معرفی پلاسما ژل روشی بی خطر برای از بین بردن چین و چروک صورت
پلاسما ژل روشی بی خطر برای از بین بردن چین و چروک صورت

پلاسما ژل روشی بی خطر برای از بین بردن چین و چروک صورت

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی پلاسما ژل روشی بی خطر برای از بین بردن چین و چروک صورت میخوانید. با ما همراه باشید.

پلاسما ژل روشی بی خطر برای از بین بردن چین و چروک صورت

پلاسما ژل یکی از روش هایی است که برای از بین بردن و درمان چروکهای پوست و حجم دهی به نواحی خاصی از صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بعد از تحقیق و بررسی های متخصصان این زمینه جایگزین روش های مشابه مصنوعی شده است. پلاسما ژل همان پلاسمای خون است. به این صورت که ابتدا خون فرد را گرفته و بعد از اینکه پلاسما از گلبولهای قرمز جدا شد آن را با سرنگ کشیده و به پوست تزریق می کنند. از ویژگی های مثبت این روش می توان به طبیعی بودن مواد آن و همچنین جذب سریعتر آن توسط پوست اشاره کرد. و اینکه تقریباً خطر این روش نزدیک به صفر است. چون مواد اصلی این روش درمانی از خون خود فرد گرفته می شود.

مراحل تهیه ی پلاسما ژل

۱-خون خود فرد به اندازه ی مورد نیاز گرفته میشود.

۲-با قرار دادن در دستگاه مخصوص پلاسمای خون جدا میشود.

۳-پلاسمای خون که جدا شده را داخل سرنگ کشیده و در دستگاهی قرار داده میشود تا حالتی ژله ای به خود بگیرد.

۴- ژلی که به دست آمده به نقاط مد نظر تزریق میشود.

کاربرد های پلاسما ژل 

درمان چین و چروک.

ترمیم جای زخم و سوختگی.

برجسته کردن چانه و استخوان گونه.

از بین بردن گودی و تیرگی زیر چشم .

احیای بافت های از دست رفته.

درمان آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی.

حجم دادن به لب ها و گونه ها.

افزایش لایه ی کلاژن پوست.

جلوگیری از نابودی ساختار سلولی.

درمان ترک های پوستی.

مزایای پلاسما ژل 

در این روش به دلیل اینکه از خون خود بیمار به عنوان فیلر یا مواد تزریق استفاده میشود.  هزینه های درمان را تا حدودی کاهش می‌یابد. و همینطور هیچگونه خطری بیمار را تهدید نمی کند. چون از خون خود فرد برای درمان استفاده می شود این روش درمانی  علاوه بر خاصیت درمانی که دارد می تواند از بروز چین و چروک های پوست جلوگیری کند. و جایگزین مناسبی برای اسید هیالورونیک است که در مواردی منع مصرف دارد. و همینطور به خاطر جذب سریع پلاسما ژل توسط پوست بلافاصله بعد از تزریق بیمار اثر آن را حس میکند. امکان بروز حساسیت های پوستی به دلیل استفاده از مواد مصنوعی در این روش صفر است. چرا که فیلر یا مواد اصلی این روش تهیه شده از خون خود فرد است. تزریق پلاسما ژل به تمامی نواحی صورت و بدن بلا اشکال است و مناسب می باشد. سادگی انجام  تزریق پلاسما ژل از مزایای دیگر این روش است. پلاسمای تزریقی به خوبی با لایه های کلاژن و سلول های چربی پوست پیوند میخورد.  با کمی ماساژ دادن پوستی کاملاً صاف و بدون ناهمواری را می توان داشت.

آیا تزریق پلاسما ژل بی خطر است ؟ 

تزریق پلاسما ژل از جهت مواد تشکیل دهنده بسیار ایمن و بی خطر بوده. و امکان انتقال هیچگونه با بیماری های آلرژیک و تغییر رنگ پوست وجود ندارد. اما از نکته های بسیار مهمی که باید در این روش توجه شود این است که این تزریق باید در محیط کاملا استریل انجام شود تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

آمادگی پیش از تزریق پلاسما ژل 

قبل از انجام عمل پلاسما ژل به پوست یکسری مراقبت هایی را باید انجام دهید. مثل خودداری از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و برنزه کردن پوست به مدت یک هفته قبل از درمان .همچنین در روزهای قبل از عمل آب به مقدار زیاد بنوشید. صبح روز عمل صورتتان را به خوبی بشویید و لوازم آرایشی و مرطوب کننده را استفاده نکنید. بعلاوه  قبل از انجام پلاسما ژل مصرف چربی و کافئین را کاهش داده. و مکمل ها و داروهایی که خطر خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند از ۵ تا ۷ روز قبل از عمل قطع کنید.

موارد منع تزریق پلاسما ژل

افرادی که بیماری های پوستی مثل سرطان های مختلف پوست و در کل بیماریهایی که پوست صورت را درگیر می‌کند نباید این روش درمان را انجام دهند. همینطورند افرادی که بیماری‌هایی مثل ایجاد اختلال در انعقاد خون و یا بیماری هایی که باعث آسیب به پلاکت خون میشود.  همچنین اگر به دلیل بیماری خاصی مجبور به استفاده از داروهای ضد انعقاد مثل آسپرین هستید از این روش برای جوان سازی پوست استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از عمل 

بعد از تزریق پلاسما ژل پوست تا چند هفته از ضدآفتاب استفاده کنید. و از نور آفتاب دوری کنید. همچنین تا یک هفته بعد از عمل از عینک آفتابی استفاده کنید. و در طول پروسه درمان بهتر است از کرم تغذیه رسان روز و شب برای پوست استفاده کنید .

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *