گلوی خشک و راهکارهای جذاب و شنیدنی برای درمانش!
گلوی خشک و راهکارهای جذاب و شنیدنی برای درمانش!

گلوی خشک و راهکارهای جذاب و شنیدنی برای درمانش!

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره گلوی خشک و راهکارهای جذاب و شنیدنی برای درمانش!نکات جالبی را بیان کنیم با ماهمراه باشید.

گلوی خشک:

با فرا رسیدن فصل پاییز در بسیاری از افراد که کمی بدنشان ضعیف و حساس است علائمی از سرما خوردگی بروز می دهد.مخصوصا صبح ها بعد از بیدار شدن گلویشان خشک می شود.همیشه خشک شدن گلو دلیل بر بیماری نیست.و با داروهای طبیعی میتوان آن را درمان کرد.

راه های نرم کردن گلو:

1.نوشیدن مایعات:

روزی 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن مایعات خلط گلو را  نرم  و رقیق کرده و در نتیجه از ایجاد تحریک در آن قسمت جلوگیری می‌شود.و بزاق دهان را افزایش می دهد.

2.لعاب دانه به:

مغز به را در آب جوش خیس کرده و بعد این لعاب را که ژله مانند است میل نمایید این لعاب گلوی شما رانرم می کند.و بسیار مفید است.

3.سوپ و غذاهای مایع:

در این زمان سعی کنید از غذاهای نرم و مایع مانند سوپ،آبگوشت استفاده کنید،خوردن غذای نرم برای افرادی که گلوی خشک دارند،آسان تر و راحت تر است.

4.آب ولرم:

درست است که گفتیم  نوشیدن آب موجب رفع خشکی گلو می شود ولی آب ولرم در صبح تاثیر بسزایی دارد،در رفع گلوی خشک

5.عسل:

عسل دیواره گلو را از خشک شدن و تحریک شدن محافظت می کند.ترکیب آب ولرم و عسل و آبلیمو بسیار موثر است،و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.ولی مصرف بیش از حد عسل می تواند باعث پوسیدگی دندان ها شود.

6.آب نمک:

آب نمک کمک بسیار زیادی به رفع گلوی خشک کی کند.و ایده بسیار خوبی برای گلوی خشک است و برای این منظور آبنمک را باید غرغره کرد به مدت 1 دقیقه.چون باعث از بین بردن میکروب های گلو می شود.

7.شیرین بیان:

غرغره آب شیرین بیان مانند آب نمک بسیار مفید است و خواص معجزه آسایی دارد.

8.آب نبات:

جویدن آب نبات باعث افزایش بزاق دهان می شود،و می توانید بجای آب نبات از آدامس،یخ قالبی،بستنی یخی می توانید استفاده کنید.

9.رطوبت:

یکی از دلایلی که گلو خشک می شود،هوای خشک است پس می توانید برای رفع این مشکل می توانیددمای منزل را مرطوب نگه دارید مخصوصا بخار اکالیپتوس،دستگاه مرطوب کننده و اگر دستگاه مرطوب کننده ندارید در منزل یک قابلمه بزرگ روی اجاق گاز بگذارید آب به میزان کافی در آن بریزید و برگ های اکالیپتوس را در آن بریزید و اجازه بدهید بجوشد،بخار منتشر شده فضای منزل را مرطوب و خوش بو می کند و از تنگی نفس جلوگیری می کند.

10.بزاق مصنوعی:

این محوصلات در داروخانه ها یافت می شود و می توانید بدون نسخه تهیه کنید،و به شکل های اسپری،قرص جویدنی،و حاوی زایلیتول است و برای ایجاد بزاق دهان بسیار مفید است.

11.مارشمالو:

مصرف مارشمالو برای درمان گلوی خشک بسیار مفید است،به علت ژلاتین موجود در مارشمالو،گلو ی خشک را درمان می کند.می توانید به جای مارشمالو از دمنوش مارشمالو استفاده کنید همان خواص را دارد.

12.تنفس از راه بینی:

تنفس از راه دهان گلو رابیشتر خشک می کند چون تنفسی که از راه دهان است فیلتر نشده است،تنفس از راه بینی هوا را فیلتر کردهو به مرطوب شدن گلو کمک می کند.

13.غذاهای شور و پر ادویه ممنوع:

غذاهای شور و پر ادویه باعث تحریک گلو می شود و گلو را خشک تر می کند.همچنین غذاهای خشک مانند نان تست،بیسکویت و میوه خشک باعث خشک شدن گلو می شود.

14.الکل ممنوع:

مصرف الکل مستقما گلو را خشک کند.و باعث زیاد کردن ادرار و کم آبی بدن می شود.و مصرف الکل باعث پوسیدگی دندان می شود.

15.سیگار ممنوع:

کشیدن سیگار به خشکی گلو شما کمک  می کند. دودی که به داخل گلو خود می‌فرستید، عوامل تحریک کننده را وارد گلو کرده و تحریکات ممکن است باعث خشکی مزمن دهان و گلو شما باشند.سیگار کشیدن پرزهای درون بینی و ریه را فلج می‌کند.

16.خمیر دندان:

بله درست متوجه شدید بعضی از خمیر دندان ها و مواد شوینده دهان باعث خشکی گلو می شود این موارد راهم امتحان کنید و در صورت نیاز خمیر دندان و شوینده های دهان را تعویض کنید. آشنایی گلوی خشک و راهکارهای جذاب آن برای هر شخصی بسیار مهم است.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *