فایده شگفت انگیز و رویایی حنا برای سلامتی پوست و موهای تمام افراد

فایده شگفت انگیز و رویایی حنا برای سلامتی پوست و موهای تمام افراد

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با فایده شگفت انگیز و رویایی حنا برای سلامتی پوست و موهای تمام افراد آشنا کنیم. صمیمانه از همراهی شما تشکر می کنیم.

حنا موهبت الهی:

عصر رنگ مو: امروزه انواع رنگموها و محصولات شیمیایی زیادی زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. اینکه از این محصولات استفاده نکنیم امری اجتناب ناپذیر است. بارها پیش آمده که این محصولات آسیب هایی را بر روی موهای ما ایجاد کنند. ومدت زمان طولانی طی شده تا دوباره ما موهای شادابی داشته باشیم. همه این ها باعث شد، تا یک بار دیگر تجربه های مادران و مادربزرگ هایمان را مرورکنیم. معجزه موهای شاداب آن ها حنا است. بله حنا گیاه دارویی سبز و قهوه ای رنگی که ما فراموش کرده بودیم. در این مقاله ماه سرا شما را با رازهای شگفت انگیز و رویایی حنا آشنا میکند.حنا موهبت الهی است. هدیه ی طبیعت به شما برای رشد و تقویت موهایتان. اما متاسفانه حنا پشت لاک ها فراموش شد.

برخی از فواید حنا:

  • نرم کنندگی مو و تقویت موهای شما
  • جلوگیری از طاسی و ریزش مو
  • درخشندگی و شادابی مو
  • درمان شوره سر و سلامت پوست سر
  • جوان سازی پوست
  • محکم کردن تارهای نازک موهایتان
  • تعدیل ترشح چربی در پوست سر
  • به خنک شدن پوست سر کمک می کند.
  • فواید حنا برای صورت:

  • سفید شدن و شادابی پوست صورت
  • درمان آکنه و جوش صورت
  • خاصیت ضدالتهابی و التیام زخم
  • درمان آفتاب سوختگی
  • کلاژن سازی و ضد پیری
  • درمان آفتاب سوختگی

با این فوایدی که برایتان مطرح کردیم ، متوجه شدید که حنا فقط برای رنگی کردن موهایتان به کار نمی رود. بلکه برای سلامتی عمومی بدن شما مفید است. فایده شگفت انگیز و رویایی حنا را در ادامه مقاله می خوانیم.

توصیه مهم:

حنا هدیه و معجزه گر طبیعت برای شماست. کوتیکول های مو در سلامت ریشه مو موثر است. مانع خرد شدن تارهای مو می شود. PH پوست سر را متعادل می کند.از ریزش زودرس موهایتان جلوگیری می کن. آسیب های ناشی از سشوارکه همان خشکی پوست است را درمان می کند. جالب تر از همه حنا از سفید شدن زود موها جلوگیری می کند.

یک نرم کننده قوی برای مو:

برای داشتن موهای شفاف وبراق می توانید، از حنا به عنوان نرم کننده بسیار عالی استفاده کنید. برای داشتن چنین موهایی شما می توانید، از ماسک حنا که ترکیبی از ماست و حنا است استفاده کنید. ماست موجود می تواند از خشکی موهایتان جلوگیری کند.

معجزه حنا:

شما می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و این ترکیب را به مدت یک ساعت روی سرتان بگذارید. بعد از این مدت موهایتان را  با یک شامپو ملایم شستشو دهید. فایده شگفت انگیز و رویایی حنا برای موهایتان بسیار است.

برای داشتن موهای تیره با حنا شما می توانید خمیر حنا را در ظرف آهنی تهیه کنید. و به مدت یک شبانه روز منتظر بمانید. اما اگر می خواهید به موهای قرمز رنگ برسید، از ظروف آهنی به هیچ وجه استفاده نکنید.

اگر ازترکیب حنا، آبلیمو، ماست و شنبلیله برای موهایتان استفاده کنید. دیگر نگران شوره سر نخواهید بود.
طرز تهیه این ترکیب: یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس می کنید و یک شب منتظر بمانید. ماده ی خمیری بدست آمده را با حنا مخلوط نمایید. با اضافه نمودن چند قطره روغن کرچک و روغن نعنا خواص آن را افزایش دهید. این ترکیب موی شما را محکم و سالم می کند و درخشندگی فوق العاده ای به موهایتان می بخشد.

فایده شگفت انگیز و رویایی حنا برای سلامتی پوست و موهای تمام افراد

درمان ریزش مو:

شما می توانید مخلوطی از روغن خردل وحنا داشته باشید، تا از ریزش موهایتان جلوگیری کنید.

مقدار ۲۵۰ میلی‌لیتر روغن خردل را بجوشانید.

تعدادی برگ حنا را به آن اضافه کرده و بگذارید باز هم بجوشد.

از روغن بدست آمده به صورت 2-3 بار در هفته روغن برای ماساژ دادن مو و پوست سرتان، استفاده کنید.

اثرضدطاسی:

جالب بدانید که حنا اثری ضد باکتری به ویژه در باکتریهای گرم دارد و در قارچ های مولد کچلی و طاسی تریکوفایتون، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس اثری ضد قارچی دارد.فایده شگفت انگیز و رویایی حنا را در ادامه مقاله می خوانیم.

بهترین زمان برای حنا:

شما می توانید از حنا دوبار در ماه برای موهایتان استفاده کنید. اگر از ترکیب حنا با مواد آموزش داده در بخش بالا استفاده کنید ، تاثیر بیشتری خواهید دید.

 بازسازی موهای آسیب دیده :

حنا می تواند تراز اسیدی و قلیایی پوست سرتان را تنظیم کند. و از خارش ، عفونت و شوره جلوگیری و مبارزه می کند.

تقویت ناخن ها:

فضای زیر ناخن‌ها و کوتیکول محل مناسبی برای تجمع میکروب ها است. شما می توانید از حنا برای ناخن هایتان استفاده کنید. با این روش از عفونت ها و زخم های اطراف ناخن در امان باشید. و حتی  ازناخن هایتان با این روش محافظت بیشتری کنید. ازدمنوش حاوی برگ حنا برای جلوگیری از التهاب و شکستگی ناخن هایتان جلوگیری کنید.

درمان بوی بد پا:

خیلی از افراد از حنا در قسمت کف پا استفاده می کنند. این روشباعث می شود کف پا نرم و لطیف شود. باکتری های موجود در کف پا که منجر به بوی بد پا می شود، کاملا از بین می روند.

احتیاط در استفاده از حنا:

مواظب تحریکات پوستی پودر حنا باشید.

جالب بدانید درون حنا مخصوصا حنا سیاه مواد سمی و مخدر وجود دارد. این مواد سمی در برگ گیاه است. پس از حنا به مدت طولانی روی موهایتان استفاده نکنید.

مواظب باشید حنا تماس با چشمتان نداشته باشد. زیرا به چشمها آسیب می زند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *