باورها و اشتباهات غلط درباره زیبایی و سلامت مو و درمان آن
باورها و اشتباهات غلط درباره زیبایی و سلامت مو و درمان آن

باورها و اشتباهات غلط درباره زیبایی و سلامت مو و درمان آن

باسلام خدمت عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره باورها و اشتباهات غلط درباره زیبایی و سلامت مو و درمان آن نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

مو:

موی سر،ساختاری مانند موهای قسمت های دیگر بدن دارد.موهای افراد در کره زمین باهم از نظر رنگ و ضخامت باهم تفاوت دارند.ولی باورها و اشتباهات غلط درباره زیبایی و سلامت مو و درمان آن در بین همه افراد یکسان است.در این مقاله تا انتهاء با ما باشید.

باورها و اشتباهات غلط درباره مو:

شستن زیاد مو ربطی به ریزش مو ندارد:

موهای سر نسبت به پوست بدن احتیاج کمتری به شستشو دارد و لزومی ندارد هر روز موهای خود را بشوییم.نمی توان به طور دقیق گفت که هر چند وقت یکبار باید موها راشست.چون نوع و جنس موی افراد باهم تفاوت دارد ولی حالت نرمال شستشوی مو هفته ای 3 باراست.ولی برای اینکه بدانید شستشو در چند نوبت برای موهای شما مناسب است این چند علامت را جدی بگیرید.

پاک شدن زود رنگ مو:

اگر موهایتان را رنگ زده و یا هایلایت کرده اید با توجه به ماندگاری رنگ ها متوجه شستشوی زیاد مو می شوید.و باید از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و نرم کننده های مخصوص هفته ای 3 الی 4 بار موهای خود را بشویید.

خشک شدن مو:

زیاده روی در شستن موها باعث از دست رفتن رطوبت و چربی طبیعی و ایجاد خشکی پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست می شود.در نتیجه با خشک شدن پوست سر،موها نیز خشک می شوند.پس لازم است که از محصولات مرطوب کننده و مغذی به ترمیم هرچه بیشتر مو ها کمک کنید.

موخوره زیاد:

اگر موهای شما بیش از حد دچار موخوره می شود،یکی از علائم شستشوی زیاد مو است.و موهای خیس بیشتر در معرض موخوره و آسیب است.پس از شستشوی زیاد مو خودداری کنید تا موهایتان دچار شسکستی و موخوره نشود.

شوره زیاد:

شوره وقتی به وجود می آید که پوست سر بیش از حد خشک باشد.و علت آن شستن بیش از حد موهاست، و تنها راه نجات موهایتان شستن کمتر و استفاده از محصولات ضد شوره و روغن درخت چای است.

عدم درخشندگی مو:

شستن بیش از حد موها باعث کاهش چربی مو و از بین رفتن درخشندگی موها می شود.نشانه موی سالم درخشندگی و براق بودن آن است.اگر موهای شما دارای این خصوصیات نیست ،مطمئن شوید موهایتان رطوبت کافی ندارد.و شامپو زیاد چربی موها را ازبین می برد.و باعث آسیب جدی به مو ها می شود.

استفاده از شامپو نامناسب باعث ریزش مو می شود:

بعضی اوقات خودمان با دست خودمان باعث ریزش موهای خودمان می شویم!شاید با شنیدن این حرف تعجب کنید ولی حقیقت دارد با استفاده از شامپوهای نامناسب باعث ریزش موهای خود می شویم.استفاده از شامپوهای نامناسب و یا تغییر مکرر و استفاده از شامپوهای نامرغوب به توصیه دیگران،که اگر فلان شامپو را استفاده کنید موهایت رشدش بیشتر می شود.برای جلوگیری از آسیب به موهایتان حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید و شامپو مخصوص موهای خود را استفاده کنید.

کندن موهای سفید ربطی به زیاد شدن مو ندارد:

عده زیادی با دیدن اولین تار موی سفید در موهایشان تمام تلاش خودشان را می کنند تا این موی سفید را محو ویا نابود کنند و به هر کاری دست می زنند از کندن موی تا رنگ زدن و راه های دیگر،و اطلاع ندارند که ایجاد موی سفید در بین موها اولا به ژنتیک و کمبود برخی ویتامین هاست.و اصلی ترین علت سفید شدن موها در زود هنگام قضیه ژنتیک است که  هیچ چاره ای ندارد.

مضرات کندن موی سفید:

بعضی از افراد وقتی موهای سفید را می کنند نمی دانند که در فولیکول های بعدی مو هم دارد کم کم سفید می شود.

و فرآیند سفید در موها شروع شده بی سرو صدا و خیلی آرام،تنها اشتباهی که افراد انجام می دهند کندن موهای سفید است که واقعا کاری اشتباه و باعث آسیب به فولیکول های مو و در آینده ای نه چندان دور باعث طاسی می شود.پس با موهای سفید چیکار کنیم ،بهترین راه رنگ کردن و کوتاه کردن موها با قیچی است.

استفاده از صابون های بدن باری شستن موها:

صابون ها برای شستشوی بدن ساخته شده اند نه برای شستشوی موها،صابون ها حاوی مواد قلیایی قوی هستند که باعث تمیزی پوست بدن می شوند و چربی ها را از روی پوست بدن پاک می کند.

مضرات استفاده از صابون بدن برای موها:

وقتی از صابون های مخصوص بدن برای شستشوی موها استفاده می شود به موها آسیب جدی وارد می شود و چربی موها را از بین می برد و باعث رسوب ذرات صابون روی موها می شود ،رنگ موها را کدر و حالت خفگی به فولیکول ها در ساقه مو می شود.

موخوره  ریزش مو:

موخوره هیچ ربطی به ریزش مو ندارد،و با کوتاه کردن موها و ماساژ موها با روغن زیتون و نارگیل ازبین می رود.اگر دوست دارید موهایتان رشد عالی و طبیعی داشته باشد،لازم است که هر 12 هفته یکبار موهایتان ترمیم کنید.و نوک موها را بزنید.تا کمک زیادی به رشد موها و جلوگیری از آسیب به موهایتان شوید.

بهترین تقویت کننده موها در منزل:

برای تقویت موها در منزل می توانید،با تهیه ی ک ماسک خانگی موهای خود را زنده کنید.برای تهیه این ماسک این مواد را لازم دارید؛

1 عدد زرده تخم مرغ+2 قاشق غذاخوری روغن کرچک+3 عدد کپسول ویتامین A ،همه مواد را ترکیب وموها را به مواد آغشته به مدت 3 ساعت روی موها بماند ،سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید.این ماسک را هفته ای 1 بار انجام دهید.

نکته مهم و طلایی برای رفع موهای سفید:

به مدت 1 ماه هر شب موهایتان را با روغن سیاه دانه چرب کنید و صبح بشویید بعد از 1 ماه هر سه روز یکبار این کار را انجام دهید.با چشمان خودتان معجزه اش را ببینید.

نکته های طلایی برای داشتن موهای زیبا و جذاب:

  • با مشورت پزشک ویتامین B12 مصرف کنید.
  • با روغن زیتون،نارگیل و بادام موهایتان را ماساژ دهید.
  • پوست کف سر را هر روز به مدت چند دقیقه با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.
  • استرس را از خود دور کنید.
  • به اندازه کافی استراحت کنید و بخوابید.
  • موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید.
  • از اتو مو و سشوار کمتر استفاده کنید.
  • اجازه بدهید موهایتان با جریان مو خشک شود.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *