معرفی هایفوتراپی روشی ایمن و بیخطر برای داشتن پوستی زیبا
هایفوتراپی روشی ایمن و بیخطر برای داشتن پوستی زیبا

هایفوتراپی روشی ایمن و بیخطر برای داشتن پوستی زیبا

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی هایفوتراپی روشی ایمن و بیخطر برای داشتن پوستی زیبا میخوانید. با ما همراه باشید.

هایفوتراپی روشی ایمن و بیخطر برای داشتن پوستی زیبا

همه افراد این دغدغه را دارند که برای جوانسازی پوست شان از روشهایی استفاده کنند. که آسیب کمتری به پوستشان وارد کرده و همچنین نتایج مطلوبی را برایشان رقم بزند. یکی از این روشها هایفوتراپی است که جایگزین مناسب برای لیفت صورت به حساب می آید.

هایفوتراپی چیست ؟ 

لفظ هایفو به زبان لاتین به معنای امواج اولتراسوند یا فراصوت پرتوان می باشد. هایفوتراپی روشی نوین و مفید برای لیفت و سفت کردن پوست نواحی مختلف مثل صورت گردن و شانه و ابرو کاربرد موثری دارد. در سال های اخیر با افزایش طرفدارانش در ایران و دنیا رواج بسیاری پیدا کرده است.

 روش انجام این عمل

فرد مراجعه کننده به آرامی روی تخت دراز میکشد. پزشک متخصص ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دستگاه مخصوص انجام این عمل را مانند سونوگرافی معمولی با سرعت آرام روی پوست صورت فرد در جهت های خواص حرکت می‌دهد. از آنجایی که این روش دردی به همراه ندارد و نیازی به بی حس کردن محل درمان نیست. و بعد از اتمام عمل فرد می‌تواند تاثیر آنی عمل بر روی پوست خود را ببیند.

انواع نتایج هایفوتراپی 

نتایج سریع 

این نتایج بلافاصله بعد از اتمام عمل هایفوتراپی روی پوست توسط خود بیمار قابل مشاهده است.

نتایج تدریجی 

این دسته نتایج بعد از لیفت پوست توسط هایفوتراپی تا سه ماه بعد از عمل ادامه داشته و تا شش ماه بعد نتایج کامل میشود.

ناحیه های قابل درمان

ابرو و پیشانی / چانه / گردن/ گونه/ فک / خط فک و غبغب

کاربرد های هایفوتراپی 

درمان چین و چروک / لیفت قسمت های شل شده پوست در ناحیه گونه و پلک / درمان پوستهای نازک شده/ از بین بردن چین و چروکهای ریز اطراف لب / برطرف کردن خط فک

مزیت استفاده از این روش 

قابلیت مشاهده ی نتیجه بلافاصله بعد از عمل/ نیازی به استراحت بعد از عمل ندارید / تهاجمی نیست/ بدون جراحی صورت میگیرد / ایمن بودن و بی خطر بودن

موارد منع هایفوتراپی

خانم های باردار / ابتلا به بیماری های خاص مثل صرع یا دیابت / وجود تبخال فعال در محلی که قرار است عمل شود / دوران شیردهی / وجود اجسام فلزی در بدن مراجعه کننده

مواردی که این روش برایشان مناسب است

هر چند از این روش به عنوان بهترین و کم خطر ترین راه برای جوان سازی و زیبایی پوست یاد کردیم. باید بگوییم که این روش برای  همه افراد توصیه نمی شود. اثربخشی هایفوتراپی بیشتر برای افرادی که  ۳۰ سال به بالا سن دارند و پوستشان چین و چروک های ملایم دارد بیشتراست. و افرادی که پوست خیلی شل یا فشرده دارند یا اشخاصی که مسن ترند برای درمان به راههای دیگری هم نیاز دارند. هایفوتراپی برای آنها کافی نیست.

دوام نتیجه و عوارض 

خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه عارضه ای ناشی از هایفوتراپی گزارش نشده است. و همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم بیمار هنگام انجام عمل هم هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد. ممکن است فقط یک گرمای خفیف و سریع را در محل مورد نظر را حس کند. اما خوشبختانه این عمل زخم یا قرمزی شدید پوست را بعد از عمل به دنبال ندارد. همچنین با هر نوع پوستی سازگاری دارد.فردی که هایفوتراپی انجام میدهد پوست خود را تا ۸ سال جوانتر و زیباتر میکند. در مورد بقا و دوام نتیجه هایفوتراپی تحقیقات و مطالعات نشان داده تا دو سال باقی می ماند. اما بیمار برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید تحت نظر پزشک معالج عمل را تکرار کند.

مراقبت بعد از درمان 

از آنجایی که این روش بدون برش پوست یا  انجام جراحی بر روی آن انجام می شود. هیچ گونه عارضه ای برای فرد به وجود نمی آورد. حتی التهاب یا قرمزی پوست در حد خفیف را هم بیمار تجربه نخواهد کرد. نهایتاً بسته به نوع پوست شما ممکن است پزشک متخصص استفاده از ضد آفتاب را برای شما تجویز کند که این تجویز به منظور مراقبت بهتر از پوست و دوام بیشتر نتیجه انجام می شود.

عوارض احتمالی 

همانطور که گفتیم این روش درمان خطری برای پوست نداشته و کاملاً ایمن است. امادر برخی موارد نادر ممکن است بیمار کمی تورم ملایم یا سرخ شدن خفیف پوست را تجربه کند. که در صورت بروز چنین علائمی معمولاً دوام آنها تا یک روز بیشتر نیست. همچنین امکان دارد بیمار بعد از درمان کمی حساسیت را در نواحی مورد نظر تجربه کند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *