تفاوت دپیلاسیون و اپیلاسیون و فواید و مضرات آن برای سلامت پوست
تفاوت دپیلاسیون و اپیلاسیون و فواید و مضرات آن برای سلامت پوست

تفاوت دپیلاسیون و اپیلاسیون و فواید و مضرات آن برای سلامت پوست

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره  تفاوت دپیلاسیون و اپیلاسیون و فواید و مضرات آن برای سلامت پوست نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

روش های حذف مو:

برای حذف موهای زائد ترفند های مختلفی وجود دارد و هر شخص بنا به پیشنهاد و تجربه شخصی خود از روش های متفاوتی استفاده می کند.و دو روش که در بین بیشتر افراد جامعه استفاده می شود اپیلاسیون و دپیلاسیون است. در این مقاله تفاوت دپیلاسیون و اپیلاسیون و فوایدآن معرفی می شود با ما همراه باشید.

تفاوت دپیلاسیون و اپیلاسیون:

روش های حذف مو های زائد با استفاده ازلیزر، وکس و مومک اپیلاسیون گفته می شود و نوعی آسیب رساندن به پوست محسوب می شود.

حذف موهای زائد با استفاده از موبر و شیو را دپیلاسیون می گویند.و آسیب کمتری به پوست نسبت به اپیلاسیون دارد.

نتیجه دپیلاسیون بهتر است یا اپیلاسیون؟

در حذف مو به شیوه اپیلاسیون موها از ریشه جدا می شود ولی در دپیلاسیون موها از سطح پوست حذف می شوند و به همین دلیل موها در روش اپیلاسیون دیرتر رشد می کنند.

عوارض اپیلاسیون:

 اپیلاسیون عوارضی مانند شل شدن پوست، التهاب و قرمزی، ایجاد موی زیر پوستی، آکنه و حساسیت های پوستی و در بلند مدت باعث افتادگی پوست می شود.

عوارض اپیلاسیون در نواحی حساس:

اپیلاسیون در نواحی حساس، مشکلات زیادی ایجاد میکند. رطوبت موجود در نواحی حساس مانند ناحیه تناسلی، زیربغل یا اطراف سینه ها، احتمال ایجاد فولیکولیت در این ناحیه رابیشتر از بقیه نواحی می کند.و در صورت درست انجام نشدن اپیلاسیون موجب پارگی مویرگ های زیر پوستی و التهاب موقتی شود.

عوارض دپیلاسیون:

 تنها عارضه ای که دپیلاسیون دارد، ایجاد حساسیت پوستی است و برای رفع این مشکل می توان مقداری از محصول را روی دست تست کرد و در صورت ایجاد قرمزی و خارش مصرف نشود.استفاده از انواع موبرها باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

روش های مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون:

پماد بتا متازون:

 موهای نواحی حساس بدن کمی ضخیم‌تر و  محکم‌تر نسبت به موهای قسمت‌های دیگر بدن است، و امکان ایجاد التهاب‌ بعد از اپیلاسیون وجود دارد و برای جلوگیری از این التهاب‌ها، مصرف پمادهایی بتامتازون پیشنهاد می‌شود.  این پماد،  حاوی داروی کورتون است و مصرف آن فقط برای 1یا 2 مرتبه مشکلی ایجاد نمی کند. ولی استفاده به دفعات زیاد باعث تحریک بیشتر پوست و افزایش ناگهانی جوش می شود.

پودر بچه:

زمانی که میخواهید بدن را اپیلاسیون کنید،بدن را با محلول آنتی باکتریال  ضد عفونی نمایید. وبعد از اتمام مراحل اپیلاسیون از پودر بچه برای پیشگیری از عرق و ایجاد حساسیت استفاده نمایید.اگر حس کردید که پوست دارای  التهاب زیادی شده است می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.و حتما از کرم ضد جوش استفاده نمایید.

خشاب چیست؟

خشاب وسیله ای  برای رفع موهای زائد زیر بغل،دست و دیگر نواحی بدن است و برای صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

موادمناسب اصلاح صورت:

برای  اصلاح صورت  جلبک و شمع توصیه می شود. از شمع  برای تمام بدن می توان استفاده کرد ولی از خشاب نمی توان  برای صورت و گردن استفاده کرد.

مواد موجود در خشاب:

 

موادی که داخل خشاب موجود می باشد ترکیبی از صمغ درخت کاج است.

طریقه استفاده از خشاب:

ابتدا  محلول آنتی باکتریال را روی سطح دست، پا و تمام نواحی بدن به غیر از صورت بمالید، مواد خشاب را با پدهای ضد حساسیت روی موضع بگذارید. سپس پد را در جهت موافق روی سطح پوست قرار دهید و بعد در جهت مخالف  به سرعت و یک ضرب بکشید.اندازه پدها باید کوتاخ و حدودا بین 7تا8 سانت باشد.و اگر بلندتر باشدممکن است پوست کبود و متورم شود.بعد از اتمام کار و تمیز کردن پوست با ژل ضد عفونی کننده برای طراوت بیشتر پوست از روغن بچه استفاده کنید.

انواع رنگ خشاب متناسب با هر نوع پوستی:

انواع موها:

 

عسلی، سبز، زرد، قرمز

موی ضخیم:

رنگ بنفش

پوست حساس:

رنگ صورتی و نسکافه ای

پوست های خیلی خشک:

رنگ شکلاتی  و بیشتر برای پوست هایی با منافذ باز و برای جوانسازی پوست نیز استفاده میشود.تفاوت دپیلاسیون و اپیلاسیون و فواید آن برای تمام افراد مهم است.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *