معرفی خواص اعجاب انگیز دانه ی درخت کاج برای سلامت بدن
خواص اعجاب انگیز دانه ی درخت کاج برای سلامت بدن

خواص اعجاب انگیز دانه ی درخت کاج برای سلامت بدن

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت ماه سرا. در این مقاله خواص اعجاب انگیز دانه ی درخت کاج برای سلامت بدن را به نظر شما عزیزان میرسانیم.

خواص اعجاب انگیز دانه ی درخت کاج برای سلامت بدن

 

سلامت مغز

چلغوز بخاطر دارا بودن مقادیر زیادی آهن ، میتواند برای ذخیره سازی اکسیژن بسیار مفید باشد. به همین دلیل میتواند برای بهبود عملکرد مغز موثر باشد.
براساس تحقیقات انجام شده وجود منیزیوم در بدن میتواند برای کاهش استرس و افسردگی مفید باشد. به همین دلیل چلغوز بخاطر دارا بودن منیزیوم میتواند در کاهش استرس و افسردگی موثر باشد. از آنجا که هر ماده ای در بدن باید به اندازه کافی وجود داشته باشد منیزیوم هم از اینقاعده مستثنی نیست.

سلامت پوست

چلغوز دارای مقادیر فراوان ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. به همین دلیل این دانه ی گیاهی یکی از بهترین مواد برای حفظ و سلامت پوست است.ویتامین «E» و آنتی اکسیدان موجود در چلغوز میتواند در کاهش روند پیری پوست موثر باشد. دانه ی کاج بخاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد میتواند برای پوست های حساس مفید باشد. علاوه براینها این دانه خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست نیز دارد. روغن چلغوز (میوه درخت کاج) خاصیت درمانی دارد و برای ماساژ بسیار مناسب است و میتواند به بهبود برخی بیماری های پوستی نظیر پسوریازس ، اگزما و خارش کمک کند. کرم لایه بردار حاصل از ترکیب چلغوز خام و روغن نارگیل با پاکسازی پوست و زدودن سلول های مرده پوست میتواند پوست را شاداب تر نشان دهد.

بهبود سلامت مو

چلغوز بخاطر داشتن ویتامین« E» برای بهبود رشد مو  هم مفید میباشد. این دانه پوست سر را در وضعیت مناسبی قرار میدهد و میتواند برای جلوگیری و کاهش ریزش مو مفید باشد. پروتئین موجود در چلغوز از مو در برابر آسیب های محیطی محافظت میکند و موهارا درخشان تر نشان میدهد.

پیشگیری از پیری زودرس

همانطور که در بالا تر گفته شد چلغوز خاصیت ضدالتهابی دارد . به همین دلیل مصرف چلغوز میتواند در جلوگیری  از پیری زودرس موثر باشد، چراکه التهاب و پیری ارتباط مستقیمی باهم دارند.

استحکام استخوان‌ها

خیلی از افراد نمیدانند که ویتامین «K» در بدن بهتر از کلسیم میتواند به استحکام استخوان ها کمک کند. اما تحقیقات انجام شده هم این موضوع را تایید میکند که این ویتامین میتواند در پیشگیری و درمان پوکی استخوان مفید باشد. ویتامین «K» تراکم معدنی استخوان را افزایش میدهد و خطر شکستگی را نیز کاهش میدهد. به این نکته توجه داشته باشید که بخاطر مصرف داروهای کاهش کلسترول ، بدن با کمبود ویتامین «K» مواجه است. اما با مصرف چلغوز هم میتوانید ویتامین«K» مورد نیازبدن را تامین کنید و هم کلسترول را کنترل کنید.

منبع : مجله ماه سرا

 

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *