معرفی رتینول چیست و استفاده از آن برای پوست چه فوایدی دارد؟
رتینول چیست و استفاده از آن برای پوست چه فوایدی دارد؟

رتینول چیست و استفاده از آن برای پوست چه فوایدی دارد؟

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی اینکه رتینول چیست و استفاده از آن برای پوست چه فوایدی دارد؟ میخوانید. با ما همراه باشید.

رتینول چیست و استفاده از آن برای پوست چه فوایدی دارد؟

رتینول چیست ؟

رتینول که به عنوان ویتامین A1 هم شناخته می شود ویتامینی است که در مواد غذایی موجود است. و به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می شود که معمولاً برای جبران کمبود ویتامین A مورد استفاده قرار می گیرد. رتینول در اصل مشتقی از ویتامین A است که به عنوان ماده ضد پیری هم شناخته می شود. و در ترکیب اکثر محصولات مراقبت پوست و مو دیده می شود. این ماده با افزایش متابولیسم سلول های پوست و تولید کلاژن به روند جوانسازی پوست کمک میکند. استفاده از محصولاتی که در ترکیبات شان رتینول دارند می‌تواند عارضه های پوستی مثل آسیب های وارد شده به پوست لکه های قهوه ای پوست خطوط چین و چروک ها و منفذ های بزرگ پوست را کاهش دهد. در نتیجه با استفاده از آن می توان پوستی شاداب تر، نرم تر و شفاف تر داشت.

استفاده از رتینول چه فایده ای دارد ؟

رتینول می‌تواند با افزایش کلاژن سازی در پوست چین و چروک های آنرا را از بین برده فرآیند پیری را متوقف میکند و به جوانسازی پوست کمک میکند .

این ماده برای درمان انواع جوش های سطح پوست روزنه های پوستی مناسب میباشد. بنابراین استفاده از آن برای افرادی که دچار جوش های پوستی میشوند توصیه می شود.

نحوه ی استفاده از رتینول

بعد از این که از کرم مرطوب کننده استفاده کردید نوبت رتینول میرسد. استفاده از رتینول هنگام شب قبل از خواب می‌تواند نقش محافظ را برای پوست در برابر مواد اکتیو ایفا کند.برای استفاده مقدار کمی از آن را به اندازه یک نخود روی قسمت های پیشانی ،گونه ها و چانه خود بمالید و از انگشتان برای پخش کردن کرم روی پوست استفاده کنید. مراقب باشید هنگام پخش کردن روی پوست قسمت زیر چشم که دارای پوست بسیار نازک و حساسی است به این ماده آغشته نشود.

فواید رتینول برای پوست

*از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست

*لایه برداری پوست  روشن کردن و لطافت بیشتر پوست

*کاهش میزان جوش های پوست با کنترل چربی پوست

*از بین بردن لکه های پوستی و عوارضی از این دست

عوارض استفاده از رتینول

رتینول به دلیل اینکه ماده ای بسیار قوی است استفاده از آن باعث خشکی و التهاب پوست میشود. که میزان آن در افراد مختلف با پوست های متفاوت یکسان نیست.و در هر نوع پوست به یک صورت نمایان می شود.

افرادی که دارای پوست های حساس و خشک  هستند و همچنین مبتلایان به اگزما بهتر است از این ماده استفاده نکنند. همچنین این ماده به دلیل لایه برداری قوی می تواند پوست را در برابر نور خورشید و اشعه های آن آسیب پذیر کند. پس برای جلوگیری از این آسیب همزمان با رتینول استفاده از ضد آفتاب  را هم جدی بگیرید.

همانطور که گفتیم رتینول می تواند برای درمان جوش های پوستی مناسب باشد. اما این نکته را باید در نظر بگیرید که برخی جوش های پوستی هستند که نیاز به مراقبت ها و درمان های ویژه دارد که باید زیر نظر متخصص انجام شود. افرادی که پوست قرمز و جوشهای ملتهب دارند از این دسته اند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *