طریقه ترکیب انواع رنگ ابرو برای سلیقه ها و رنگ های متفاوت
طریقه ترکیب انواع رنگ ابرو برای سلیقه ها و رنگ های متفاوت

طریقه ترکیب انواع رنگ ابرو برای سلیقه ها و رنگ های متفاوت

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره طریقه ترکیب انواع رنگ ابرو برای سلیقه ها و رنگ های متفاوت نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

رنگ مو و ابرو:

بسیاری از بانوان بعد از رنگ کردن موهایشان به فکر ست کردن ابروها یشان می‌افتند. برخی دیگر از خانم‌ها هم هستند که برای زیباتر شدن رنگ صورتشان ترجیح می‌دهند رنگ ابروهای خود را مقداری روشن تر کنند. بعضی دیگر که موهای بلوند دارند برای تیره ترشدن رنگ ابروهای خود را تیره می‌کنند.در این مقاله تمام روش های روشن و تیره کردن ابرو با رنگ را معرفی می کنیم با ما همراه باشید.

رنگ ابرو چیست؟

رنگ ابرو همانطور که از نامش معلوم است. رنگی است که مناسب و مختص ابروها است. بسیاری از افراد هستند که به این موضوع توجهی ندارند و، از باقی مانده رنگ مو برای ابروهایشان  استفاده می‌کنند تا به خیال خودشان زرنگی کرده باشند و نمیداند که چه آسیبی به ابروهایشان می زنند!

تفاوت رنگ ابرو و رنگ مو:

باید این مسئله را در نظر داشته باشید،که رنگ مو و رنگ ابرو با هم تفاوت دارند و هر کدام کاربردخودش را دارد. زیرا چشم و ابرو دارای حساسیت بالایی هستند و نباید از رنگ مو که یک ماده شیمیایی فوق العاده قوی‌ است را برای رنگ کردن ابرو به کار برد افراد نابلد ممکن است به چشمتان آسیب برسانند.

 بهترین انتخاب رنگ ابرو:

درهنگام خرید رنگ ابرو،رنگ ابروی متناسب با ابروی خود را انتخاب کنید، دقت زیادی در انتخاب بهترین رنگ متناسب با چهره خود داشته باشید،این کار کمک زیادی به زیبایی شما می کند، زیرا رنگ متناسب چهره و ابرو یک مسئله بسیار مهم و نشانه سلیقه زیاد فرد است.

اشتباهات در رنگ کردن ابرو:

اشتباهی که بیشتر بانوان در هنگام رنگ کردن ابرو انجام می دهند،این است که رنگ ابرو را یا تیره تر ویا روشن تر از رنگ موی خود انتخاب می کنند.پس بهتر است برای انتخاب رنگ ابرو دو درجه با رنگ مو اختلاف داشته باشد،یعنی ابرو ها بایدرنگ ابروها را دو درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ مو انتخاب کرد.

هماهنگی رنگ مو و ابرو:

رنگ ابرو هر چه تیره تر باشد، ابروها پهن تر به نظر می رسد و در صورت زیباترجلوه می‌کنند.

رنگ ابروها هر چه روشن تر باشد، ابروها نازک ترو طبیعی تر به نظر می‌رسد

رنگ متناسب با ابرو:

اگر رنگ ابروها متناسب با رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ مویتان انتخاب شود، جذابیت چهره چندین برابر می شود.

قبل از خرید رنگ ابرو ، ریمل ابرو یا سایه ابرو با رنگ‌های متنوع را روی ابروهایتان تست کنید تا بهترین رنگ ابرو را انتخاب کنید.

 رنگ ابرو متناسب با رنگ مو:

برای هماهنگی رنگ ابرو و رنگ مو به رنگ موهب خود دقت فراوانی داشته باشید.زیرا نکته بسیار مهم و حرفه ای است.

 رنگ موی تیره:

رنگ ابروی مناسب این  رنگ مو، رنگ‌های پایه با سایه‌های خاکستری و قهوه‌ای می‌باشد چون با همه پوست ها متناسب است و جلوه خاصی به صورت می بخشد و با همه  رنگ پوست‌ها تناسب دارد.

رنگ موی روشن:

رنگ ابروی مناسب این رنگ مو رنگ های روشن است تا با رنگ مو هماهنگی بیشتری داشته باشد..

ولی نکته مهم که در هنگام انتخاب رنگ ابرو باید به آن دقت  زیادی داشت این است که رنگ ابرو و رنگ مو فقط دو درجه باهم تفاوت داشته باشند

انواع رنگ ابروهای متناسب با رنگ مو:

موهای بلوند دارای دو دسته است:

افرادی که موهایشان طبیعی بلوند است.

افرادی که با استفاده از رنگ موهایشن را بلوند کرده اند.

رنگ ابرو و موی بلوند:

به افرادای که موهایشان به طور طبیعی بلوند است، توصیه می شود که رنگ ابروی خود را دو درجه تیره تر از رنگ موی خود انتخاب کنند تا صورتشان جلوه خاصی پیدا کند و از حالت بی روحی در بیاید.

رنگ بلوند شیمیایی:

افرادی که با استفاده از رنگ های شیمیایی موهای خود را بلوند کرده اند، باید رنگ ابروهایشان هم روشن باشد واگر رنگ ابروهایشان تیره تراست برای همرنگ شدن با رنگ موهایشان باید از کمی دکلره استفاده کنند و توجه داشته باشید باز هم رنگ ابروی روشن یک درجه تیره تر از رنگ مو ها باشد.

رنگ ابرو متناسب با رنگ موی قهوه ای تیره:

بانوانی که رنگ مویشان قهوه‌ای یا مشکی است (طبیعی یارنگ شده) انتخاب گسترده‌ای برای رنگ ابرو دارند. ولی رنگ های روشن‌ قهوه‌ای که از رنگ مو یک یا دو درجه روشن تر باشد جلوه زیباتری به صورت می دهد.

نکته مهم:

رنگ موها و ابروها اگر از ابتدا روشن بوده و با استفاده از رنگ آنها را تیره‌ کرده‌اید، باید رنگ ابروها از موها تیره تر باشد.

رنگ مو اگر از ابتدا تیره بوده و با استفاده از رنگ شیمیایی یک یا دو درجه موهای تیره یا روشن‌تر شده است، حتما باید رنگ ابرو یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ مو باشد

رنگ ابرو متناسب با موی مشکی:

افرادی که  به طور طبیعی چشم و ابرو با موی مشکی دارند و دارای پوست روشن هستند، دارای رنگ مو و ابروی خارق العاده ای هستند و این ترکیب طبیعی نیازی به هیچ رعایت قاعده ای در رنگ ندارند. چون ترکیب رنگ مو و ابرو  و رنگ پوستشان عالی است.

رنگ ابرو متناسب با موهای قرمز:

افرادی که دارای رنگ موی قرمز هستند نیاز به توجه و دقت بیشتری دارند.چون انتخاب رنگ ابرو می تواند،رنگ چهره را سرد و بی روح نشان دهد.برای رفع این مشکل بهتر است از یک ریمل ابرو به رنگ طلایی روی ابروهایتان استفاده کنید تا چهره شما را جذابتر نشان دهد.رنگ طلایی در ترکیب رنگ ابرو شما را جذابتر نشان می دهد.و اگر ریمل ابرو طلایی در دسترس نبود می توانید با مداد قهوه ای چند تار از موای ابرویتان را کمی رنگ قهوه ای بزنید .بانوانی که موهای قرمز دارند مانند بانوانی که رنگ ابرو و موهایشان مشکی است شانس بیشتری در انتخاب رنگ دارند و به صورت خدادای جذابیت خاصی دارند.

آموزش گام به گام رنگ کردن ابرو:

در رنگ زدن ابرو اکسیدان حرف اول را می زند.ابتدا انواع اکسیدان به شما معرفی می شود.

اکسیدان 1 یا6%

اکسیدان 2 یا 9%

اکسیدان3 یا 12%

بسته به نوع اکسیدان ها  و رنگ  دلخواهتان می توانید رنگ ابروهایتان را روشن  یا تیره کنید.

اگر ابروهای نازک و رنگ نشده  و می خواهید تا3درجه روشن تر شود، باید از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ % برای ترکیب با رنگ استفاده شود ولی اگر موها ضخیم و پرپشت است باید اکسیدان با درصد بالاتری انتخاب کنید.

ابرای رنگ کردن ابروها تا 1درجه روشن از اکسیدان شماره 1 یا ۶ % استفاده کنید.

لوازم رنگ کردن ابرو:

برس رنگ

اکسیدان مخصوص  رنگ ابرو

پنبه جهت پاک کردن رنگ

ظرف شیشه ای یا پلاستیک جهت رنگ درست کردن

کرم یا مرطوب کننده جهت چرب کردن اطراف ابرو

مراحل رنگ کردن ابرو:

ابتدا مقداری از رنگ ابرو را بسته به ضخامت و پرپشتی ابرو در ظرف مخصوص رنگ ریخته و کم کم اکسیدان را به آن اضافه می کنیم تا به غلظتی که می خواهیم برسد بعد دور ابروها را با مرطوب کننده چرب می کنیم و با استفاده از برس کوچکی که مخصوص ابرو هاست رنگ را روی ابروها میزنیم بهتر است این کار را یک آرایشگر مجرب و ماهر انجام دهد و شما با خیال راحت چشمانتان را ببندید تا کمتر چشم هایتان آسیب ببیند.طریقه ترکیب انواع رنگ در آرایش صورت بسیار مهم است.

 آموزش گام به گام روشن کردن ابروی تیره:

تبدیل رنگ ابرو به تیره بسیار راحت تر و بی دردسر تر از روشن کردن است چون در این مرحله استفاده از دکلره حذف می شود.و مرحله رنگ  پذیری سریع تر انجام می شود و توصیه می شود رنگ تیره بیشتر از 3 دقیقه روی ابرو ها باقی نماند چون رنگ ابرو را غیر طبیعی نشان می دهد.

اصلاح ابرو قبل از رنگ زدن :

قبل از رنگ زدن ابرو موهای اضافی ابرو را گرفته و آن را اصلاح کنید و مرتب کنید،سپس ابروها را با یک شوینده ملایم بشویید تا اثرات ریمل ابرو یا مداد ابرو روی موهای ابرو نباشد ،سپس با استفاده از یک مرطوب کننده دور تا دور ابروها را چرب کنید.این کار باعث می شود تا اطرف ابروها آسیب کمتری ببیند و رنگ به نقاط دیگر نفوذ نکند.

مدت زمان رنگ روی ابرو:

بعد از آماده کردن رنگ ابرو طبق دستور نوشته شده در کاتالوگ این مواد را به تارهای ابروی خود بزنید و بعد از 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا رنگ روی ابروهای شما اثر کند البته تاثیر رنگ بر روی هر ابرویی متفاوت است امکان دارد این زمان تا نیم ساعت هم طول بکشد.و بستگی به نوع جنس و ضخامت ابروها دارد.

رفع زردی رنگ:

اگر رنگ ابرو زرد شد از واریاسیون بنفش+ اکسیدان استفاده کنید .واریاسیون بنفش زردی رنگ را محو می کند.

روشن کردن رنگ ابرو بدون دکلره:

چون دکلره حاوی مواد شیمیایی است و استفاده مکرر از دکلره، برای سلامت مو و ابرو خطرناک است.آیا برای روشن کردن رنگ ابرو ماده ای دیگری هم وجود دارد که رنگ ابرو را روشن کند و مضر هم نباشد؟

جواب سوال شما را رنگ 3 صفر می دهد با استفاده از این رنگ می توانید بدون استفاده از دکلره رنگ ابروی خود را تا میزان دلخواه روشن کنید.

رنگ 3 صفر:

برای روشن کردن رنگ ابرو رنگ 3 صفر را با اکسیدان 9% ترکیب کرده و روی ابروها  بزنید با این روش رنگ ابرو های شما روشن تر می شود و حتی به رنگ پایه هم می رسد.و بعد می توانید رنگ دلخواه خود را به ابرو ها بزنید.و برای افرادی که می خواهند رنگ ابروهایشان تا دو رجه روشن شود پیشنهاد نمی شود.و اگر تمایل داشتید رنگ ابرو هایتان کمی روشن شود از اکسیدان 6% استفاده نمایید.

توصیه های مهم در هنگام خرید رنگ ابرو:

درهنگام خرید رنگ ابرو دقت کافی داشته باشید که در ترکیبات رنگ ابرو مواد افزودنی به کار نرفته باشد زیرا این مواد به ریشه مو آسیب جدی میزند.

در هنگام گذاشتن رنگ ابرو دقت کنید که مدت زمان طولانی رنگ ابرو روی  ابروها نماند چون این کار باعث التهاب و قرمزی ابرو و به مرو باعث ریزش ابرو ها می شود.

رنگ ابروی مکمل:

رنگ انتخابی برای ابرو با ید با رنگ موهای سر هماهنگ و مکمل باشد. اکسیدانی که برای رنگ ابرو استفاده می کنید،باید از اکسیدان رنگ مویتان چند درجه ضعیف تر باشد.درست است که رنگ ابرو به صورت شما جلوه خاصی می بخشد ولی سعی کنید رنگ ابرو با رنگ مو هماهنگی و هارمونی خاصی داشته باشد.آشنایی با طریقه ترکیب انواع رنگ بسیار ضروری و مهم است.

بهترین اکسیدان برای رنگ ابرو کدام است؟

رنگ ابروهم باید با اکسیدان  شود اما درجه اکسیدان بسیار مهم است.و از اکسیدان بیشتر از 9%هرگز استفاده نکنید.

اکسیدان 3 و6% برای رنگ های تیره و اکسیدان 9% برای موهای متوسط و بلوند توصیه می شود.

شماره های رنگ ابرو:

رنگ های 8 تا 12 جزء گروه رنگ های روشن محسوب می شوند.طریقه ترکیب انواع رنگ برای همه بانوان بسیار مهم است.

چگونگی ترکیب رنگ ابرو؟

رنگ ابرو همیشه با 2 برابر اکسیدان مخلوط می شود یعنی هر اندازه که رنگ داخل ظرف ریختید باید دو برابر آن اکسیدان اضافه کنید

مدت زمان باقی ماندن رنگ ابرو روی ابروها:

برای رنگ کردن ابرو نمی توان مدت زمان دقیقی پیشنهاد کرد چون رنگ پذیری ابرو مانند مو نیست پس حتما هر دو دقیقه یکبار ابروها را چک کنید و ببینید که ابروها رنگ گرفته یا خیر و هر زمان رنگ ابرو به رنگ دلخواهتن رسید ابرو ها رو بشویید.

مضرات رنگ ابرو:

درست متوجه شدید رنگ ابرو هم مضراتی دارید ولی نگران نشوید این رنگ مو برای بانوان باردار در زمان بارداری توصیه نمی شود و توصیه می شود بانوان از ریمل و مداد ابرو استفاده کنند.

سخن پایانی:

در انتهای این مقاله جدول ترکیب رنگ ها را معرفی می کنیم تا در انتخاب رنگ  و طریقه ترکیب انواع رنگ بیشتر به شما کمک کند.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *