نکات زناشویی
نکات زناشویی

5نکته بسیار مهم که هر زن و شوهری باید بداند

فکر کنید دو کودک در حال بازی کردن هستند . که یهو صداشون بلند میشود  که  ازت بدم مياد … ازت متنفرم … و چند دقیقه بعد می بینید که با هم بازی میکنند . و خوشحالند.  میخواهم اینو بگم که گاهی دو آدم بزرگسال هم در روابط‌شان به همين شكل عمل می کنند . وكافي است در روی صندلی كنارشان بنشينيد و آنها را ببینید . تا به حال اين تجربه را داشته‌ايد؟ و  سؤال  اینجاست  چه اتفاقي براي كودكان مي‌افتد که ‌آنها 5 دقيقه پيش  با هم قهر بودند و در حال حاضر باز هم با هم بازي مي‌كنند؟ جواب ساده است. آنها شادي را به جاي برقراري عدالت انتخاب مي‌كنند. آنها لحظه‌شان را مي‌بينند و سعي مي‌كنند از بازي‌شان لذت ببرند.  و اما بزرگ‌ترين مشكلات ما هم اگر تنها مثل كودكان رفتار كنيم،‌ حل مي‌شوند. البته زندگي زناشويي هميشه  مثل بازی های بچه گانه ساده نیست که یکسری نکات برای مقابله با زندگی زناشویی وجود دارد . که با رعایت این 10 نکته میتوان به انها رسید.

1) زبان‌تان را گاز بگيريد

 قضاوت نکنید .بشتر ادما از همون مرحله اول که باید عشق بورزند شروع میکنند به قضاوت کردن  به خاطر بسپارید  كه هيچ‌كس نمي‌تواند ازدواجي را نجات بدهد اگر  دو طرف  بيشتر از تحسين‌شدن مورد انتقاد قرار بگیرند. انتقادهاي  پشت سر هم  به همسرتان اين حس را مي‌دهد كه او به اندازه كافي براي شما خوب نيست. اين حس سردشدن رابطه را به دنبال دارد به خصوص برای مردان و باید قبل از هر چيز تلاش  كنيد همسرتان را بشناسيد و بعد از آن تفاوت‌هاي قابل قبول همديگر را بپذيريد.

2) متفاوت سپاسگزاري كنيد

 شفاف سازی کردن در مورد تفاوت ها. مهم این است که شما از تفاوت ها چه معنی میکنید .هميشه حقايق را از بين فيلترهاي متفاوتي رد مي‌كنيم كه وجود آن فيلترها به فرهنگ، ‌جنسيت و خانواده بستگي دارد.  که شرط یک ازدواج خوب حفظ کردن ائن عش در رابطه می باشد . شما میتوانید همسرتان را با سپاسگزاری غافل گیر کنید .

  میتوانید با میل خودتان به او حس متفاوت بدهید . مثلا اگر شوهر شما تیر و کمان دوست دارد میتوانید با پس‌اندازهايي كه براي تفريح خود كنار گذاشته‌ايد،‌ برايش يك تيروكمان بخريد.

3) معذرت‌خواهي كنيد

میتوانید بهش بگید که من به دلیل مشکلاتی که خودم باعث اون شدم عذر خواهی  میکنم  در رابطه زنا شویی این بهترین عذر خواهی می باشد .  مهم نیست که شما اون لحظه چقدر مقصر بودی  اگر 10 درصد مقصر بودید به اندازه همون ده درصد عذر خواهی کنید.

4) خوب گوش‌دادن را تمرين كنيد

 سعي كنيد شنونده خوبي باشيد. خوب گوش‌دادن بهترين هديه‌اي است كه مي‌توانيد به او بدهی پس تمرین کن که وقتی اون صحبت میکنه کاملا گوش کنی و قطع کننده صحبت های اون نشوی   وقتی صحبت های اون تموم شد میتونی سوال کنی که من میتونم صحبت کنم ؟

اگر به دنبال نتيجه هستيد بايد صبور باشيد. هنگامي كه هر دوي شما كنترل اعصابتان را از دست بدهيد نتيجه اين مي‌شود كه همسرتان با عصبانيت به درون اتاق مي‌رود و در را به هم مي‌کوبد. نگذاريد بحث‌تان به اين شكل بي‌نتيجه بماند. اگر شما آرام باشيد همسرتان هم آرام مي‌شود و از حرف‌هاي شما بل نمي‌گيرد.

5) دلگرمي بدهيد

هميشه دراول هر رابطه همه چيز گل و بلبل است و عادت داريم فقط نكات مثبت را ببينيم. اگر بعد از مدتي ديديم بعضي مسائل آنطور نيستند كه ما فكر کرده ایم بايد سعي كنيم بقيه چيزها را خراب نكنيم. همسر ما حتما نكات مثبتي هم دارد. معمولا بازسازي روابط سخت است اما غيرممكن نيست. براي نگه داشتن ازدواج‌تان بايد كاري كنيد كه همسرتان احساس ارزشمندي  کند . معمولا افرادي كه ازدواج‌هاي طولاني‌تري دارند،‌  متوجه شده اند  چطور بايد به همديگر  خوب باشند . اين درك باعث مي‌شود كه فضايي صميمي در خانه به وجودبیاد  و در مقابل هم شما مي‌توانيد انتقادهاي سازنده‌تان را پيش ببريد.

درباره‌ی آزاده

حتما ببینید

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *