بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید.
بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید.

بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا ر  این مقاله می خواهیم درباره بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید. نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

بامیه:

همان طور که میدانید بامیه که از نظر خواص غذایی و درمانی در رده بالایی قرار گرفته در دسته گیاهان گنجانده شده است.
بامیه نقش بسزایی در زیبایی دارد که علاوه بر ایران در کشورهای متعددی از جمله کشورهای آسیای جنوبی آمریکا و آفریقا مورد استفاده  عموم مخصوصا گیاه خواران قرار می‌گیرد.در این مقاله بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید.مطالبی بیان می شود خالی از لطف نیست با ما همراه باشید.

بامیه در هند:

در هند یکی از محبوب ترین سبزیجات که در طبخ اکثر غذاهای خود از آن استفاده می‌کنند جا افتاده است.
از بامیه میشود برای غذاهای ترکیبی آب پز بخار پز کبابی و غیره استفاده کرد و بعضا برخی علاقه مندان آن را به صورت خام مورد استفاده قرار می‌دهند.در هند علاوه بر مصرف غدایی از این گیاه به عنوان دارویی برای رفع زخم گوارشی نیز استفاده می‌کنند چرا که بامیه توانایی خنثی سازی اسید قوی معده را دارد.

بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید.
خواص بامیه

بامیه در ژاپن:

بامیه هیچ قسمت اضافه یا به اصطلاح دورریز ندارد و حتی از برگ آن میتوان برای تهیه  یک سالاد خوش مزه و نو استفاده کرد واز طعم جدید و متفاوت آن لذت بردجالب است بدانید این گیاه سبز در ژاپن هم طرفداران زیادی دارد که بیشتر برای ترکیب سوشی پرطرفدار از آن استفاده می‌کنند.

شادابی پوست :

بامیه از ترکیب فوق العاده ای برخوردار است که به طوری که در صورت حجم کالری پایین مقدار قابل توجهی آب پروتیین چربی فیبر و کربوهیدرات و قند را وارد بدن شما میکند که باعث میشود انرژی بدنی شما به طور قابل توجهی بالا برود و باعث شادابی پوست و جسم شما بشود

ارزش غذایی بامیه:

اگر بخواهید ارزش غذایی بامیه را بیشتر مورد بررسی قرار دهید باید بگوییم که نصف لیوان بامیه پخته شده معادل تنها 25کالری میباشد که در مقابل حجم سیر کنندگی آن وعده ای بی نظیر برای افرادی که رژیم دارند میباشد و همچنین 2گرم فیبر مورد نیاز شما را تامین میکند.460واحد ویتامین Aو 130 میلی گرم ویتامین c دارد.

پوکی استخوان و فشار خون:

با توجه به حجم بالای کلسیم و پتاسیم موجود در بامیه میتوان به عنوان دارویی برای ضد پوکی استخوان و ضد فشار خون نام برد
همانطور که میدانید فیبر یکی از ضروری ترین عنصر ها برای سلامت بدن میباشد که بامیه به دلیل دارا بودن این عنصر به همه مخصوصا بیماران قلب و عروق و مبتلا به سرطان توصیه میشود.

سموم دستگاه گوارش:

بامیه به خاطر وجود ماده  جلبک مانند لزجی که در خود دارد به راحتی می‌تواند به ملینی برای دفع سموم دستگاه گوارش شود و به راحتی آن را پاکسازی کند.

آلزایمر:

اگر از کهولت سن یا آلزایمر یا بیماریهای عصبی رنج میبرید میتوانید برای بین بردن یا حتی پیشگیری از آن ها دست دوستی با این گیاه سبز و پرخاصییت بدهید تا به مرور زمان از خواص و فواید آن شگفت زده شوید.

بازسازی سلول ها:

جالب است بدانید بامیه حتی توانایی بازسازی سلول های مغزی را دارد به شرط آن که طولانی مدت مصرف شود.بامیه سرشار از فولیک اسیدمیباشد که برای بازسازی سلول های بدن به شدت لازم است وحتی مصرف آن به مادران باردار به شدت توصیه میشود چرا که فولیک اسید موجود درآن از نقص های احتمالی جنین جلوگیری میکند.

درمان چاقی:

پس از اینکه خاصیت چربی سوزی و تنظیم اختلالات سوخت ساز توسط بامیه کشف و اثبات شد بامیه در بین افراد چاق طرفداران زیادی پیدا کرده است چرا که بامیه باعث تنظیم گلوکز خون میشود و سوخت و ساز بدن را به تعادل میرساند و باعث کاهش کلسترول بد خون میشود.

اسید فولیک:

مصرف بامیه در مورد افرادی که بیماریهای قلبی عروقی دارند به شیوه ای عمل میکند که با افزایش اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین که باعث انسداد رگهای خونی میشود.

دفع نیتروژن:

در دل بامیه دانه های ریز و جذاب و چسبناک وجود دارد که برخی به اشتباه آن را از بامیه جدا میکنند در حالی که این دانه هابه شدت اسید لاکتیک خون را کاهش می‌دهند و باعث دفع نیتروژن ادرار میشوند.

بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید.
خواص بامیه

قند طبیعی:

از آنجایی که قند ها ی مصنوعی جز ضرر برای ما چیزی حاصل نمیکنند و عدم دریافت قند باعث بی حالی میشود،بامیه که حاوی مقدار قابل توجهی پلی ساکارید که قند طبیعی و سالم به حساب می آید،میباشد که با دریافت آن باعث از بین رفتن ضعف جسمی و بدنی میشود پس افرادی که ضعف دارند می‌توانند از مصرف بامیه به عنوان یک درمان استفاده کنند.

محافظ کبد:

بامیه محافظی عالی برای کبد در مقابل آسیب احتمالی و کاهش التهاب و نکروز کبدی میباشد چرا که ذخیره ی آنتی اکسیدان بی نظیری در آن نهفته است.
اگر دنبال یک وعده پروتئینی سبک و مفید میگردید باید بگوییم که نصف فنجان بامیه معاد 1/5گرم پروتیین را به همراه دارد.

کاهش کلسترول:

برای رهایی از شر کلسترول اضافه میتوانید از بامیه کمک بگیرید در واقع کار پاکسازی سموم را به صورت حرفه ای انجام میدهد.
مصرف این گیاه نه اعتیاد آور است نه مضر،و به خاطر وجود فیبر مواد سمی را از بدن خارج میکند.
فیبر موجود در بامیه به سلامت مویرگ ها کمک می‌کند چرا که با دفع کلسترول مانع چسبندگی دیواره ی مویرگ ها میشود.

ملین طبیعی:

بامیه ملینی عالی برای درمان یبوست میباشد که با لغزنده ساختن روده ی بزرگ این کار را انجام می‌دهد
کسانی که دچار عارضه هایی مثل گرفتگی نفخ اسهال و درد شکمی هستند دچار اختلالی به نام سندرم روده تحریک پذیر هستندکه بامیه به خاطر وجود فیبر و موسیلژ میتواند حرکات روده بزرگ را وسیع تر کند و مانع از این بیماری شود.

منیزیم موجود در بامیه:

منیزیم موجود دربامیه که برای پی بردن به میزان آن میتوایم بگوییم هر صد گرم حدود 75میلی گرم منیزیم دارا میباشد باعث از بین بردن احساس ضعف و بی حالی والتیام بخشیدن به اعصاب میشود.

کاهش التهاب ریه:

بامیه سرشار از فیتوشیمی میباشد که آنتی اکسیدان میباشد و تاثیر مثبتی روی التهابات بدن به خصوص ریه میباشد.از آنجا که آسم هم در دسته بیماریهای التهابی قرار میگیرد و همان طور که گفتیم بامیه خاصیت ضد التهابی دارد میتواند در درمان آسم نیز موثر باشد.

درمان سرماخوردگی:

در هنگام سرماخوردگی که به علت گلودرد عمل بلع سخت میشود میتوانید با مصرف بامیه یا عصاره آن التهاب گلو را کاهش داده و همزمان یک عمل ضد باکتریایی انجام داده باشید.

درمان گرمازدگی:

بامیه بمب خواص است و مهمترین خاصیت این میوه کوچک زیبا می توان به عنوان محافظی در مقابل گرمازدگی تابستان نیز نام برد.

محافظ در برابر سرطان:

به علت آنتی اکسیدان فراوانی که در بامیه وجود دارد میتواند سپر مناسبی در مقابل سرطان باشد.یکی از خواص باورنکردنی بامیه بمب خواص محافظت بدن در مقابل سلول های سرطانی است.ویتامین ث موجود در بامیه باعث جلوگیری از پیری پوست میشود و مصرف آن باعث میشود شما همواره پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

کیفیت بینایی:

بامیه در بهبود کیفییت بینایی و جلوگیری از آب مروارید نقش بسزایی دارد چرا که بتاکاروتن بالایی در این گیاه نهفته است.
با خوردن بامیه و وارد کردن مقدار قابل توجهی ویتامینkو کلسیم به استخوان های خود بیشتر اهمییت بدهید و از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

ویتامین ث موجود در بامیه:

ویتامین ث موجود در بامیه باعث بهبود عملکرد گلبول های سفید خون میشود که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند
همچنین از بامیه میتوان به عنوان منبع غنی از آهن و مس یاد کرد اگر از گرفتگی عضلات یا تب و سردرد رنج میبرید بهتر است بدانید با مصرف بامیه به آن التیام خواهید بخشید.

شگفتی های خدادادی بامیه:

اگر هنوز از این همه هدیه الهی شگفت زده نشده اید در ادامه با ما همراه باشید تا با بامیه بمب خواص از تعجب این گیاه انگشت به دهان بمانید:
بامیه برای پوکی استخوان،درمان سوزاک،الیام زخم،ورم روده،خونریزی سینه،دفع سنگ مثانه،ضد تشنج،بیماری گواتر،بلغم سودا،کرم معده،و،،،، مناسب میباشد.

موارد منع مصرف بامیه:

دیابت:

باید توجه داشته باشید بامیه سطح گلوکز را در افراد دیابتی پایین می‌آورد پس مصرف آن به همراه داروی متفورمین توصیه نمیشود.

انعقاد خون:

و همچنین افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین مصرف می‌کنند توصیه نمیشود.

کلیه:

بامیه پتاسیم بالایی دارد پس به افراد بیمار کلیوی توصیه نمیشود.

بامیه بمب خواص باورنکردنی از دل طبیعت که باید قدرش را بدانید.
خواص بامیه

مرغوب ترین نوع بامیه کدام است؟

بامیه هایی با پوسته  سبز رنگ مرغوب تر میباشندبامیه های کوچک تر بهتر هستند بامیه های لک دار و بیش از حد رسیده منبع ویتامین ضعیف تری دارند
قبل از استفاده حتما آن را خوب بشویید
بامیه میتوانید به صورت کبابی یا به همراه گوشت ویا در داخل سوپ و به طور جداگانه طبخ و سرو شود.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *