معرفی چند راهکار که با آنها با فرزندان صمیمی تر می شوید
چند راهکار که با آنها با فرزندان صمیمی تر می شوید

چند راهکار که با آنها با فرزندان صمیمی تر می شوید

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب به چند راهکار که با آنها با فرزندان صمیمی تر می شوید می پردازیم لطفا با ما همراه باشد

چند راهکار که با آنها با فرزندان صمیمی تر می شوید

در این مطلب به چند راهکار که با به کار گیری آنها با فرزندان صمیمی می شوید پرداخته ایم.این موضوع در واقع به معنای توانایی ایجاد حس نزدیکی و رابطه عمیق با آنهاست.برخلاف تعدادی از خانواده ها که گمان می کنند فرزندان باید بزرگ شوند تا بتوانند با آن‌ها ارتباطی نزدیک برقرار کنند.باید این ارتباط نزدیک از کودکی آغاز شود. تا مهارت‌های دوست داشتن و صمیمی شدن را از همان کودکی یاد بگیرند‌. در محیط یک خانواده خوب همه اعضای خانواده با همدیگر احساس نزدیکی می کنند. و خود را جزئی از یک کل می‌دانند. پس با بیان این مطلب باید در شرایط سختی به یکدیگر کمک کنند و اجازه ندهند هرکدام از اعضای خانواده، به سختی بیافتد.در آخر اگر فکر میکنید با تلاش های خود هنوز هم نتوانسته‌اید با فرزندان و دیگر اعضای خانواده رابطه‌ای صمیمانه برقرار کنید.بهتر است به یک مشاوره خانواده مراجعه کنید.

چند راه برای افزایش صمیمیت با فرزندان

با شناخت مراحل رشدی و توانایی های کودکان در سنین مختلف با آنها رابطه ای صمیمی ایجاد کنید. قطعا با درک فرزندتان، آسان تر با او ارتباط برقرار می‌کنید. یکی از موارد مهمی که باعث پیشرفت و رشد خانواده می شود صمیمیت در بین اعضای آن می‌باشد.  .

چند راه برای افزایش صمیمیت با فرزندان:

1- به فرزندانتان احترام بگذارید و به صحبت های آنها با دقت گوش بدهید. با این کار باعث می‌شوید فرزندانتان حس ارزشمندی در خود پیدا کنند و احساس تعلق پذیری داشته باشند‌.

2- با محبت کردن به فرزندانتان آنهارا از آرامش و اطمینان برخوردار کنید. یکی از راه هایی که باعث می شود به آنها اعتماد به نفس و استقلال دهید این است که آنهارا درتصمیم گیری‌ها شریک کنید.

3- زمانی را به دغدغه ها و مشکلات فرزندانتان اختصاص دهید. و با حمایت از فرزندانتان سعی کنید راه حلی برای مشکلاتشان پیدا کنید.

4- برای اینکه اعتماد فرزندان خود را جلب کنید به عهدهایی که با فرزندان خود می‌بندید عمل کنید. و رازدار خوبی برای آنها  باشید.

5- اگر می خواهید با فرزندان خود صمیمی تر شوید انتظارات و خواسته‌های خود را از فرزندانتان تعیین کنید. و به طوری که بتوانند آن را درک کنند آنهارا مطرح کنید.

6- در تصمیم گیری ها خودخواه نباشید. و به فرزندانتان حق انتخاب دهید و به جای آنها تصمیم نگیرید. تا آنچه را که می‌خواهند انجام دهند و در صورتی که با مشکل مواجه شدند سعی کنید با صحبت کردن مشکل را حل کنید.

7- و یکی از مهم ترین موارد این است که از مقایسه کردن فرزندانتان دوری کنید و فرزندانتان را همانطور که هستند بپذیرید. و فقط سعی کنید زمینه‌ی رشد آن‌ها را فراهم کنید.

به چه دلیل باید با فررندان خود صمیمی باشیم؟

مسائل بسیار مهمی در زندگی فرزندان به وجود می آید که نیاز دارند با کسی در باره این مسائل صحبت کنند. و شما باید فضایی محبت آمیز و ایمن ایجاد کنید که فرزندتان درباره این مسائل با شما صحبت کنند. شما می‌توانید با فرزندتان در مورد مسائل جنسی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم صحبت کنید. چون در سن بلوغ مسائل جنسی بر مسائل دیگر افزوده می شود برخورد با فرزندان در سن بلوغ اهمیت زیادی دارد.
اگر با فرزندانتان به صورت صمیمیت و داشتن نقش حامی برخورد کنید؛ به آنان کمک می کنید اعتماد به نفس بالاتری پیدا ‌کنند. و مسئولیت‌های خود را با دلگرمی بیشتری انجام ‌دهند.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

بارداری و زایمان :علت درد پهلو در بارداری چیست و راه های درمان آن

علت درد پهلو در بارداری چیست و راه های درمان آن

علت درد پهلو در بارداری: یکی از شیرین ترین و سخت ترین دوران در زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *