معرفی اصلاح صورت با استفاده از تیغ یا ریش تراش و نکات مربوط به آن
اصلاح صورت با استفاده از تیغ یا ریش تراش و نکات مربوط به آن

اصلاح صورت با استفاده از تیغ یا ریش تراش و نکات مربوط به آن

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی اصلاح صورت با استفاده از تیغ یا ریش تراش و نکات مربوط به آن میخوانید. با ما همراه باشید.

اصلاح صورت با استفاده از تیغ یا ریش تراش و نکات مربوط به آن

یکی از فعالیت های رایج بین آقایان اصلاح صورت به صورت روزانه یا در زمان های مشخص  میباشد. معمولاً اصلاح صورت توسط تیغ یا ماشینهای ریش تراش انجام میشود . برای اصلاح صورت نکاتی وجود دارد که میتوان از آنها برای کسب نتیجه بهتر و راحتی در انجام اصلاح استفاده کرد. نکاتی مثل مرطوب کردن قبل از اصلاح و استفاده از محصولات کمکی برای قبل و بعد از اصلاح . در این مقاله با توضیح بیشتر این نکات و اصول اصلاح در خدمت شما هستیم  .

 اصول اصلاح صورت مردان

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که بعد از اصلاح صورت احساس سوزش در پوست ‌کنید. دلیل این احساس سوزش، خشکی صورت و مرطوب نکردن صورت قبل از اصلاح است.

برای جلوگیری از آن ،مرطوب کردن سطح پوست الزامی است. این مرطوب  کردن می‌تواند به روش های مختلف انجام شود. هنگامی که شما محل اصلاح را مرطوب میکنید مو با جذب آب بسیار ضعیف شده و اصلاح آن راحت تر است. برای مرطوب کردن سطح پوست دوش گرفتن روش ایده آل برای انجام این کار است.اما اگر امکان دوش گرفتن برای شما وجود ندارد میتوانید بعد از شست و شو  با یک دستمال مرطوب گرم صورت خود را را مرطوب کنید.

بعد از مرطوب کردن پوست صورت را با استفاده از کرم اصلاح با کیفیت که دارای غلظت بالا و حاوی روان کننده ها و مرطوب کننده ها است برای اصلاح آماده کنید. کرم های اصلاح بهتر از فوم های اصلاح صورت هستند.

اصلاح صورت با تیغ

برای اصلاح صورت با تیغ پیشنهاد می دهیم از فوم استفاده نکرده و در عوض از کرم های اصلاح استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد ما این است که هرچه فوم یا کف کمتر باشد تراشیدن صورت بهتر انجام می شود.  در عوض کرمهای های اصلاح در جهت آسان تر شدن اصلاح، سوزش کمتر و خستگی کمتر هنگام اصلاح کمک می کند. همچنین باعث می شود حساسیت کمتری در پوست ایجاد شده و نرمی پوست را حفظ میکند و برای انواع پوست نیز مناسب می باشد. برای استفاده از کرم اصلاح حداقل یک دقیقه قبل از اصلاح آن را به صورت زده و بگذارید تا به خوبی صورت را نرم و مرطوب کند.

ویژگی ابزار های اصلاح 

 مهمترین بخش اصلاح آشنایی با کاربردهای ابزار اصلاح و نقش آنها است. اهمیت برس اصلاح از دو جهت است اول اینکه کمک می کند تا موهای خود را بهتر ببینید. دوم اینکه باعث می شوند تا کرم اصلاح در تمام سطح پوست به خوبی پخش شود .و در انتها به حذف سلولهای مرده پوست کمک می کند و باعث می شود پوست صاف و سالم تری داشته باشید. بهتر است از برسی استفاده کنید که نه خیلی ضخیم باشد نه خیلی نرم اولین مرحله بعد از شستن  صورت پخش کردن کرم اصلاح توسط برس به شکل دایره ای روی صورت است.

ویژگی تیغ اصلاح خوب

ابزار بعدی که در اصلاح باید در انتخاب و کاربرد آن دقت نمود تیغ اصلاح است .همیشه سعی کنید در انتخاب تیغ با کیفیت و با قابلیت تغییر ، دقت کنید. چرا که استفاده از تیغ با کیفیت میتواند نتیجه متفاوتی را در اصلاح رقم بزند.

تیز بودن تیغ مهم است زیرا در غیر این صورت علاوه بر این که موها به خوبی و به راحتی تراشیدن نمی شوند بلکه ممکن است گاهی پوست آسیب ببیند و خراشیده شود .و بریدگی های ریز روی آن ایجاد شود.

تیغ اصلاح نباید خیلی نازک باشد تابه پوست آسیب نرسد و باعث ایجاد سوزش نشود. بعد از اصلاح ، پوست را با آب ملایم بشویید اما حوله را روی پوست به هیچ عنوان نکشید. برای انجام اینکار باید کمی وسواس به خرج دهید تا هم پوست سالم داشته باشید هم نتیجه مورد تایید شما باشد. برای انتخاب نوع وسایل اصلاح مخصوص صورت‌تان به نوع پوست خودتان توجه کنید.

 تیغ اصلاح یا ریش تراش 

برای استفاده از تیغ یا ریش تراش معیار خاصی وجود ندارد. معمولاً از هر دو وسیله برای اصلاح استفاده می شود. اما تیغ برای کسانی که می خواهند صورت صافی بعد از اصلاح داشته باشند کاربرد دارد. از طرفی استفاده از ریش تراش برای همه سلیقه ها مناسب است. و برای انواع پوست حساس و غیر حساس کاربرد دارد. در حالیکه کار با آن و استفاده از آن راحت تر بوده. وهنگام اصلاح  نگرانی برای ایجاد خراش و بریدگی روی پوست وجود ندارد.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *