رفع عوامل خشکی گلو و درمان آن با چند شیوه آسان از طب سنتی

رفع عوامل خشکی گلو و درمان آن با چند شیوه آسان از طب سنتی

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با رفع عوامل خشکی گلو و درمان آن با چند شیوه آسان از طب سنتی آشنا کنیم. از همراهی شما تشکر می کنیم.

گلوی خشک:

شما می توانید خشکی گلوی حاد را هم در خانه درمان کنید. اینکه چرا گلو مستعد خشکی می شود. عوامل بسیاری باعث ای مشکل می شود. از جمله مسائل بنیادی و مشکلات دهان و دندان بسیار موثر است در این بیماری. که برخی موارد ممکن است این گلو درد مزمن نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد.

نوشیدن مایعات کافی:

طبق تحقیقات نوشیدن روزانه 8 لیوان آب و دیگر مایعات بدن را هیدراته می کند. و باعث شادابی پوست و موهای شما می شود.

نوشیدن مایعات به اندازه کافی خلط گلو را رقیق و نرم می کند و در نتیجه از ایجاد تحریک و چسبیدن آن به گلو جلوگیری می کند. با هیدراته نگه داشتن بدنتان بزاق دهان هم به اندازه ترشح می شود. و خود دلیل مرطوب ماندن گلویتان می شود.

چای بهترین گزینه برای آن دسته از کسانی که از گلو خشک رنج می‌برند، می تواند باشد. چایی که از برگ‌های واقعی چای درست شده باشد، حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند. از نوشیدن چایی‌ دارای کافئین‌ پرهیز کنید. کافئین خود دلیل کم آبی بدن می باشد. دمنوش های گیاهی هم تسکین دهنده گلوی خشک هستند.

غذاهای نرم و آب دار:

از خوردن غذای خشک دوری کنید. همراه غذای خشک آب گوشت، سوپ، سس، شیره گوشت، کره یا کره حیوانی قبل از خوردن اضافه کنید. این روش ساده راهی موثر برای ایجاد لایه ای از رطوبت در گلو است.

بلعیدن و هضم غذا برای افرادی که از خشکی گلو رنج می برند، بسیار مناسب است . غذاهای آب دار می توانند آب بدن را تامین کنند. دما و گرمای غذا متناسب با گرمای محیط باشد. رفع عوامل خشکی گلو را در ادامه مقاله توضیح می دهیم.

غره غره کردن آب نمک :

برای تهیه محلول آب نمک، یک قاشق غذاخوری نمک را در 250 میلی‌لیتر آب گرم حل کنید. محلول آب نمک را به مدت 30 ثانیه غرغره کنید و بعد از دهان خارج کنید.

آب نمک برای درمان گلو درد درمان دارد. برای درمان گلو خشک با محلول آب نمک اگر علت آلرژی فصلی باشد. این محلول راهکار مناسبی است. آب نمک برای جلوگیری از تورم و ضد عفونی کردن گلو مفید است. هر سه ساعت یا بیشتر این روش را انجام دهید. و همچنین محلول شیرین بیان هم برای خشکی گلوی شما توصیه می شود.

رفع عوامل خشکی گلو و درمان آن با چند شیوه آسان از طب سنتی

آدامس و آب نبات :

جریان بزاق را در دهان و گلو با مصرف آدامس و آب نبات تحریک کنید. با افزایش بزاق دهان گلوی شما نرم می شود.

آدامس‌ها و آب نبات‌هایی را انتخاب کنید که شکر کمتری دارند، مناسب برای خشکی گلو شما است. اگر بزاق بیش از حد در دهان و گلو کم باشد،احتمال خطر پوسیدگی را در شما افرایش می دهد، در نتیجه قرار دادن میزان زیادی شکر در دهانتان با چنین شرایطی ایده خوبی نیست.

یخ قالبی، بستی یخی بدون شکر هم برای افزایش بزاق مناسب هستند. شما می توانید از قرص‌های مکیدنی که حاوی مواد بی‌حس کننده هستند استفاده کنید. قرص های منتول یا اکالیپتوس هستند، که خاصیت تسکین دهنده بیشتری نسبت به دیگر انواع معمولی خود دارند.رفع عوامل خشکی گلو بسیار است.

مصرف عسل:

عسل می‌تواند برای نرم کردن گلو خشک و تحریک شده تاثیرگذار است. عسل با ایجاد پوششی برای گلوی شما آن را از تحریکات محافظت کند. روزانه از ترکیب عسل ،آب گرم و آبلیمو بنوشید. تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. اما هشداری هم برای شما داریم و آن این است که اگر به مدت طولانی از خشکی دهان رنج میبرید، این نوشیدنی توصیه نمی شود.آگاه باشید که عسل برای کودکان زیر یک سال خطرناک است.

بخار دادادن:

هوای خشک یکی از عوامل ایجاد گلوی خشک است. شما باید برای تنفس هوای مرطوب تلاش کنید. بهترین روش برای مرطوب کردن هوا استفاده از دستگاه بخور است. از این دستگاه می توانید در اتاق خواب یا اتاق های دیگر بگذارید. رطوبت گرم به هوا وارد می شود و این رطوبت به نرمی گلوی شما کمک می کند.

در فصل سرما برای حفظ رطوبت دائم محیط می توانید یک ظرف آب را روی بخاری قرار بدهید . به این ترتیب آرام آرام آب گرم می شود و هوای محیط مرطوب می شود.

از دوش آب داغ استقبال کنید و چند دقیقه حمام بمانید و بخار آن را تنفس کنید. گزینه بهتر این است که می‌توانید صورت خود را بالای یک کاسه آب داغ قرار داده و بخار آن را تنفس کنید. این روش ها راهکاری مناسب برای رفع خشکی گلویتان است.

رفع عوامل خشکی گلو و درمان آن با چند شیوه آسان از طب سنتی

محصولات بزاق مصنوعی :

این محصولات بدون نسخه از داروخانه قابل خریداری هستند و در قالب اسپری، قرص مکیدنی و محلول دهان قابل دسترسی هستند.

محصولاتی که حاوی زایلیتول، کربوکسی متیل سلولز یا هیدروکسی اتیل سلولز هستند برای شما مناسب است. رفع عوامل خشکی گلو را آموزش ببینیم تا بیشتر به سلامتی خود و اطرافیانمان کمک کنیم.

 نفس کشیدن با بینی:

اگر از طریق دهان هوا را وارد گلویتان کنید، این هوا گلوی شما را خشک می کند. زیرا فیلتر نشده است. اگر بینی شما دچار گرفتگی شده است هر چه سریعتر از داروی بدون نسخه استفاده کنید.

 

پرهیز از مصرف غذاهایشور و پر ادویه:

این دسته از غذاها احتمال بیشتری دارد که خشکی گلو شما را زیاد کنند. در زمانی که مشکل خشکی گلو دارید از مصرف این غذاها پرهیز کنید.

امکان دارد خیلی از شما ها بدون متوجه شدن میزان زیادی غذای خشک بخورید. ازجمله این غذاها که در هر خانه‌ای استفاده می‌شود، شامل نان تست، بیسکویت،میوه خشک شده، نان خشک شده و موز است.

 

 

رفع عوامل خشکی گلو و درمان آن با چند شیوه آسان از طب سنتی

 

 

تغییر  محصولات مراقبت دهان و دندان :

شما می توانید محصولات مراقبت از دهان و دندان معمولی خود را با نوع مخصوص آنها برای افراد دارای دهان یا گلو خشک تغییر دهید. الکل یا پرکساید موجود در این محصولات می توانند برای خشکی گلو مضر باشند. پس برای سلامتی خودتان هم شده است با دندانپزشک مشورت کنید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *