نکات بهداشتی درباره لباس زیر بانوان و عوارض پوشیدن لباس زیر کثیف

نکات بهداشتی درباره لباس زیر بانوان و عوارض پوشیدن لباس زیر کثیف

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با نکات بهداشتی درباره لباس زیر بانوان و عوارض پوشیدن لباس زیر کثیف

آشنا کنیم.

دقت در خرید لباس زیر:

تعداد زیادی از بانوان برای انتخاب و خرید لباس زیر بسیار حساس هستند. نکته مهم برای این کالا جنس آن و بعد رنگ و مدل آن حائز اهمیت است. درهنگام خرید این کالا نکات بهداشتی را باید در نظر بگیرید. لباس زیر زنان تنوع بسیار بالایی دارد پس برایتان در انتخاب مدل مشکلی وجود ندارد. ازکالاهای پر مصرف در بین بانوان همین لباس زیر ها هستند. به خاطر مهم بودن بهداشت بانوان شما آن ها را زود به زود نو کنید، و زیاد داشته باشید. خیلی از بانوان به خاطر اینکه لباس زیرشان در معرض دید نباشد به بدترین شکل آن را نگهداری می کنند.

هنگام خرید لباس زیر به سایز و اندازه ای که مناسب شماست دقت کنید. برخی از انواع لباس های زیر فانتزی ظاهری زیبا دارند.  اما الیافی که در تورهای آن به کا رفته، حساسیت زا هستند و به تدریج عوارضی را ایجاد می کند. الیاف مصنوعی نایلونی هم مانع تنفس پوست و رطوبت را حبس می کند. شاید سالها شما درگیر این عوارض باشید. پس در خرید این کالا دقت کنید.نکات بهداشتی درباره این کالا را بیاموزید.

انتخاب جنس لباس زیر:

توصیه همیشگی برای بانوان این است که : از تمام الیاف مختلف در تهیه لباس زیر نخ بهترین گزینه انتخابی است. لباس های نخی قسمتی از رطوبت را از خود عبور می دهند، در نتیجه فضای مناسبی برای واژن فراهم می کنند. دهانه واژن بسیار حساس است.

الیاف از جنس نخ جای تنفس برای واژن ایجاد می کند، و با جذب رطوبت از عفونت های قارچی جلوگیری می کند.

انتخاب لباس زیرهای تنگ هم از اشتباهاتی استکه این عوارض را تشدید می کنند.

نکته مهم در بهداشت لباس زیر خانم ها:

از لحاظ بهداشتی رسیدگی به لباس زیر بسیار مهم است.خانم ها باید توجه زیادی به جنس شورت و بهداشت آن داشته باشند. پزشکان به این نتیجه رسیده اند، که عفونت های زنان ناشی از انتخاب نامناسب لباس زیر و عدم رعایت بهداشت زنان است. عوارض ناشی از عفونت های زنان ادامه پیدا کند، حتی تا مرحله ناباروری هم پیش می رود. این عفونت ها می تواند از لباس زیر به بدن انتقال یابد.

در فصل گرما سعی کنیداز پوشیدن شلوارهای تنگ جدا بپرهیزید.متخصصان هشدار داده اند، زیرا عاملی برای ابتلا به عفونت های زنان و سخت شدن روند درمان این عفونت های قارچی می شود. ما ماه سرایی ها از شما مادران عزیز انتظار داریم که درباره بهداشت زنان برای دختران آموزگار خوبی باشید. بهداشت دستگاه تناسلی را به دخترانتان آموزش دهید. نکات بهداشتی درباره این کالا بسیار است.

نکات بهداشتی درباره لباس زیر بانوان و عوارض پوشیدن لباس زیر کثیف

نپوشیدن لباس زیر تنگ:

پوشیدن لباس زیرهای تنگ موجب خارش و سوزش ناحیه تناسلی می شود، در زنان یائسه این مشکل بیشتر است.دیواره های زنان یائسه بسیار نازک است . اصطکاک پوست با لباس زیر این خارش و سوزش را تشدید می کند.

آیا پوشیدن لباس زیر در طی روزمناسب است؟

در مطالب قبل اشاره کردیم واژن نیاز به تنفس دارد، خیلی ها بر این عقیده هستند، که نپوشیدن لباس زیر برای این کار بهتر است. اما جالب است بدانید ، نپوشیدن لباس زیر باعث می شود رطوبت طبیعی واژن که باید توسط لباس زیرجذب شود، جذب شلواریا دامن می شود. اصطکاک ناحیه تناسلی باعث سوزش و خارش این ناحیه می شود. در نتیجه نپوشیدن لباس زیر در طول روز باعث بروز مشکلات زیادی می شود. نکات بهداشتی درباره لباس زیر بانوان امری بسیار مهم است.

انتخاب لباس زیر برای ورزش:

برای انتخاب لباس زیر برای تمرینات ورزشی باید سایز اندام شما باشد. یعنی نه زیاد گشاد و نه زیادی تنگ باشد. جنس آنها باید جاذب رطوبت باشد، تا بتواند رطوبت ناشی از عرق کردن حین ورزش را جذب کند. با انتخاب مناسب شما می توانید از عفونت های قارچی جلو گیری کنید. بعضی از شورت ها هم هستند که مخصوص تمرینات ورزشی هستندوجاذب رطوبت به خاطر پارچه مخصوصی که دارند.لباس زیر مناسب بررای تمرینات ورزشی باید اندازه بوده و زیادی گشاد یا تنگ نباشد و ترجیحا جاذب رطوبت بوده تا به دلیل عرق کردن در هنگام ورزش بتواند رطوبت را جذب کرده و مانع عفونت های قارچی شود.

مشکلات ناشی از دیر عوض کردن لباس زیر:

گام اول در رعایت بهداشت ، پوشیدن لباس زیر تمیز است. مادران عزیز این روش را به فرزندان خود بیاموزید. روزانه عوض کردن لباس زیر مثل سایر بهداشت شخصی بسیار مهم است. خیلی از افراد هستند که طی چند روز یا حتی یک هفته زمان می برد تا لباس زیرشان را عوض کنند.پوشیدن لباس زیر تمیز به صورت روزانه ، یکی از اولین قانون های رعایت بهداشت است که باید آن را به کودکان هم یاد بدهیم.

پوشیدن لباس زیر کثیف یا استفاده شده حاوی باکتری و قارچ است. یا شاید ممکن است اثراتی ازمدفوع روی آن باشد.بوی نامطبوع ناشی از محیط دستشویی طی چند روز روی لباس زیر باقی می ماند. اگر این روش ادامه پیدا کند، مشام شخص به این بو عادت می کند، و دیگر اهمیتی به بهداشت فردی خود نمی دهد.

زدن جوش های قرمز رنگ از عوارض دیر عوض کردن لباس زیر هستند. لباس زیر عرق ، آلودگی و باکتری ها را در خود محبوس می کند. این آلودگی ناشی از عرق یا چربی به پوست می چسبد.و در زمان طولانی موجب انتشار بوی بد،جوش های قرمز، آکنه و بسته شدن منافذ پوست می شود. احتمال افزایش عفونت ها درمسیر دیر عوض کردن لباس زیر افزایش می یابد.

 پوشیدن لباس زیر موقع خواب:

بانوانی که مشکلات واژینال ندارند و سالم هستند، شب هنگام می توانند بدون لباس زیر یا به همراه لباس زیر بخوابند.
اما در مقابل بانوانی هستند که بارها دچار عفونت های قارچی می شوند. بهتر است شبها بدون لباس زیر بخوابند، تا ناحیه تناسلی شان تنفس کند و رطوبت آن خشک شود. حتی می توانید از شلوارهای نخی آزاد استفاده کنند. فقط این شلوارها را باید مرتب شستشو دهید. تا مانع ازتجمع باکتری ها و عفونت های قارچی شوید. نکات بهداشتی درباره بهداشت فردی را رعایت کنیم.

 روش شستن لباس زیر:

تمام لباس زیرهای خود راباید با ملایمت بیشتری شست و شو دهید. به این دلیل که اینگونه لباسها بخش حساس بدن را می پوشانند. شما از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.زیرا هر گونه ماده شیمیایی موجب خارش و واکنش های آلرژیک می شود. و همه ی این ها به خاطر حساس بودن پوست این ناحیه است.

چند توصیه مهم برای شستشوی لباس زیر:

لباس های زیرتان را بعد از شستشو در افتاب پهن کنید، و یا در روزهای غیر آفتابی با اتوی درجه کم آنها را خشک کنید.
اگر شما عفونت های واژینال دارید، لباس زیر آلوده تان را در لباس شویی همراه لباسهای دیگر نریزید.
لباس های زیرخود را همیشه جدا از لباس های دیگر بشویید.
برای ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی خودنصف پیمانه وایتکس را  داخل ماشین بریزید. بگذارید به مدت 20 دقیقه با آب داغ لباسشویی خالی شسته شود. این روش نگرانی شما را بابت ماندن عفونت در ماشین لباسشویی بر طرف می کند.

توصیه ماه سرا برای شما:

جالب است بدانیدحتی لباس زیر تمییز شما هم حاوی 10000باکتری زنده است. روی هر لباس زیری حدود یک دهم گرم مدفوع تقریبا باقی می ماند.پس هر شش ماه یک باربرای خرید لباس زیر تمییز اقدام کنید. هرچند توصیه بیشتر مدت سه ماه است.سایت ماه سرا با ارائه لباس زیر های متنوع در خدمت شما عزیزان است.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *