معرفی آشنایی با چند روش طبیعی رنگ کردن موها بدون بهره بردن از مواد شیمیایی
آشنایی با چند روش طبیعی رنگ کردن موها بدون بهره بردن از مواد شیمیایی

آشنایی با چند روش طبیعی رنگ کردن موها بدون بهره بردن از مواد شیمیایی

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به آشنایی با چند روش طبیعی رنگ کردن موها بدون بهره بردن از مواد شیمیایی پرداخته ایم. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با چند روش طبیعی رنگ کردن موها بدون بهره بردن از مواد شیمیایی

در این متن به آشنایی با چند روش طبیعی رنگ کردن موها بدون بهره بردن از مواد شیمیایی اشاره شده است.

یکی از روشهای بسیار مناسب برای اینکه بخواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید. و یا این که موهای خود را تغییر دهید رنگ کردن مو است. با این کار شما یک حس تازه و تنوع را به کار می برید. اما به این موضوع نیز توجه کنید که رنگ موهای مصنوعی چقدر می‌تواند خطرناک و استفاده از آن ها ترسناک باشد. بر اساس گفته هایی که موجود است بیش از ۵ هزار ماده شیمیایی مختلف در محصولاتی که مرتبط است با رنگ مو یافت می شود. که اکثر این مواد سرطان زا هستند. اما خبر خوب این است که روش های بسیار زیادی وجود دارد که در آن روش ها از مواد طبیعی و غیر سمی برای رنگ کردن موها بهره برده می‌شود.

داشتن موهایی با رنگ بلوند طلایی:

خوب است که بدانید دارچین یک ماده حاوی هیدروژن پراکسید و یا یک دکلره کننده طبیعی است. جالب است بدانید که عسل نیز می‌تواند موها را به رنگ طلایی در بیاورد. دستورالعمل هایی که برای این دو ماده وجود دارد درباره رنگ مو این است که باید این دو ماده را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. چیزی که توصیه می‌شود این است که به این ترکیب مقداری نرم کننده و یا روغن زیتون اضافه کنید. پس از اینکه تمام این مواد را با هم ترکیب کرده و مخلوط کردید این مواد را روی موهای خود قرار دهید. و موهای خود را ماساژ دهید. حالا بگذارید که یک ساعت این ترکیب بر روی موهایتان بماند. پس از گذشت یک ساعت باید موهای خود را بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه بسیار مناسبی بگیرید به مانند سایر رنگ موهای طبیعی باید این کار را تکرار نمایید.

از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره:

موضوعی که بسیار خوب و جالب است این است که اگر پوست گردو با هر چیزی در تماس باشد. می‌تواند آن را رنگ نماید. پس می‌توانید از پوست گردو به عنوان یک رنگ طبیعی و دائمی استفاده کنید. استفاده از پوست گردو را ابتدا با خرد کردن گردو آغاز کنید. پس از انجام این کار پوست های گردو را در یک ظرف آب به مدت زمان ۳۰ دقیقه بجوشانید. صبر کنید تا آب سرد شود و پس از سرد شدن این ترکیب آن را بر روی موهای خود قرار دهید. هر رنگ مویی که دوست دارید را از این ترکیب به دست آورید. و بگذارید که ۲۰ دقیقه این ترکیب بر روی موها باقی بماند. پس از انجام این کار موهای خود را بشویید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این ماده را زیاد بر روی پوست سر خود نمالید.

اگر می خواهید بر روی پوست سر خود لکه ایجاد نشود می توانید خط رویش مو را با روغن نارگیل بپوشانید.

ازقهوه ای تیره تا هایلایت بلوند:

از مواد بسیار خوب که می توان به کمک آن هایلایت طلایی رنگ را انجام داد چای بابونه است. در ابتدا باید چای بابونه را دم کنید. حالا موهای خود را به کمک یک شامپو خانگی با این چای شستشو دهید. اگر می خواهید از این روش یک نتیجه دلخواه را به دست آورید چای بابونه را چندین بار بر روی موهای خود بریزید. و بعد بگذارید موهای خود به مدت یک ساعت در این حالت باقی بماند. و پس از آن سر خود را با آب بشویید. حالا اگر شما می‌خواهید از یک مرطوب کننده عالی بهره ببرید از روغن زیتون کمک بگیرید. اگر می خواهید پس از سه هفته به نتیجه ای که برای شما مد نظر است برسید در طول هفته چند بار از این چای استفاده کنید.

ایجاد رنگ قرمز:

از مواد بسیار طبیعی و خوب برای ایجاد رنگ قرمز بر روی موی سر می توان حنا را نام برد. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که رنگی که به دست می‌آید به نوع مو و رنگ طبیعی آن بستگی دارد. مطلب خوبی وجود دارد که شما به راحتی می توانید پودر حنا را خریداری بکنید. و این رنگ نیز دارای ماندگاری خوبی است و شبیه به رنگهای صنعتی است. در مرحله اول باید پودر حنا را با آب مخلوط کنید. و بگذارید که چند ساعت در یک ظرف باقی بماند. بعد از انجام این کارها فرآیند اعمال و قرار دادن حنا به مانند سایر موارد خواهد بود. در ابتدا دستکش خود را دست کنید. حالا رنگ حنا را بر روی موی سر خود قرار دهید. سپس کلاه مخصوص رنگ را  روی سر خود بگذارید. و پس از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت آن را شستشو دهید.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *