معرفی سعی کنید برای درمان اگزما از گیاهان دارویی استفاده کنید
سعی کنید برای درمان اگزما از گیاهان دارویی استفاده کنید

سعی کنید برای درمان اگزما از گیاهان دارویی استفاده کنید

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به  این موضوع پرداختیم که سعی کنید برای درمان اگزما از گیاهان دارویی استفاده کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

سعی کنید برای درمان اگزما از گیاهان دارویی استفاده کنید

چیزی که ما در این متن به آن پرداخته ایم این است. که به شما بگوییم سعی کنید برای درمان اگزما از گیاهان دارویی استفاده کنید.

از ویژگی هایی که پوست ما دارا می باشد این است. که به ما آلارم هایی خوب را درباره سلامتی کلی بدنمان می دهد. افرادی که از اگزما رنج می‌برند در واقع این موضوع به این منظور است. که پوستشان می‌خواهد به آنها بگوید که در محیط اطراف آنها چیزی وجود دارد که باعث می شود بدن به آن پاسخ التهابی بدهد. از جمله این موارد شاید ممکن باشد چیزی که شما میخورید باشد. یکی از وظایف بسیار مهم پوست ما این است که از ما در برابر دنیای بیرونی محافظت می کند. پس زمانی که به اگزما دچار می شویم باید به پیام پوست خود توجه کنیم. و برای پیدا کردن یک راه حل مناسب به جستجو بپردازیم. که این جست و جوی ما باید در راستای کاهش میزان حساسیتمان به عوامل محیطی و آرام کردن پاسخ التهابی پوست به اگزم باشد.

اگزما چیست؟

اگزما دارای انواع متفاوتی است. ولی چیزی که به طور معمول وجود دارد به صورت پوست قرمز خارش دار و برجسته روی پوست نمایان می شود. که در اصل معمولاً بر روی گونه ها بازوها و پاها دیده می شود. این کلمه اگزما از زبان یونانی آمده و به معنی جوشیدن است. که می تواند به درستی توصیف کننده این باشد که اگزمای ملتهب یا پسوریازیس چگونه به نظر می‌رسد. ایجاد اگزما عواملی را شامل می شود. که از جمله آنها می توان به استرس و اضطراب در محل کار و مدرسه و خانه اشاره کرد. که این عوامل می تواند اگزما را تحریک کند. اما وجود اگزما به دلیل سطوح بالای هورمون کورتیزول است که این امر باعث ایجاد پاسخ التهابی می شود. و مشکلات التهابی پوست را تشدید می‌کند. که از جمله آنها می‌توان به اگزما و پسوریازیس و سایر خارش های پوستی تعریف شده اشاره کنیم.

گیاهان دارویی برای خوردن

فواید بسیار فوق‌العاده ای در گیاهانی وجود دارد که شما به وعده های غذایی و اسموتی های خود اضافه می کنید. از جمله این موارد می‌توان به اثرات ضد التهابی برای داشتن پوستی سالم اشاره کرد. توصیه ما برای شما این است که از تازه ترین گیاهان با بالاترین کیفیت که می توان از آنها استفاده کرد بهره ببرید. به این دلیل که بیشترین میزان خواص را دریافت کنید. یکی از موارد حیاتی که برای سلامت پوست لازم است این است که سلامت روده خود را تضمین کنید. چیزی که باعث می‌شود شما یک گوارش سالم را داشته باشید. این است که پوشش روده نفوذپذیری مناسبی را در جذب مواد مغذی و دفع صحیح مواد زائد دارا باشد. ما در ادامه به شما گیاهانی را معرفی خواهیم کرد که به شما در برطرف کردن برخی از عوامل عمده اگزما التهاب و نشت روده کمک کند.

گل ختمی

در واقع از گل ختمی به عنوان یک گیاه دارویی مفید که می‌تواند خواص تسکین دهنده آن باعث شود که هنگام درمان اگزما التهابات و تحریکات پوستی درمان شود. و بسیار مناسب و موثر است یاد می شود. همه گیاه و به ویژه ریشه آن یک اثر نرم کننده قوی را بر روی پوست دارا می باشد. چیزی که از این گیاه به دست می‌آید یک ماده ژل مانندی است که می‌تواند برای نواحی ملتهب پوست باعث تسکین شود.

نارون لغزنده

در واقع این دارو را از این درخت کوچک به دست می آورند. قسمتی از این درخت مورد استفاده قرار می گیرد که پوست داخلی آن است. این گیاه یعنی نارون لغزنده به صورت پودر نیز یافت می شود. چیزی که برای نارون لغزنده پودری مشهور هست تاثیر مفیدی است که در بهبود مشکلات گوارشی به مانند التهاب آی بی اس دارد. داروهایی که از نارون لغزنده به دست می آید لایه محافظ برای پوشش‌دهی روده ایجاد می‌کند. و باعث می شوند که التهابات روده  کاهش پیدا کند. این گیاه علاوه بر مفید بودن در تسکین و محافظت از دستگاه گوارش حاوی آنتی اکسیدان است. از جمله مواردی که از این  ماده به کار میرود برای زخم ها و سوختگی ها و جوشها و پسوریازیس و سایر بیماریهای پوستی است. به مانند اگزما است که بسیار عالی و مناسب است.

زردچوبه

یکی از ادویه های بسیار مناسب زردچوبه است. که از آن به عنوان گیاهی در هند جنوبی یاد می شود. که مدت های بسیار زیادی است که به عنوان ادویه و همچنین برای اثرات دارویی و زیبایی از آن بهره می برند. این گیاه یعنی زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. که این گیاه با توجه به این مزیت هایی که دارد باعث شده است تا یک درمان جذاب برای موهای مختلف بیماری پوستی تبدیل شود. از خواص تسکین دهنده زردچوبه برای رفع التهاب قرمزی و خارش اگزما بهره می برند. سعی کنید در غذای خود از زردچوبه استفاده کنید زیرا استفاده از این گیاه باعث می‌شود که التهابات دستگاه گوارشی بهبود بخشیده شود.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *