انواع کاندوم ها و روش استفاده از آن

کاندوم چیست و چه کاربردی دارد

سلام دوستان عزیز در این بخش کاندوم چیست و انواع کاربرد های آن را به شما معرفی میکنیم با ماه سرا همراه باشید .

کاندوم چیست و چه کاربردی دارد ؟

کاندوم پوششی پلاستکی و کششی است که به عنوان یک مانع فیزیکی از برخورد مستقیم آلت تناسلی آقایان با اندام شریک جنسی او و ورود اسپرم به دستگاه تناسلی بانوان به منظور پیش‌گیری از بارداری استفاده میشود .همچنین جلوگیری از انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا و انتقال بیماری‌های آمیزشی به کار می‌رود.

کاندوم پوشش پلاستیکی نرمی است که وِیژگی ارتجاعی بالایی دارد و به وسیله آقایان در مواقع نزدیکی استفاده می شود به این شکل که پیش از شروع رابطه بر روی آلت تناسلی کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم است به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری می کند . اگر اسپرم مرد با تخمک ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند.

انواع کاندوم

کاندوم ها دونوع دارند :

کاندوم های مردانه و کاندوم های زنانه

کاندوم ها یکسان و یک اندازه نیستند و از نظر اندازه ٬ ضخامت ٬ وجود ماده اسپرم کش و یا ماده روان کننده (لوبریکانت) متفاوت می باشند و برخی از کاندوم ها ماده اسپرم کش ندارند . کاندوم های محتوی ماده اسپرم کش بهتر از انواع بدون اسپرم کش هستند .

توجه : لوبریکانت های که در کاندوم استفاده میشود بر پایه آب باشد نه بر پایه روغن زیرا ممکن است به لاتکس کاندوم آسب بزنند و باعث پارگی کاندوم شود .

کاندوم ها در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود . ۵۰ میلیون مرد در دنیا از کاندوم استفاده می کنند و بیشترین کشوری که از کاندوم برای پیشگیری از بارداری استفاده می کند ژاپن می باشد.

درباره‌ی آرش

حتما ببینید

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *