معرفی اهمیت ضدآفتاب و نکاتی در مورد استفاده از آن باید بدانید
اهمیت ضدآفتاب و نکاتی در مورد استفاده از آن باید بدانید

اهمیت ضدآفتاب و نکاتی در مورد استفاده از آن باید بدانید

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی اهمیت ضدآفتاب و نکاتی در مورد استفاده از آن باید بدانید میخوانید. با ما همراه باشید.

اهمیت ضدآفتاب و نکاتی در مورد استفاده از آن باید بدانید

اهمیت استفاده از ضدآفتاب

همانطور که در مقاله های گذشته خدمت شما گفتیم  استفاده از ضدآفتاب از مهمترین روشهای مراقبت از پوست می باشد. هرچند نور آفتاب و مزایای بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. اما آثار مخربی نیز برای بدن دارد. که برای جلوگیری از  بروز مشکلات احتمالی باید مراقبت‌های خاصی را برای پوست  انجام داد.

این مراقبت ها مثل استفاده از ضدآفتاب های مناسب، عدم تردد تا حد امکان در ساعتهای اوج آفتاب و استفاده از عینک آفتابی از اهمیت بالایی برخوردارند. این نکات هرچند به نظر ساده می آیند اما در بلند مدت میتوانند تفاوت های زیادی را رقم بزنند.

برای مراقبت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه های آفتاب بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. تا راهکارهای دقیق تری را متناسب با شرایط شما به شما ارائه دهند .

از موادی که خاصیت مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب را دارد یکی از مشتقات ویتامین آ به نام رتینیل پالمیتات است که از خانواده رتینول ها است. این ماده مانند رتینول بی خطر بوده. اما نکته ای که در استفاده از این ماده اهمیت دارد این است که این ماده به حجم سلولی بازمی‌گردد. که این خاصیتش در شب مفید بوده و در روز برای پوست مضر است.  برای استفاده از آن باید این نکته را مد نظر داشت.

نکاتی که قبل از انتخاب ضد آفتاب باید در نظر داشت

۱- استفاده از ضدآفتاب در فصل گرما و سرما تفاوت چندانی ندارد. و لازم نیست برای هر فصل ضدآفتاب جداگانه استفاده کرد. اما نکته‌ای که مهم است تفاوت شیوه مصرف ضدآفتاب در فصل گرما و سرما است.

در فصل گرما علت افزایش تعریق ضدآفتاب روی پوست باید هر دو ساعت یک بار تجدید شود و شستشو داده شده و دوباره آن را روی پوست استفاده کرد.

اما در فصل سرما به دلیل اینکه هوا خشک تر بوده و تعرق پوست در این فصل کمتر است  زمان تجدید ضد آفتاب می تواند تا ۳ ساعت هم افزایش یابد.

۲- همانطور که میدانید برف و یخ تا ۸۵ درصد از اشعه UVB خورشید را منعکس کرده و خطر آفتاب سوختگی را افزایش می دهد. بنابراین افرادی که در چنین فضایی هستند و با برف و یخ سر و کار دارند مثل اسکی بازان باید مراقبت بیشتر روی پوست خود داشته باشند. و از ضدآفتاب هایی که SPF بالای ۵۰ دارند استفاده کنند. و هر ۱ تا ۲ ساعت ضد آفتاب خود را تجدید کنند. تا از آسیب های احتمالی و آفتاب سوختگی جلوگیری کنند.

۳- اگر پوست  شما خشک است بهتر است در زمستان از ضدآفتاب هایی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده هستند. و استفاده از ضد آفتاب های فاقد چربی برای شما مناسب نمی باشد.

همچنین تعداد دفعات شستشوی پوستتان را در فصل سرما کاهش دهید. البته افرادی که پوستشان مستعد جوش است در فصل زمستان هم باید از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده کنند. اما برای برطرف کردن خشکی پوستشان می‌توانند از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنند.

۴- یکی از سوالاتی که برای استفاده از ضدآفتاب ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد این است که ابتدا باید کرم مرطوب کننده استفاده کرد یا ضد آفتاب؟

وِیژگی ضد آفتاب خوب

لازم به ذکر است این نکته را به شما یادآوری کنیم ضد آفتاب خوب باید خاصیت جذب سریع به پوست را داشته باشد. و ضد آفتاب هایی که به حالت لایه ای روی پوست قرار میگیرد از کیفیت پایین تری برخوردار است. و دیگر نمی توان محصول دیگری را در کنار آن استفاده کرد.

اگر از ضدآفتاب های فیزیکال استفاده می کنید ابتدا باید مرطوب کننده بزنید. و سپس پس از ضد آفتاب استفاده کنید. و در صورتی که از ضدآفتاب شیمیایی استفاده می کنید باید روی پوست تمیز و غیر چرب ضد آفتاب بزنید. و حداقل ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا ضد آفتاب جذب پوست شود. سپس از کرم مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *