معرفی خواص قهوه و کاربرد آن برای داشتن پوستی شاداب و درخشان
خواص قهوه و کاربرد آن برای داشتن پوستی شاداب و درخشان

خواص قهوه و کاربرد آن برای داشتن پوستی شاداب و درخشان

با سلام خدمت همراهان مجله ماه سرا. با خواص قهوه و کاربرد آن برای داشتن پوستی شاداب و درخشان ، در این مقاله آشنا شوید.

خواص قهوه و کاربرد آن برای داشتن پوستی شاداب و درخشان

اهمیت قهوه

دانه ی قهوه یکی از موادی است که خواص بسیاری دارد. معمولا از قهوه بخاطر داشتن کافئین برای نشاط درروز استفاده میشود. اما این دانه ی مفید کاربرد های بسیار زیادی دارد. از جمله این خواص میتوان عملکرد این دانه را برای شادابی و درخشندگی پوست نام برد. یکی از مواردی که میتوانید از این ماده استفاده کنید اسکراب قهوه است.

مراحل تهیه ی اسکراب خانگی قهوه

قبل از اسکراب موهایتان را خوب ببندید

برای بتوانید تمرکز کافی برای اسکراب کردن داشته باشید موهایتان را ببندید. بستن موها هم حواستان را برای کنار زدن مو هنگام استفاده از اسکراب نمیکند و هم باعث میشود تا اسکراب به خوبی و بدون مزاحمت مو روی پوست پخش شود. برای محکم کاری بعد از بستن موها از هدبند هم میتوانید استفاده کنید.

شستن دست هارا فراموش نکنید

شستن دست ها برای انجام هرگونه عملی حائز اهمیت است. چرا که باعث از بین رفتن باکتری ها و آلودگی های احتمالی میشود. حال اینکه شما برای درست کردن اسکراب قهوه به تماس مستقیم دست ناچارید.

برای نتیجه ی بهتر صورتتان را بشویید

برای اینکه اسکراب بتواند به خوبی روی پوست شما عمل کند باید پوستتان را تمیز کرده باشید. برای اینکار مقداری از شوینده ی ملایم را روی صورتتان زده و به مدت 1 الی 2 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس صورتتان را با آب بشویید

درست کردن اسکراب قهوه

برای درست کردن اسکراب ، مقداری قهوه ، عسل و روغن نارگیل را در یک طرف کوچک ریخته و با قاشق هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

قرار دادن اسکراب روی پوست

حال وقت آن رسیده اسکراب را روی پوست خود قرار دهید و آنرا به مدت 20 الی30 ثانیه به صورت حرکات دایره ای ماساژ دهید. توجه کنید بیشتر از این زمان اسکراب روی پوستتان نماند چون ممکن است به پوست آسیب بزند.

شستن اسکراب

پس از گذشت زمان گفته شده صورتتان را با آب سرد بشویید. این کار باعث میشود که منافذ پوستتان بسته شود. هنگام شستن دقت کنید اسکراب را کاملا از صورت پاک کنید و اثری باقی نماند.

مرطوب کننده بعد از اسکراب را فراموش نکیند

بعد از اینکه صورتتان را شستید متناسب با نوع پوستتان از مرطوب کننده استفاده کنید. برای اینکار مقداری مرطوب کننده را کف دستانتان قرار داده و آنها را به هم مالش دهید تا گرم شود. این روش باعث میشود بهتر جذب شود.

دوبار در هفته اسکراب کنید

یکی از نکاتی که در روشهای طبیعی و خانگی حائز اهمیت است این است که نتیجه فورا حاصل نمیشود. اما با مداومت و مرتب انجام دادن این کار هم نتیجه کار رضایت بخش است و مهمتر از آن پایدار تر است.

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *