خصوصیات بهترین ضد آفتاب و مرطوب کننده مخصوص نوزادان و کودکان کدام است؟
خصوصیات بهترین ضد آفتاب و مرطوب کننده مخصوص نوزادان و کودکان کدام است؟

خصوصیات بهترین ضد آفتاب و مرطوب کننده مخصوص نوزادان و کودکان کدام است؟

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره خصوصیات بهترین ضد آفتاب و مرطوب کننده مخصوص نوزادان و کودکان کدام است؟نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پوست نوزاد و کودک:

لطافت و زیبایی پوست نوزادان و کودکان زبانزد خاص و عام است و به هرشخصی بخواهند لقب داشتن پوست خوب را بدهند می گویند پوستت مانند پوست نوزاد نرم و لطیف است،نکته مهم این است که این پوست نرم و لطیف نوزاد نیاز به مراقبت دارد.

در این مقاله خصوصیات بهترین ضد آفتاب و مرطوب کننده مخصوص نوزادان و کودکان کدام است؟ نکات جالب و جذابی را بیان می کنیم با ما همراه باشید.

ضد آفتاب :

کودکان عاشق بازی در طبیعت و دویدن در فضای باز هستند ،پوست کودکان نسبت به افراد بزرگسال بسیار حساس  و نازک است و به راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرد.اصلی ترین عوامل محیطی می توان به نورخورشید،خاک و.. اشاره کرد. کودکان به راحتی می توانند در فضای باز، بازی کنند به شرطی که ضد آفتاب متناسب با پوستشان را استفاده کنند .بله کودکان هم مانند افراد بزرگسال پوستشان نیاز به ضد آفتاب دارد.

خصوصیات بهترین ضد آفتاب :

بهترین ضد آفتاب ضد آفتابی است که متناسب با پوست کودکان ساخته شده باشد حاوی SPF مناسب باشد،والبته نکته مهم و فراموش نشدنی این است که ضد آفتاب ها با اینکه تمام استانداردها را دارند و لی برای کودکان زیر 6 ماه هیچ ضد آفتابی توصیه و پیشنهاد نمی شود.

بهترین سن استفاده از ضد آفتاب چه سنی است؟

2 سالگی بهترین سن برای استفاده از ضد آفتاب در کودکان است. اما از 6 ماهگی تا 2 سالگی می توان بعضی از برندهای ضد آفتاب را برای کودکان به دفعات کم استفاده کرد.

ترکیبات موجود در ضد آفتاب مخصوص کودکان چیست؟

SPF :

ضد آفتاب مخصوص کودکان حاوی SPF 50 و محافظت پوست کودک در مقابل اشعه های UV، UVA،UVB، IR  می باشد.

روغن جوجوبا:

ضد آفتاب ها حاوی روغن جوجوبا بوده که این روغن فاقد رنگ و اسانس است و بسیار سبک است،روی پوست اثر هیچگونه چربی بر جای نمی گذارد.روغن جوجوبا سرشار از مواد معدنی،ویتامین ها و اسیدهای چرب است.رطوبت و آبرسان قوی برای پوست است و مورد تایید تست درماتولوژیکی می باشد.

شی باتر:

شی باتر نوعی چربی از درختی به همین نام است که بیشتر شبیه به روغن نارگیل است اما کمی کدر و تیره تر.دارای خواص فراوانی است و تا به حال عوارضی برای این روغن ثبت نشده است.

خواص شی باتر:

شی باتر خواص فراوانی دارد که به چند نمونه از آن اشاره می شود؛

ضد التهاب :

یکی از ویژ گی های شی باتر که این روغن را نسبت به بقیه روغن ها ممتاز کرده است،خاصیت ضد التهابی قوی آن است، ویتامین K موجود در این روغن باعث درمان سریع پوست می شود و آبرسانی فوق العاده ای دارد.

محافظ پوست :

بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی حاوی روغن های مصنوعی هستند که دارای اسانس و چربی بیش از اندازه هستند،اما شی باتر یک مرطوب کننده طبیعی و فاقد مواد شیمیایی است و چربی آن طبیعی است و یک آبرسان و محافظ پوست می باشد.پس توصیه می شود هنگام استفاده از محصولات آرایشی دقت کنید که آن محصول حاوی شی باتر باشد.

مرطوب کننده :

شی باتر ترکیبی شبیه به روغن نارگیل دارد،از این روغن به تنهایی برای درمان شوره سر و همچنین پوسته پوسته شدن ملاج نوزادان استفاده کنید،این روغن را به آرامی روی سر نوزاد ماساژ داده و بعد از 20 دقیقه بشویید.

نرم کننده :

شی باتر یک مرطوب کننده عالی برای پوست است با استفاده از این محصول می توانید به راحتی رطوبت پوست خود را تامین کنید.شی باتر بر خلاف رطوبت رسان های دیگر خاصیت خود را بعد از 1 ساعت از دست نمی دهد و شما به راحتی می توانید در طول روز با استفاده از شی باتر پوستی نرم و مرطوب داشته باشید.

حذف عوارض ناشی از ادرار و پوشک:

بیشتر اوقات اتفاق می افتد که پوست کودکان در اثر ادرار و به مدت طولانی ماندن در پوشک دچار التهاب و قرمزی و سوزش شود و نوزاد را بی قرار می کند برای درمان این عوارض بهترین پماد و روغن و یا کرم استفاده از شی باتر است شما می توانید از شی باتر خالص و یا محصولاتی که حاوی شی باتر است استفاده نمایید.شی باتر تمام این علائم را بدون هیچگونه عوارضی درمان می کند و یک روطبت رسان عالی به شمار می رود.

حذف عوارض آفتاب سوختگی :

شی باتر خالص به عنوان یک ضد آفتاب عالی عمل می کند و دارای SPF6 است، از شی باتر می توان در روزهای سرد و خشک زمستان ه عنوان یک مرطوب کننده عالی استفاده کرد.شی باتر با نفوذ به عمق سلول ها باعث درمان خشکی،ترک،سرمازدگی و … می شود.و باز هم تاکیئ می کنم که شی باتر خالص هیچگونه عوارضی ندارد.

نکات مهم مصرف کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان:

ضد آفتاب مخصوص کودکان همانند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص مصارف خارجی است.و نباید در اطراف چشم و یا داخل چشم وارد نشود.در صورت ورود به چشم حتما با آب فراوان شستشو داده شود.بعضی از کودکان ممکن است به این محصول حساسیت داشته باشند.پس قبل از استفاده حتما روی بازو یا ساعدشان ست شود.از این محصول روی زخم های باز اطراف چشم به هیچ عنوان استفاده نشود.

طریقه مصرف کرم ضد آفتاب کودکان :

25 دقیقه قبل از رفتن به فضای باز به اندازه 2/5 سانت از کرم را برداشته و روی صورت و گردن ،پشت گوش به آرامی ماساژ داده تا لایه ای نازک از ضد آفتاب روی پوست بماند.حرکت ماساژ روی پوست به صورت دورانی و آرام است.دقت داشته باشید هر 2 ساعت یکبار باید ضد آفتاب تمدید شود و در هنگام استفاده از ضد آفتاب از کلاه و عینک ضد آفتاب استفاده شود.

سوالات متدوال در باره ضد آفتاب های مخصوص کودکان :

آیا ضد آفتاب ها مانع رسیدن ویتامین D به پوست می شود؟

خیر ضد آفتاب ها مانع رسیدن ویتامین D به بدن نمی شود.

برترین، برند ضد آفتاب مخصوص کودکان چیست؟

ضد آفتاب های مخصوص کودکان برند مای،الورا توصیه می شود.مخصوصا ضد آفتاب مینرال مای که مخصوص کودکان است.که دارای خصوصیات بهترین ضد آفتاب در بین ضد آفتاب های خارجی است.

خواص ضد آفتاب ها :

مقاوم در برابر آب ،جذب سریع،التیام بخش،مرطوب کننده،نرم کننده،حاوی ویتامین ،شی باتر،ضد التهاب

ماسک شی باتر:

با استفاده و ترکیب چند ماده دیگر همراه با شی باتر می توانید یک ماسک فوق العاده درست کنید،. پوستی صاف و یکدست و مرطوب داشته باشید.

رسپی ماسک شی باتر:

ترکیبات مورد نیاز:

روغن هسته انگور :4 قطره

عسل : ا قاشق غذاخوری

شی باتر: 1 قاشق غذاخوری

این مواد را باهم ترکیب کرده و به آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند سپس پوست صورت را با آب ولرم شسته و با حوله نرم خشک کنید. دقت داشته باشید قبل از استفاده از این ماسک حتما صرت خود را با آب ساده یا ترکیبی از گیاهان معطر بخور دهید.

نکته مهم:

از شی باتر به عنوان یک مرطوب کننده استفاده می شود.این ترکیب خواص ضد پیری،التیام آور و خواص معجزه آسایی برای پوست دارد که با استفاده از این محصول طروات و شادابی را به پوست خود هدیه می دهید.شی باتر باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود پس توصیه می شود در هنگام استفاده از شی باتر از شی باتر یکدست و خالص استفاده نکنید و حتما با محصولات دیگر ترکیب شود و یا از محصولاتی استفاده شود که دارای شی باتر است.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *