دلایل بروز رگ های خونی شکسته و دو راه برای درمان آن
دلایل بروز رگ های خونی شکسته و دو راه برای درمان آن

دلایل بروز رگ های خونی شکسته و دو راه برای درمان آن

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب به دلایل بروز رگ های خونی شکسته و دو راه برای درمان آن پرداخته ایم لطفا با ما همراه باشید

دلایل بروز رگ های خونی شکسته و دو راه برای درمان آن

در این مطلب به دلایل بروز رگ های خونی شکسته و دو راه برای درمان آن می پردازیم.زمانی که رگ های خونی شکسته شده که روی صورت وجود دارند،به علت منبسط شدن و یا پاره شدن یا به مفهومی دیگر شکسته می شوند. این موضوع سبب می شود که آنهارا از زیر پوست رویت کنیم.به عبارتی دیگر به این رگ های خونی قرمز رگ های شکسته شده ویا رگ های عنکبوتی گویند.معمولا این رگ های عنکبوتی بر روی صورت یا پاها دیده می شوند. البته این رگ ها در جاهای مختلف بدن ممکن است ظاهر شوند.تنها نشانه ای که از این رگ های خونی به وجود می آید ظاهر آنها است.

ما در این مقاله به علت ها و چند راه برای درمان آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

به چه علتی رگ های عنکبوتی نمایان می شوند؟  

مشاهده این رگ ها در بعضی از افراد بیشتر از سایر افراد است.این رگ های خونی عنکبوتی در هر شخصی متفاوت بوده. و ممکن است در هر سنی خود را نشان دهد.

چند علت برای رگ های خونی عنکبوتی بر روی پوست:

ژنتیک: یکی از این علل ژنتیک است. و در واقع افرادی که  اعضای خانواده شان رگ های خونی عنکبوتی دارند بیشتر از سایرین در معرض این رگ ها هستند.

قرار گرفتن در معرض آفتاب پرتوهای خورشیدی این قابلیت را دارند که  این رگ هارا بزرگ تر کرده و آنهارا به پوست نزدیکتر کند.

تغییرات آب و هوایی: یکی از عواملی که ممکن است باعث تغییر روند گردش خون شود. و با این کار باعث بروز رگ های خونی روی پوست شود تغییرات آب و هوایی است.این رگ های خونی امکان دارد با منفجر شدن و یا شکسته شدن به ایجاد رگ های عنکبوتی کمک کنند.

تغییرات فشار: تغییراتی که با فشارهای شدید و ناگهانی ایجاد می شود که عوامل مسبب آن ممکن است یک عطسه و یا یک استفراق بسیار شدید باشد باعث ایجاد این رگ ها می باشد.

بارداری:  تغییرات هورمونی که در دوران بارداری به وجود می آید امکان دارد رگ های خونی عنکبوتی را ایجاد کند.به طور معمول این رگ های عنکبوتی که در ارتباط با هورمون های بارداری است، بعد از زایمان ناپدید می شوند.

محرک‌های محیطی: از مواردی که ممکن است به پوست آسیب برساند و باعث نمایان شدن رگ های خونی شود این است که در معرض مواد شیمیایی خاص و یا آلاینده های محیطی قرار بگیرد.

روزاسه (Rosacea) : در واقع این یک بیماری شایع است که باعث می شود پوست انسان به علت ورید های بزرگ قرمز شود.افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند اکثرا این عروق عنکبوتی را تجربه می کنند.

مصرف الکل: در واقع الکل باعث می شود رگ های خونی انسان  به طور موقت رقیق شود.پس مصرف مشروبات الکلی احتمال دارد رگ های خونی قرمزی که روی پوست وجود دارد را ظاهر کند.

آسیب: کبودی هایی که به وسیله آسیب های سر به وجود می آیند امکان دارد باعث شکسته شدن رگ ‌های خونی شوند. در این حالت، رگ‌ های خونی اکثرا به عنوان کبودی التیام می ‌یابند.

دو راه برای درمان مویرگ های شکسته شده صورت

یک پزشک به طور معمول می تواند با یک معاینه بصری رگ های خونی عنکبوتی صورت را تشخیص دهد.گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد ولی همه ی گزینه ها برای تمام افراد مناسب نیست.

رتینوئیدها:

رتینوئید ها امکان دارد قرمزی رگ هارا کاهش دهد و سلامت پوست را افزایش دهد.البته ممکن است باعث خشکی پوست شود و خارش و قرمزی را نیز سبب شود. کرم های رتینوئیدی برای تعداد زیادی از بیماری های پوستی تجویز می شوند و پزشک ها امکان دارد این رتینوئیدها را برای برخی از افراد مبتلا به ورید عنکبوتی معرفی کنند.

اسکلروتراپی:

در واقع اسکلروتراپی شامل تزریق یک محلول خاص مستقیما درون رگ است. مواد تزریقی به این موضوع کمک می کنند که عروق خونی را که باعث می شود خون زیر پوست قابل مشاهده باشد، ناپدید شود. امکان دارد که عده ای از افراد با استفاده از این راه مجبور به تحمل درد و ناراحتی شوند.ولی این عوارض جانبی باید ظرف چند روز برطرف شوند.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *