معرفی پلاسما تراپی روشی جدید و بی خطر برای جوانسازی و درمان عوارض پوست
پلاسما تراپی روشی جدید و بی خطر برای جوانسازی و درمان عوارض پوست

پلاسما تراپی روشی جدید و بی خطر برای جوانسازی و درمان عوارض پوست

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی پلاسما تراپی روشی جدید و بی خطر برای جوانسازی و درمان عوارض پوست میخوانید. با ما همراه باشید.

پلاسما تراپی روشی جدید و بی خطر برای جوانسازی و درمان عوارض پوست

امروزه روش ها و شیوه های بسیار زیادی برای زیبایی بیشتر پوست و همچنین جوانسازی پوست صورت و بدن وجود دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از جدیدترین و بهترین شیوه های جوانسازی پوست به نام پلاسما تراپی آشنا کنیم. که با  استفاده از آن می توانید پوستی زیبا و جوان داشته باشید.

پلاسما چیست ؟

همانطور که میدانید مواد پیرامون ما یا به حالت گاز ز یا مایع و یا جامد هستند. اما جالب است بدانید که حالت چهارمی هم از ماده وجود دارد که پلاسما یا گاز یونیزه شده نام دارد. و  ویژگی های به خصوص خود را دارد. پلاسما دارای ذرات بارداری مثل الکترون یون و رادیکال‌های آزاد است. که از انرژی جنبشی بسیار بالایی برخوردارند و به محض تماس با هر سطحی سلولهای آن را تصعید یا فرازش می‌کند.

پلاسما تراپی 

پلاسما تراپی روشی درمانی  غیر لیزری است. که توسط دستگاه منتقل کننده انرژی به صورت پلاسما انجام می شود. برای جوانسازی پوست،از بین بردن چین و چروک های سطحی و عمیق، و ترمیم آسیب های پوست ناشی از آفتاب سوختگی مناسب است. پلاسما تراپی اولین تکنولوژی غیر لیزری است که توسط fda مورد تایید واقع شده است. و از لحاظ بالینی ثابت شده که امکان احیا و بازسازی پوست توسط انرژی پلاسما وجود دارد.

نحوه ی انجام پلاسما تراپی 

برای انجام پلاسما تراپی نوک دستگاه را در فاصله 1 الی ۲ میلیمتری از سطح پوست نگه میدارند. و پرتاب ذرات پلاسما بر روی محل مورد نظر به صورت متعدد انجام می شود. اگر نوک دستگاه پوست را لمس کند دستگاه سریعاً برداشته خواهد شد تا از آسیب جلوگیری شود. به هر حال حین  انجام پلاسما تراپی کمی گرما و ناراحتی در ناحیه درمان احساس می شود. مدت زمان انجام آن بین ۱۰ تا ۶۰ دقیقه متناسب با اندازه ناحیه درمان متغیر است.

فواید این شیوه 

از مهمترین فواید این شیوه این است که محدودیت سنی، رنگی و جنسیتی ندارد. یعنی این روش درمانی برای مرد یا زن از سن ۳۵ تا ۵۵ سال کارایی دارد. اما اگر موردی باشد که از ۳۵ سال هم کمتر داشته باشد و نیاز به این شیوه درمانی پیدا کند. می‌تواند با خیال راحت آن را انجام دهد. از فواید دیگر این روش این است که عوارض جانبی کمتری نسبت به روش های دیگر مثل هایفوتراپی دارد.

کاربرد های پلاسما تراپی 

لیفت صورت / لیفت پوست گردن / درمان چین و چروک های سطحی و عمیق / از بین بردن غبغب/ صاف کردن ناهمواری های پوست / بهبود رنگ پوست / درمان ترک های پوستی / درمان افتادگی پوست شکم براثر لاغری/ لیفت پلک / از بین بردن خطوط اطراف چشم / کمتر کردن عمق خط لبخند / رفع چروک ریز دور لب / از بین بردن زگیل ، خال / درمان جای جوش

برای استفاده از این روش جهت جوانسازی پوست به ۴ تا ۶ جلسه در بازه زمانی یک ماهه نیاز دارید. بقای نتیجه ی آن بین یکسال و نیم تا دوسال بسته به لایف استایل ، ژنتیک و سن متغیر است.

دوره ی بهبودی بعد از درمان 

استفاده از پلاسما تراپی کم انرژی باعث میشود تا پوست به صورت  خفیف قرمز شود. دو الی سه روز طول می کشد در برخی موارد امکان پوست پوست شدن هم وجود دارد که این اتفاق طبیعی است. زیرا پوست مرده با پوست جدید جایگزین می شود.

اما در پلاسما تراپی با انرژی بالا پوست تا حدود قابل توجه قرمز میشود و پوسته پوسته شدن  یا پوست اندازی صورت ۵ تا ۱۰ روز پس از درمان ادامه دارد. در این صورت به هیچ عنوان پوست کهنه یا مرده را نکنید تا از ایجاد زخم جلوگیری کنید.

در مدت زمانی که پوست رو به بهبود است تا چند ماه بعد از درمان محل مورد نظر را با استفاده از کرم ضد آفتاب مرطوب محافظت کنید. و همچنین از لباس و کلاه های محافظ استفاده کنید.

مراحل پلاسما تراپی 

قبل از انجام این روش حتماً نزد پزشک متخصص رفته و درباره دغدغه تان در مورد پوست مشورت کنید. بعد از این که پزشک تشخیص داد این روش برای شما مناسب است شما فرم رضایت نامه را امضا می کنید. و به پزشک این اجازه را می دهید که قبل و بعد از درمان شما را با تعدادی عکس ثبت کند. برای انجام پلاسما تراپی معمولاً از بی حسی موضعی از طریق تزریق یا کرم بی حسی استفاده می شود.  ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا محل مورد نظر بی حس شود. به خاطر داشته باشید هنگام انجام عمل پلاسما تراپی احساس حرارت و گرما در محل مورد نظر می‌کنید.  در نواحی که پوست نازک تر و حساس تری دارند مثل اطراف چشم احساس ناراحتی بیشتری می کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *