معرفی مراقبت از موی آقایان و نکاتی که در این مسیر اهمیت دارد
مراقبت از موی آقایان و نکاتی که در این مسیر اهمیت دارد

مراقبت از موی آقایان و نکاتی که در این مسیر اهمیت دارد

با سام خدمت همراهان ماه سرا. در این مقاله با مراقبت از موی آقایان و نکاتی که در این مسیر اهمیت دارد در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

مراقبت از موی آقایان و نکاتی که در این مسیر اهمیت دارد

اهمیت مراقبت

معمولا آقایان بخاطر مسائلی مانند مراقبت های عجیب و غریب ، شستشوی مرتب ، زمان بر بودن حالت دهی به مو ترجیح میدهند موهای ساده ای داشته باشند. اما باید بدانند که موی کوتاه و بلند هر دو به یک میزان نیاز به مراقبت دارند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا این مهم را برای شما بیان کنیم که اگر از موها مراقبت نشود چند صباحی بیشتر مهمان سر شما نخواهند بود.

راهکارهای مراقبت

شستشوی روزانه اشتباه است

معمولا افراد زیادی فکر میکنند شستشوی زیاد موها باعث میشود تا موها سالم تر و زیبا تر دیده شود. اما طبق گفته ی متخصصان شستن زیادباعث از بین رفتن چربی سر میشود و دیگر مو و پوست سر ازبهترین ماده محروم میشود. تعداد دفعات شستن موها باید بین سه تا چهار بار در هفته انجام شود.

از شامپوی خوب استفاده کنید

شامپویی برای مو مثل غذا برای بدن است. همانطور که در انتخاب مواد غذایی که مصرف میکنید باید حساسیت به خرج دهید در انتخاب شامپو هم باید دقت کنید. یکی از دلایل ریزش مو و دیگر عوارض مربوط به مو  شامپوی مصرفی است. برخی شامپو ها صرفا شوینده هستند و نه تنها خاصیتی ندارند بلکه میتوانند همان مواد مغذی خود مو را هم از بین ببرند. پس هنگام خرید شامپو به ترکیبات آن دقت کنید.

آگاهی نسبت به نوع و جنس مو

موی شما میتواند یکی از انواع فر ، مجعد ، نازک ، چرب یا خشک باشد. برای اینکه بتوانید شامپوی مناسب موهایتان را انتخاب کنید باید قبل از آن نوع موی خود را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. حتما با انواع انواع شامپو هایی که در بازار هستند و مخصوص بعضی موها هستند برخورد داشته اید. این موضوع صرفا به بازاریابی مربوط نمیشود و قطعا ترکیبات آنها با یکدیگر فرق دارند. برای مثال شامپوی مخصوص موهای فر باید حاوی نرم کننده باشند و یا موهای نازک شامپویی با خاصیت حجم دهندگی لازم دارند.

استفاده از نرم کننده ضروری است

معمولا آقایان مایلند وقت کمتری را زیر دوش در حمام بمانند. لذا وقت کمتری را برای موهایشان میگذارند. اما یکی از مواردی که به حفظ سلامت مو کمک میکند و مهم است استفاده از نرم کننده است. نرم کننده باعث میشود رطوبت و مواد مغذی از دست رفته حاصل از شستشوی مو دوباره برگردد.استفاده از نرم کننده موی کوتاه و بلند نمیشناسد و برای همه ضروری است. پس هرروز باید از نرم کننده استفاده کرد حتی اگر از شامپو استفاده نمیکنید.

هنگام خشک کردن موها خشونت به خرج ندهید

یکی دیگر از نکته هایی که در مراقبت از مو خیلی مهم است نحوه ی خشک کردن مو است. وقتی شما از حمام بیرون می آیید ریشه موهایتان بخطار خیس بودن سست است. پس برای خشک کردن با حوله به آرامی رطوبت موهارا بگیرید. یکی دیگر از عوارض بد خشک کردن در موهای موج دار وز کردن آنها است. پس برای اینکه هم حالت موهایتان بهم نریزد و هم دچار ریزش نشود دقت کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *