معرفی چند خاصیت روغن جوجوبا برای مرطوب کردن و درمان پوست صورت
چند خاصیت روغن جوجوبا برای مرطوب کردن و درمان پوست صورت

چند خاصیت روغن جوجوبا برای مرطوب کردن و درمان پوست صورت

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به چند خاصیت روغن جوجوبا برای مرطوب کردن و درمان پوست صورت پرداخته ایم لطفا با ما همراه باشید

 

چند خاصیت روغن جوجوبا برای مرطوب کردن و درمان پوست صورت

سلام در این مطلب ما به چند خاصیت روغن جوجوبا برای مرطوب کردن و درمان پوست صورت که مناسب است پرداخته ایم.لطفا ما را همراهی کنید.

از بذر گیاه جوجوبا مایعی به دست می آید که آن مایع را روغن جوجوبا می نامند.این گیاه بوته است.نواحی که این گیاه در آن رشد می کند در جنوب آریزونا و جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. و در آنجا به کاشت می رسد.درست است که به جوجوبا اسم روغن تعلق گرفته است. ولی به عنوان یک موم گیاهی مایع به آن می پردازند.از این موم گیاهی مایع برای موارد زیادی از بیماری ها در طب عامیانه استفاده می کنند.بومی هایی که در خود آمریکا وجود دارند روغن جوجوبا را برای مصارفی همچون درمان زخم ها و کبودی ها استفاده میکنند.  مصرفی که امروزه برای این روغن مدنظر است و از آن استفاده هم می کنند. برای درمان هایی از جمله آکنه و پسوریازیس و رفع ترک پوست و آفتاب سوختگی است.به افرادی که موی کمی دارند نیز استفاده از این روغن توصیه می شود به این دلیل که باعث افزایش رشد مو می شود.

1-پوست خود را با روغن جوجوبا مرطوب کنید

ما در پوست خود غدد چربی داریم که به این غده ها غده های میکروسکوپی می گویند.این غده ها یک ماده چرب و یا موم مانند را ترشح می کنند که به آنها سبوم می گویند.بافت و استفاده از این ماده یعنی سبوم شباهت زیادی دارد به روغن جوجوبا. هر چه سن انسان زیاد می شود این غدد کمتر سبوم ترشح می کند.با توجه به این امر با خشکی پوست و مو روبه رو خواهیم شد.اگر این شرایط به وجود بیاید ممکن است با شوره سر و یا خارش همراه شود.در این زمان روغن جوجوبا به عنوان سبوم عمل می کند.

در زمانی که این ماده به طور طبیعی در حال ترشح کمی است پوست و موی سر را مرطوب می کند.یک موضوع دیگر هم وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن هم این است که مقدار زیادی از سبوم که در زمان بلوغ و یا در زمانی که سطح هورمون ها بالاست تولید می شود این موضوع را علت می شوند که پوست چرب و به آکنه دچار شود.

به کمک جوجوبا تجمعات چسب مانند یا روغن اضافی از بین می رود.این موضوع باعث می شود که سطح روغن در بدن در تعادل باشد.با توجه به این موضوع این روغن یک درمان قوی و طبیعی برای اگزما و نیز درمان خانگی برای آکنه است.همچنین این موضوع باعث می شود شرایط مرتبط با پوست خشک نیز مفید واقع گردد.

از این روغن به عنوان یک نرم کننده نیز یاد می شود. پس در واقع پوست را مرطوب می سازد.

2-با کمک روغن جوجوبا آرایش را به طور امن پاک کنید

اگر می خواهید از روغن جوجوبا بر روی پوست خود استفاده کنید مانعی برای آن نیست و کاملا امن است.علاوه برا این که استفاده از این روغن برای پوست مناسب است.از پاک کننده های آرایشی که حاوی مواد شیمیایی است دوری کنید. از روغن جوجوبا بهره ببرید که یک ابزار طبیعی است و آرایش و باکتری و خاک را از چهره پاک میکند.

3-برای جلوگیری از بروز سوختگی بعد از اصلاح به کمک این روغن پیشگیری کنید

دیگر از کرم های مخصوص اصلاح لازم نیست بهره ببرید.اما به جای این شما می توانید از بافت موم مانند روغن جوجوبا استفاده کنید که برای از بین بردن خطر بریدگی یا سوزش بعد از اصلاح مناسب است.بر عکس بیشتر کرم هایی که برای اصلاح است و آنها حاوی مواد شیمیایی هستند قابلیت این را دارد که منافذ پوست را مسدود سازند. این موضوع دارای اهمیت است که این روغن ۱۰۰ درصد طبیعی است و به سلامت پوست کمک می کند.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *