معرفی پلاکت درمانی یا PRP برای تقویت موی سر و درمان ریزش آن
پلاکت درمانی یا PRP برای تقویت موی سر و درمان ریزش آن

پلاکت درمانی یا PRP برای تقویت موی سر و درمان ریزش آن

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی پلاکت درمانی یا PRP برای تقویت موی سر و درمان ریزش آن میخوانید. با ما همراه باشید.

پلاکت درمانی یا PRP برای تقویت موی سر و درمان ریزش آن

در دنیای امروز علم پزشکی با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است. و دائما روش های نوینی برای درمان بیماری های بدن از جمله بیماری های مربوط به پوست و مو ابداع می شود. از طرف دیگر یکی از دغدغه های دیرینه افراد اعم از زن و مرد ریزش مو است. این عارضه که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد روش‌های مختلفی هم برای درمان آن وجود دارد. از آن جایی که علم پزشکی در تلاش است تا برای درمان بیماری‌های بدن روش های کم خطری را به  بیماران معرفی کند. برای ریزش مو هم یکی از روش های نوین و کم خطر پی آر پی یا پلاکت درمانی است را ارائه کرده است.که این روش درمان با استفاده از سرنگ و به صورت تزریق انجام می شود. این روش درمانی برای درمان ریزش مو، بهبود روند رشد مو بعد از کاشت، آسیب دیدگی های ورزشی و بیماری هایی که منجر به ریزش مو می شود  مناسب است.

کاربرد های درمانی PRP

#رفع تیرگی دور چشم

#از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم و لب

#جوانسازی پوست نواحی دست و صورت

#رفع جای جوش،زخم و جراحی

#درمان ریزش مو

درمان ریزش مو با استفاده از PRP

پزشکان متخصص پوست و مو از پلاکت درمانی برای درمان التهابات پوستی و تقویت مو و افزایش رشد آن استفاده میکنند. زیرا این روش باعث تغذیه رسانی و افزایش ضخامت مو میشود.

آلوپسی یکی از بیماری هایی است که باعث می شود موهای سر ریخته شود. علائم این بیماری بسیار شبیه به بیماری طاسی میباشد و الگوی ریختن موها به همان شکل است.

در بیماری آلوپسی ریشه مو به مرور ضعیف شده و تقریباً از بین میرود. یکی از روشهای درمان آن کاشت مو است. اما در سال های اخیر با معرفی پی آر پی به عنوان روش درمانی جایگزین برای بیماری نام برده شده استفاده از کاشت مو کمتر شده است. و این جایگزینی مزایایی هم دارد. از جمله عدم نیاز به کوتاه کردن موی سر و  انجام آن بدون جراحی و زخم های ناشی از آن.

استفاده از PRP بعد از کاشت مو 

بعضی افراد برای درمان ریزش مو روش کاشت مو را امتحان می‌کنند. که ایجاد زخم هایی را در نواحی پوست سر به همراه دارد. اما با استفاده از پلاکت درمانی یا پی آر پی می توانند روند بهبود زخم های ناشی از جراحی را سریع تر کنند. بعضاً این اتفاق می افتد که بعد از کاشت مو، موی سر ضعیف است و  به همین دلیل تا مدتی ریزش اتفاق می افتد. که با استفاده از روش پلاکت درمانی می‌توان از این عوارض تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

 چگونگی انجام عمل PRP

برای انجام این عمل نمونه ای از خون خود بیمار گرفته می‌شود. مقدار آن متناسب با محلی که قرار است تزریق پی آر پی صورت بگیرد متفاوت است. اما برای تزریق به پوست سر ۲۰ میلی لیتر خون کافی است. بعد از  گرفتن نمونه از خون آن را در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهند. این دستگاه با چرخش سریع باعث میشود تا اجزای تشکیل دهنده ی خون از هم جدا شوند. بعد از اینکه اجزای خون از یکدیگر جدا شد که این فرآیند جداسازی ۱۵ دقیقه زمان می برد. دکتر متخصص پلاسمای جدا شده از خون را با استفاده از سرنگ به قسمت آسیب دیده تزریق می‌کند. برای مشخص کردن محل دقیق تزریق پی آر پی  از  روش های تصویربرداری مثل سونوگرافی استفاده می کنند و  سپس پلاسما را به قسمت آسیب دیده تزریق می کنند.

 موارد منع تزریق PRP

#ابتلا به بیماری دیابت

#بیماری هایی مثل اختلال در انعقاد خون و سرطان خون

#مبتلایان به بیماری کاهش پلاکت خون

#افرادی که به دلیل برخی بیماری ها مجبورند از داروهای ضد انعقادی استفاده کنند

موارد منع تزریق PRP

#ابتلا به بیماری دیابت

#بیماری هایی مثل اختلال در انعقاد خون و سرطان خون

#مبتلایان به بیماری کاهش پلاکت خون

#افرادی که به دلیل برخی بیماری ها مجبورند از داروهای ضد انعقادی استفاده کنند

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *