چه غذاهایی که میل جنسی را از بین می برند؟

چه غذاهایی که میل جنسی را از بین می برند؟

ورود به فروشگاه اینترنتی ماه سرا

از جمله غذاهایی که میل جنسی را افزایش میدهند میتوان به انجیر، موز و آواکادو اشاره کردکه با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده اند. این مواد جریان خون به ناحیه تناسلی را افزایش میدهد و خود به خود باعث میل جنسی میشوند.

کمبود میل جنسی مردان یکی از اختلالات کژکاری جنسی در آنان است که بر رضایت زناشویی تاثیر منفی می گذارد. کمبود میل جنسی مردان ممکن است به دلایل متفاوتی مانند نقش عامل ژنتیک، استرس و فشار های کاری، اختلافات زناشویی، تجارب منفی در کودکی و… به وجود آمده باشد.

علل کاهش میل جنسی در مردان

برای مردان، کاهش تدریجی در میل جنسی با بالا رفتن سن کاملا طبیعی است. اما این مورد در هر مردی نیز متفاوت است. بسیاری از مردان با ورود به دهه ۶۰ و ۷۰ زندگی با کاهش این میل مواجه می شوند. دیگر علل ممکن میل جنسی کم در مردان عارضه جانبی دارو، کاهش هورمون های جنسی مردانه به علت بیماری غدد درون ریز و یا آپنه خواب است.

علل کاهش میل جنسی در زنان

از علل شایع کاهش میل جنسی و یا غریزه جنسی در زنان می توان به مشکلات ارتباطی با همسر، تاثیر عوامل اجتماعی فرهنگی (استرس شغلی، تصاویر رسانه ای از تمایلات جنسی، و غیره) و بیماری هایی مثل مشکلات فیبروئید، اندومتریوز و تیروئید اشاره کرد.

کاهش تستوسترون نه تنها باعث ایجاد مسائل جنسی در مردان می شود بلکه زنان نیز می توانند این مشکلات را با وجود تستوسترون کم تجربه کنند. سطح هورمون تستوسترون در اواسط ۲۰ سالگی در زنان به اوج خود می رسد و تا زمانی که فرد به سن یائسگی می رسد کم کم کاهش پیدا می کند. پس از یائسگی، سطح تستوسترون زنان به طور چشمگیری کاهش می یابد، و تمایل جنسی نیز به طور چشمگیری کم می شود. قرص های ضد بارداری و روش های هورمونی دیگر پیشگیری از بارداری نیز می توانند اثرات منفی بر تمایل زنان برای داشتن فعالیت جنسی داشته باشند.

مقابله با کاهش میل جنسی از طریق رژیم غذایی

غذاهایی که کمک کننده هستند

غذاهای حاوی ویتامین C: ویتامین C باعث بهبود گردش خون به اندام ها می شود. بنابراین مطمئن شوید که غذاهای غنی از ویتامین C را به صورت روزانه مصرف می کنید.

غذاهای غنی از آهن: به خصوص در زنان، سطوح کم آهن در بدن می تواند اثر منفی بر روی میل جنسی، برانگیختگی و توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی داشته باشد.

غذاهای غنی از کلاژن: تولید کلاژن به طور طبیعی با سن کاهش می یابد. این کاهش کلاژن یک اثر منفی مستقیم بر سلامت پوست دارد. این پدیده می تواند نعوظ را برای مردان دشوار تر کرده و دیواره واژن را در زنان شل تر کند. برای افزایش سطح کلاژن می توانید از پودر مکمل کلاژن استفاده کنید. ویتامین C نیز کمک می کند تا تولید کلاژن افزایش یابد.

سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین غنی از پتاسیم و ویتامین A است. پتاسیم می تواند با فشار خون بالا مبارزه کرده و احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را کم کند.

هندوانه: در سال ۲۰۰۸، تحقیقات انجام شده در Texas A&M نشان داد که هندوانه ممکن است اثری مشابه ویاگرا داشته باشد.

ادویه جات: ادویه جاتی مانند جوز هندی و میخک که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند برای سلامت کلی، از جمله میل جنسی مفید است.

شکلات تلخ: تحقیقات نشان داده اند که مصرف شکلات منجر به انتشار phenylethylamine و سروتونین می شود.

آجیل برزیلی: این آجیل با سلنیوم زیاد نقش مهمی در حفظ سطح متناسب تستوسترون در بدن بازی می کند.

بادام: غنی از روی، سلنیوم و ویتامین E و چربی های سالم است که می تواند سلامت جنسی و تولید مثل را بهبود بخشد.

آب: کم آبی میل جنسی را کاهش می دهد. عوارض جانبی دیگری که علاوه بر خستگی و کاهش میل جنسی با کم آبی به سراغ بدن می آیند شامل سردرد و خشکی واژن است.

غذاهایی که باید از آن ها اجتناب کرد

چربی های ترانس و غذاهای سرخ شده: غذاهایی که چربی های ترانس دارند نه تنها برای میل جنسی بلکه برای سلامت عمومی بدن مضر است

غذاهای فرآوری شده: مواد شیمیایی در این غذاها ممکن است تاثیر منفی بر روی عملکرد جنسی داشته باشند.

فراورده های لبنی دارای هورمون: شیر، پنیر و دیگر محصولات لبنی تهیه شده از شیر گاو حاوی هورمون های مصنوعی دارای اثر منفی بر روی سطح استروژن و تستوسترون است.

قند: به طور کلی بر روی هورمون های جنسی تاثیر منفی دارد

کافئین: افراط در مصرف کافئین می تواند بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارد.

الکل: مصرف مشروبات الکلی به کاهش میل جنسی، برانگیختگی و حساسیت منجر می شود.

درباره‌ی امیر محمد

حتما ببینید

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *