد و وابستگی :

رابطه جنسی کامل موجب پایبند شدن زوجین و ایجاد علاقه بیشتر و وابستگی می کند و جدای از تغییرات جسمانی موجب ایجاد رابطه عاطفی مستحکمی می شود. رابطه زناشویی موجب ایجاد تعهد می شود.
امکان دارد در دوران عقد متوجه شوید که، اخلاق همسرتان دقیقا مطابق علاقه و سلیقه شما نیست، و زندگی با چنین فردی می تواند موجب بدبختی شما شود.با وجود آمدن چنین شرایطی، رابطه جنسی ،باعث می شود شما در فاز وابستگی عاطفی قرار گرفته و  جدایی برایتان سخت و تصمیم گیری بر اساس منطق و فکر بسیار سخت و دشوار می شود. به همین علت است که خانواده ها اصرار دارند، روابط جنسی کامل را به زمان بعد از عروسی موکول کنید، که با یکدیگر زندگی مشترک را آغاز کرده باشید و به صورت کاملا مستقل جدا از پدر و مادر خود زندگی کنید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

علت سردشدن رابطه عاشقانه : تعداد زیادی از زوج ها از یکنواختی و سرد شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *