راز داشتن مو های شاداب و درخشان در فصل سرد زمستان برای بانوان

راز داشتن مو های شاداب و درخشان در فصل سرد زمستان برای بانوان

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با راز داشتن مو های شاداب و درخشان در فصل سرد زمستان برای بانوان آشنا کنیم . از همراهی شما تشکر می کنیم.

موها در زمستان:

فصل سرد زمستان به علت خشکی هوا و سردی زمستان موها رطوبت و شادابی خود را از دست می دهند. وسیله های گرمایشی داخل خانه می توانند موهای شما را خشک می کنند. برای حفظ شادابی موهایتان چند راهکار ساده را بیاموزید.

مراقبت از موها با حمام کردن:

سعی کنید موهای خود را کمتر شستشو دهید. در هفته فقط دو مرتبه از شامپو استفاده کنید. همواره از روغن طبیعی موهایتان مراقبت کنید. برای حفظ سلامتی موهایتان از شامپوهای ملایم استفاده کنید.بعضی از افراد دارای موهای چرب هستند و موهایشان را باید روزانه شستشو دهند. این افراد باید تمرکز خود را روی سر و ریشه ها بگذارند. یادتان باشد شامپو با مواد شیمیایی بالا باعث می شود مو هایتان خشک شوند.شامپوهای حاوی سولفات موهای شما را ضعیف می کند.

استفاده از نرم کننده:

در فصل زمستان برای شستشوی موهایتان از فرمول فشرده تری استفاده کنید. در ابتدای شستشو موهایتان از یک نرم کننده استفاده کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که موهایتان سریع خشک می شود بهتر این است . که به همراه شامپو نرم کننده هم استفاده شود. در پایان شستشو از نرم کننده دوباره استفاده کنید. با این روش رطوبت موهایتان حفظ می شود.

پرهیز از آب گرم: درهوای سرد گرفتن دوش با آب گرم و داغ همانند بهشتی است برایتان. اما بدانید این نوع استحمام برایتان جهنم است. قبل از شستشوی موهایتان دمای آب را پایین بیاورید.هنگامی که آب ولرم شد، دوباره کمی دمای آب را پایین بیاورید، هنگامی که موقع شستشو رسید ،با آب سرد و خنک موهایتان را شستشو دهید.این روش از جداسازی روغن طبیعی موهایتان جلوگیری می کند.

تغذیه موهایتان:

موقع خواب غذای موهای خود را بدهید. ویتامین E را قبل ازخواب روی موهایتان اسپری کنید، از یک شانه دندانه درشت برای شانه کردن استفاده کنید . تا مواد مغذی به تمام موهایتان برسد. با این کار رطوبت موهایتان را حفظ کنید. راز داشتن مو های شاداب را در ادامه مقاله می خوانیم.

راز داشتن مو های شاداب و درخشان در فصل سرد زمستان برای بانوان

برس زدن موها:

از برس زدن محکم موهایتان خودداری کنید. اکثر موها خشک و شکننده هستند، با برس زدن محکم مو کشیده تر می شود. از برس و شانه های دانه درشت استفاده کنید. دو بار در روز موهایتان را شانه کنید، تا از شر هرگونه گره و گرفتگی مو نجات پیدا کنید. زیاد شانه زدن مو مناسب نیست. از برس با جنس پلاستیکی و فلزی بپرهیزید.باعث صدمه زدن به کوتیکول های موهایتان می شود.بهترین گزینه شانه های چوبی است.

شما می‌توانید شانه یا برس خود را با کمی روغن زیتون آغشته کنید. با این روش موهایتان بهتر شانه می شود، و رطوبت موهایتان حفظ می شد.

کوتاه کردن موها:

برای جلوگیری از موخوره مخصوصا در فصل زمستان هر ماه یک سانتی متر از موهایتان کوتاه کنید. اما اگر می خواهید رشد موهایتان بیشتر شود، هر دو ماه یکبار موهایتان را کوتاه کنید. یعنی یک تا دو سانتی متر از موهایتان کوتاه کنید. راز داشتن مو های شاداب پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است.

رژیم غذایی مو:

با نوشیدن روزانه 8 لیوان آب،از رطوبت موهایتان محافظت کنید.از چربی‌های سالم برای رژیم غذایی خود استفاده کنید، تا به ضخیم شدن موهایتان کمک کنید. از این مواد عالی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

گروه چربی‌ها: روغن زیتون، مغزها، دانه ها، آووکادو.

گروه روی: ماهی، بوقلمون، سویا.

گروه ویتامین A: سیب، انبه، موز، هویج.

پرهیز از وسایل حرارتی:

وسایل حرارتی مانند سشوار، بیگودی‌، اتوی مو می توانند، باعث خشک شدن موهایتان شوند و رطوبت مو را از بین میبرند. برای سشوار کردن موها می توانید، با فاصله 30 سانتی متری این روش را انجام دهید. از سرم های دوفاز برای موهایتان استفاده کنید. تا موقع اتو زدن موهایتان آسیب کمتری به موهایتان وارد شود.

اجازه دهید تا مو هایتان در هوای آزاد خشک شود.همچنین میتوانید  با یک حوله به طور ملایم مو هایتان را خشک کنید. خودداری کنید. به موهای خود اجازه دهید در معرض هوا خشک شود و یا آن را به آرامی با حوله ماساژ دهید تا روند خشک شدن آن تسریع گردد. اگر می‌خواهید از سشوار استفاده کنید، آن را حداقل 30 سانتی‌متر از موهای خود دور نگه دارید تا احتمال خشک شدن کوتیکول‌ها کاهش یابد. راز داشتن مو های شاداب را در ادامه مقاله مطرح می کنیم.

بالا بستن موها:

از اینکه در هوای سرد زمستان قرار بگیرید بپرهیزید. زیرا هوای خشک باعث می شود تا رطوبت موهایتان از بین برود. بنابراین در زمستان موهای خود را بالا ببندید. تعدادی از افذاد هم موهای خود را مدل مردانه کوتاه می کنند. با این روش روغن طبیعی و رطوبت موهای شما حفظ می شود.

چند مدل مو برای فصل زمستان:

موهای بلند:  بافت فرانسوی، شینیون فرانسوی پیچ خورده، شینیون پیچ خورده، مدل گوجه‌ای برای رقص باله.

موهای متوسط: مدل گوجه‌ای بافته شده، شینیون ساده ، گره بافته شده، فرق وسط و جمع کردن مو به پشت سر،

موهای فر و یا مجعد: بافتن مو، بافت آفریقایی.

پوشش مو در زمستان:

از روسری برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید. از رطوبت موهای خود در هوای خشک محافظت می کند.

از کلاه بافت استفاده کنید. از کلاه با جنس پنبه به جای پشم یا اکریلیک استفاده کنید، پنبه از الکتریسیته ساکن کمتری  برخوردار است.

از لباس با یقه بلند و ایستاده استفاده نکنید . مثل لباس یقه اسکی. ممکن است باعث گره خوردن موها شود خودداری کنید. زیرا نمی گزارد موها به راحتی شانه شوند.

از نرم کننده پارچه برای لباس استفاده کنید. احتمال ایجاد الکتریسیته ساکن در موهای شما را کاهش می دهد.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *