معرفی کرم CC چیست و استفاده از آن بر روی پوست چه مزایایی دارد
کرم CC چیست و استفاده از آن بر روی پوست چه مزایایی دارد

کرم CC چیست و استفاده از آن بر روی پوست چه مزایایی دارد

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی اینکه کرم CC چیست و استفاده از آن بر روی پوست چه مزایایی دارد میخوانید. با ما همراه باشید.

کرم CC چیست و استفاده از آن بر روی پوست چه مزایایی دارد

کرم CC چیست ؟

کرم سی سی از کرم های جدید و با کیفیت آرایشی می‌باشد که امروزه توسط اکثر خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سی سی مخفف color correction یا اصلاح رنگ است. این کرم  نسخه ی پیشرفته و ارتقا یافته کرم های بی بی می باشند. با این تفاوت که این کرم از کرمهای بی بی سبک تر بوده و از اس پی اف بالاتری هم برخوردار است.

کاربرد این کرم ها برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید است. همچنین انواع لکه های موجود بر روی پوست را پوشانده و سبب یکدست شدن پوست می شود. مضافا به اینکه این کرم پوست را روشن تر می کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این کرمها احساس سبکی و نرمی خاصی است که بعد از استفاده تجربه  می‌کنید. اقسام گیاهی این کرم ها فاقد اس پی اف بوده اما خاصیت رفع چین و چروک و جلوگیری از پیری پوست را دارد.

فواید استفاده از کرم CC

کرم سی سی به دلیل کاربرد های متعددی که برای پوست دارد بین خانوم ها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. و از محصولات پر مصرف آرایشی بین طرفداران زیبایی و سلامت پوست در دنیا به حساب می آید.

فواید مهم این نوع کرم ها را در زیر بخوانید :

محافظت از پوست 

کرمهای سی سی به دلیل دارا بودن SPF از پوست در برابر اشعه هایUV خورشید محافظت می کند. همچنین به خاطر داشتن آنتی اکسیدان هایی در ترکیبات خود از پوست در برابر رادیکال های آزاد نیز محافظت می کند.

مخفی کردن نواقص پوست 

داشتن پوستی صاف و یکدست چه برای خانمهایی که میخواهند آرایش کنند. و چه برای کسانی که قصد آرایش کردن روزانه ندارند از اهمیت بالایی برخوردار است. کرم سی سی به دلیل داشتن رنگدانه های طبیعی. در ترکیبات خود می تواند نقص ها و لکه‌های پوستی را پوشانده و پوستی یکرنگ و یکدست به شما هدیه بدهد. تا اگر قصد آرایش دارید یک بوم بی نقص داشته باشید و اگر مایل به آرایش نیستید از زیبایی پوستتان لذت ببرید .

زیر سازی مناسب برای آرایش 

کرمهای سی سی به خاطر داشتن ترکیبات خاص و منحصر به فرد که دارند. کاربردهایی مثل بستن منافذ پوست کاهش قرمزی پوست و یکدست کردن رنگ پوست دارد. که این عملکرد دقیقاً مشابه عملکرد پرایمر برای زیرسازی آرایش است. بنابراین استفاده از کرم سی سی باعث می شود دیگر نیاز به استفاده از پرایمر نداشته باشید. اما اگر پوست بسیار خشک یا بسیار چرب دارید برای دوام آرایش پیشنهاد می کنیم از پرایمر حتما استفاده کنید.

رطوبت رسانی به پوست 

کرم سی سی به دلیل هیدراته بودن  ترکیباتش اگر به صورت روزانه استفاده شود. می تواند برای رطوبت رسانی به پوست و طراوت آن بسیار مفید باشد.

ویژگی منحصر به فرد کرم CC

معمولاً در سطح پوست عواملی مثل جای زخم ها لکه های پوستی و جای جوش باعث می‌شوند. تا پوست به صورت یک دست و صاف به نظر نرسد. کرم سی سی که در تولید آن فناوری خاصی به کار رفته با پوشش مناسب ناهمواری های پوست که در بالا به آن اشاره کردیم کمک می کند. که پوست به صورت یکسان و طبیعی مسافت به نظر برسد .به علاوه اینکه در ترکیبات خود به هیچ وجه فارابی روغن های معدنی و سایر مواد مضر را ندارد.

روش استفاده از کرم CC

برای استفاده از کرم سی سی حتماً باید پوست را تمیز و خشک کرد. سپس کرم را با استفاده از انگشت سبابه روی  قسمت‌هایی از پوست که نیاز به پوشش دارند پخش کنید. در ابتدا از مقدار کمی کرم استفاده کنید و در صورت نیاز به مقدار آن کم کم اضافه  کنید. هنگام پخش کردن کرم سی سی روی پوست دقت کنید همه مناطق مورد نیاز پوست مثل سیاهی های دور چشم و جای جوش ها حتماً پوشانده شود. بهتر است چند رنگ از کرم سی سی را همراه خود همیشه داشته باشید تا بتوانید در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید که صورتتان را برای یک آرایش آماده کنید استفاده از کرم سی سی به تنهایی می تواند کارساز باشد. اما اگر قصد رفتن به مراسم یا مهمانی مهمی دارید روی کرم سی سی از کرم پودر و پنکیک استفاده کنید. حتی در صورت لزوم میتوانید این روند را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید. تا پوشش و یکدستی مطلوبی دست پیدا کند. در پایان آرایش برای ثبات و فیکس کردن آرایش از پودر فیکس کننده یا اسپری فیکساتور استفاده کنید.

زمان استفاده از کرم CC

در کل کرمهای سی سی ساخته شدند تا کار شما را در آرایش صورت راحت‌تر کنند.  شما می توانید روزهایی که زمان یا حوصله برای آرایش ندارید از این کرم ها استفاده کنید. به علاوه این کرم ها بخاطر قدرت پوشانندگی بسیار بالایی که دارند می توانند ظاهری بسیار زیبا را از شما به نمایش بگذارند. همچنین این کرم ها به دلیل داشتن SPF میتوانند از استفاده مجدد ضدآفتاب نیز جلوگیری کند. و شما اینگونه در زمان صرفه جویی کرده اید و میتوانید چند کار مهم را روی پوستتان با این کرم انجام دهید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *